Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3366501
Kaela schreef:Ja hallo, het zijn kromsnavels! Welcome to my life :D :D :D ;D ;D ;D
Die van jou hebben vast geen toegang tot de rozenstruiken ::)
Lizzy schreef:
Hahahahaha ;D ;D

Het is wel tuig hoor. Ik moet zeggen dat ik ze ook wel grappig vind. Maar ja, als mijn specht wegblijft vind ik ze ineens minder :-\ . Maar vanmorgen zit er een stelletje echt hier 1 meter voor mijn neus met geweld samen de pinda's uit de silo te hakken, mij met een schuin oog aankijkend van "ja duhuhhhh" :biggrin2:
Weet je, die beestjes willen toch ook alleen maar leven. En om te leven moeten ze nou eenmaal eten. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Je weet niet waarom de specht er niet meer is. Die kan ook tegen een auto zijn gevlogen.
Door Lizzy
#3366511
pike schreef:Die van jou hebben vast geen toegang tot de rozenstruiken ::)

Weet je, die beestjes willen toch ook alleen maar leven. En om te leven moeten ze nou eenmaal eten. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Je weet niet waarom de specht er niet meer is. Die kan ook tegen een auto zijn gevlogen.
Nee, ik neem ze natuurlijk ook niks kwalijk. En dan, ik haal het voer toch ook niet weg? Ik jaag ze ook niet weg. Ik laat ze lekker eten. Maar ik heb hier een paartje spechten. Al jaren. En een paar weken geleden kwamen pa en ma samen steeds in de tuin. Toen kwamen die schreeuwlelijkerds en heb ik de spechten niet meer gezien. Terwijl die iedere winter bij ons komen snacken. Zijn ze samen tegen een boom gereden, hoe toevallig!
Gebruikersavatar
Door pike
#3366539
Nou ik weet het ook niet hoor . Het is wel toevallig, maar de parkieten zitten er toch niet de hele dag? Of laten ze niks over? Als ze niks overlaten dan zou ik toch het voer in een kooi of achter gaas gaan hangen. Als ze er niet meer bij kunnen komen ze misschien niet meer.
Door Lizzy
#3366541
Ja, ze laten wel wat over. Maar ze zitten de hele dag hier. Niet perse bij mij in de eet-boom maar ook in de grote bomen achter ons, waar de spechten vroeger hun hol/nest hadden.
#3366563
Ik vermoed ook dat het eerder een strijd om nest plaats zal zijn en de spechten gewoon verjaagd worden. :-\

Bij exoten is dat vaak zo. Canadese ganzen vb maken de nesten van inheemse eenden stuk en vallen de kuikens aan.
Gebruikersavatar
Door pike
#3366611
Lizzy schreef:Ja, ze laten wel wat over. Maar ze zitten de hele dag hier. Niet perse bij mij in de eet-boom maar ook in de grote bomen achter ons, waar de spechten vroeger hun hol/nest hadden.
Ow jee ja dan hebben ze waarschijnlijk de wijk genomen, als ze met zijn allen de hele dag bij hun holletje rondscharrelen. Bij mij kwamen ze maar tijdelijk, om vervolgens weer verder te vliegen en dan zag ik ze pas de volgende dag weer. Soms ook dagen niet.
Door Borke
#3367242
Hier stikt het er ook van. Hoe meer je ze ziet, hoe minder spechten en Vlamse gaaien wij zien. Als wij een vogeltelling zouden doen, dan is het in onze tuin de meest voorkomende grote vogel. Ik zie ze liever dan duiven of meeuwen, dat wel...
Ze zijn behoorlijk slim, echt acrobaten, breken kooitjes die om het voer heen zitten gewoon open.
#3367249
Borke schreef:Hier stikt het er ook van. Hoe meer je ze ziet, hoe minder spechten en Vlamse gaaien wij zien. Als wij een vogeltelling zouden doen, dan is het in onze tuin de meest voorkomende grote vogel. Ik zie ze liever dan duiven of meeuwen, dat wel...
Ze zijn behoorlijk slim, echt acrobaten, breken kooitjes die om het voer heen zitten gewoon open.
Ja, daar zou ik ook niet blij van worden.
Hier staan de kauwen met stip op nr 1. Dan de troep spreeuwen die soms langskomen. Maar verder veel eksters en zelfs kraaien.
Duiven nog af en toe en verder bijna niets.
Mussen en mezen zie je zowiezo erg weinig in Vlaanderen, zeker op het platteland. Maar toen ik klein was waren er tenminste nog merels. Nu zie je enkel nog die kraaiachtigen. :'(
Oh, en af en toe een meeuw... :-X
Door Siberienne
#3367251
pearlsofpassion schreef:Ja, daar zou ik ook niet blij van worden.
Hier staan de kauwen met stip op nr 1. Dan de troep spreeuwen die soms langskomen. Maar verder veel eksters en zelfs kraaien.
Duiven nog af en toe en verder bijna niets.
Mussen en mezen zie je zowiezo erg weinig in Vlaanderen, zeker op het platteland. Maar toen ik klein was waren er tenminste nog merels. Nu zie je enkel nog die kraaiachtigen. :'(
Oh, en af en toe een meeuw... :-X
Onder merels heerst een ziekte - trouwens ook andere vogels sterven er soms aan - maar vooral de merel stand is fors verminderd. Gaat om usutuvirus

https://www.natuurpunt.be/nieuws/overle ... s-20180723
Laatst gewijzigd door Siberienne op za 02 feb 2019, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3367253
Siberienne schreef:Onder merels heerst Eem z opiekte - trouwens ook andere vogels sterven er soms aan - maar vooral de merel stand is fors verminderd. Gaat om usutuvirus

https://www.natuurpunt.be/nieuws/overle ... s-20180723
Ik weet het, maar ik spreek van voorheen al.
Ik woon hier al 5 jaar, en zelden tot nooit een merel gezien. En als ik het goed heb heerst die ziekte toch niet elk jaar.
Ik zag gisteren voor de eerste keer een mees.
En ja, we wonen in een open landschap. Zal even een foto'tje posten. Deze is van ongeveer halverwege de tuin.
IMG_20190123_135009.jpg
IMG_20190123_135009.jpg (3.67 MiB) 1816 keer bekeken
Weiland, graanland met ertussen struiken (meidoorn, hazelaar, liguster) , af en toe wat bomen. Veel kippen om een graantje bij mee te pikken, wat paarden, wat koeien, een paar moestuintjes. Daar moet toch meer kunnen leven dan enkel kraaiachtigen...
Door Lizzy
#3367256
Waar ik niet blij van word is dat deze diertjes massaal de bloemknopjes/bloesem uit mijn Japanse kers aan het plukken zijn. En ze eten ze niet eens op, ze trekken de bloempjes eraf en smijten het op de grond. Begin een beetje een hekel aan ze te krijgen :-[
#3367261
Lizzy schreef:Waar ik niet blij van word is dat deze diertjes massaal de bloemknopjes/bloesem uit mijn Japanse kers aan het plukken zijn. En ze eten ze niet eens op, ze trekken de bloempjes eraf en smijten het op de grond. Begin een beetje een hekel aan ze te krijgen :-[
Begrijpelijk.
Ik wordt zowiezo niet blij van teveel van 1 soort en al zeker als ze er niet thuishoren.
Maar als ze je tuin stukmaken is het helemaal zuur.
Door sella
#3367313
Hier ook veel en tot mijn verdriet blijkt Shay allergisch geworden voor ze dat kwam uit de allergietest. Niet er vermijden bomen zitten er vol mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door