Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3366331
Ik ben op zoek naar een scootmobiel (tweede hands). Nu heb ik daar helemaal geen verstand van. Weet iemand waar ik op moet letten? 3 wielen, 4 wielen, 5 wielen? Er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet zie. En wat zou zo'n ding ongeveer mogen kosten?
Laatst gewijzigd door Lida. S op vr 25 jan 2019, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3366363
De accu's zijn duur (ca 500 euro) en slijten het snelst. Maar ja, hoe test je die?
Met goede accu's kun je zeg maar 40 km rijden. Als ze slecht zijn (kan al na 2 jaar, afhankelijk van hoe leeg ze gereden zijn en of de oplaatcyclus niet onderbroken is geweest) neemt dat terug. Met slechte accu's kun je nog maar 8 km rijden en dan zijn ze op.

Qua wielen ben ik voor 3 stuks.
Als je met een 4-wiel scootmobiel een beetje schuin een oprit oprijdt, kan het stuur wegklappen zodra het eerste wiel door de goot rijdt. Oei, hoe leg ik dit nou goed uit? Snap je dit.

Een 3-wiel kan omvallen als je onverstandig rijdt, dat is met een 4-wiel een stuk minder.
Met onverstandig rijden bedoel ik volgas een haakse bocht willen maken of zo.

Wat ze mogen kosten is helemaal afhankelijk van de staat van de scootmobiel. Hoeveel km heeft hij gereden? Wat is het merk/type.

Er zijn veel soorten scootmobielen. Van zeer onconfortabel naar zeer comfortabel. Welke het meest geschikt is hangt af van de lichamelijke klachten van de bestuurder en hoeveel hij/zij ermee wilt gaan rijden.

Veel succes! :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3366374
Ik bedacht me net: het is belangrijk om onder de scootmobiel het frame te controleren of dat niet verroest is.
Vaak zien scootmobielen er 'van boven' prachtig uit. Het is ook allemaal plastic wat je ziet, daar komen hooguit krasjes op. Maar het frame kan totaal verroest zijn.
Het zou zonde zijn als je een scootmobiel koopt die na een paar maanden doorbreekt.

Er zal vast roest op het frame zitten. Maar als het ijzer eronder nog hard is, kan het wel. Zodra je er doorheen kan prikken moet je hem echt niet kopen!
Door Mijati
#3366499
3 of 4 wielen, dat ligt eraan waarvoor je hem wilt gebruiken. 3 wielen is wendbaar, maar minder stabiel. Een goede keus als je er winkels mee in wil ed. Wil je er vooral mee op pad de paden in, de lanen op, dan is een 4 wieler een betere keus.
Mijn moeder heeft er een van Mango, ze heeft hem in de winkel uitgetest en daar ook een showmodel gekocht (met korting). Ze ook vaak inruil modellen, die gecontroleerd zijn en in orde bevonden. Het loont dus de moeite om te gaan proberen bij een winkel en daar eventueel een occassion te kopen.
Door lianneke
#3366522
In Stadskanaal zit een bedrijf, Mobi-Care, dat tweedehands scootmobilen verkoopt.
Misschien kun je daar ideen opdoen, er staan er best veel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366523
lianneke schreef:In Stadskanaal zit een bedrijf, Mobi-Care, dat tweedehands scootmobilen verkoopt.
Misschien kun je daar ideen opdoen, er staan er best veel.
Ik ken niets van scootmobielen maar dit is een gouden tip. Eens gaan rondkijken waar er veel bij elkaar staan is altijd een goed idee, dan weet je daarna wat je wil en kan je heel gericht gaan zoeken.
Door Lida. S
#3366542
Bedankt voor alle tips. Ik heb wat proefritjes gemaakt, een beslissing genomen en er een gekocht. Tweede hands zijn die dingen ook nog behoorlijk aan de prijs. Maar nadat ik een beslissing had genomen heb ik op marktplaats gezocht en ben precies degene die ik wilde hebben tegen gekomen. Nagenoeg nieuw, niet te zien dat er ooit mee gereden is. Door de vorige eigenaar in oktober 2017 gekocht. Maximaal 6 maanden mee gereden, want toen is hij overleden. Er zit nog fabrieksgarantie op tot oktober 2019. En voor een habbekrats. (minder dan 1/6 van de nieuwprijs) Soms zit het mee.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3366553
Fijn! Ik hoop dat je nog veel veilige kilometers maakt :)
En de prijs wordt vaak niet bepaald door de waarde, maar hoe snel je iets wilt hebben / ervan af wil.... ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Lida. S
#3366590
Doranto schreef:Zo zeg, jij bent snel geslaagd. Fijn hoor. Veel plezier ermee!
Ja het zat heel erg mee. Nu alleen nog een lift om het in en uit de auto te krijgen. Het is wel demontabel, maar het zwaarste onderdeel weegt dan toch nog 26 kg.
Door Lizzy
#3366668
Lida. S schreef:Ja het zat heel erg mee. Nu alleen nog een lift om het in en uit de auto te krijgen. Het is wel demontabel, maar het zwaarste onderdeel weegt dan toch nog 26 kg.
Oef ja, dat is wel erg zwaar! Ik hoop dat het lukt, een lift te krijgen voor de auto! Ik wens je veel plezier met je scootmobiel :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door