Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Woody_
#3366136
Iemand tips?
Woody krijgt ongeveer een halfjaar 1x per dag eten (barf) dit steeds in de ochtend.
Nu sinds een 2 weken maakt hij me smorgens wakker om 4u met veel gepiep en gejank :-\
Hij blijft echt janken tot ik hem eten geef. Ik wacht steeds tot 6u met hem het te geven maar het word zo wel een beetje vermoeiend.. Ik heb ook al geprobeerd om hem in de avond een deel van het eten te geven maar dit lijkt niet te helpen..
Door Lizzy
#3366225
Woody_ schreef:Iemand tips?
Woody krijgt ongeveer een halfjaar 1x per dag eten (barf) dit steeds in de ochtend.
Nu sinds een 2 weken maakt hij me smorgens wakker om 4u met veel gepiep en gejank :-\
Hij blijft echt janken tot ik hem eten geef. Ik wacht steeds tot 6u met hem het te geven maar het word zo wel een beetje vermoeiend.. Ik heb ook al geprobeerd om hem in de avond een deel van het eten te geven maar dit lijkt niet te helpen..
Maar hoe voerde je hiervoor dan? Twee keer per dag? Op welke tijdstippen? En als je daar naar toe terug gaat blijft hij janken? En inderdaad al het eten in de avond geven, zo rond een uur of 18 uur? Misschien helpt dat? Hoe oud is Woody eigenlijk? En hoeveel weegt hij? En hoeveel eet hij?
Door Woody_
#3366280
Lizzy schreef:Maar hoe voerde je hiervoor dan? Twee keer per dag? Op welke tijdstippen? En als je daar naar toe terug gaat blijft hij janken? En inderdaad al het eten in de avond geven, zo rond een uur of 18 uur? Misschien helpt dat? Hoe oud is Woody eigenlijk? En hoeveel weegt hij? En hoeveel eet hij?

Tot hij 1jaar was voerde ik twee keer per dag.
Nadien 1x per dag in de ochtend en dat ging 4maanden goed. Hij blijft indd janken als ik terug 2x per dag geef.
Ik heb eigenlijk gekozen voor in de ochtend te voeren omdat hij dan rustig is en altijd terug gaat slapen na het eten. Als ik savonds thuis kom is hij heel druk en gaan we spelen/wandelen/joggen/hondenschool..
Woody is nu 1jaar5maand, 30kg en eet 750g per dag.
Door Lizzy
#3366328
Woody_ schreef:Tot hij 1jaar was voerde ik twee keer per dag.
Nadien 1x per dag in de ochtend en dat ging 4maanden goed. Hij blijft indd janken als ik terug 2x per dag geef.
Ik heb eigenlijk gekozen voor in de ochtend te voeren omdat hij dan rustig is en altijd terug gaat slapen na het eten. Als ik savonds thuis kom is hij heel druk en gaan we spelen/wandelen/joggen/hondenschool..
Woody is nu 1jaar5maand, 30kg en eet 750g per dag.
Dan kun je hem misschien daarna eten geven?

Hoe is hij qua dun/dik/zoals het hoort? Wat voor ras is Woody eigenlijk? De gemiddelde Labrador: daar is 2,5% van het lichaamsgewicht prima voor, ook als ze zo jong zijn als Woody. Een Dalmaat echter gaat op 2,5% gemiddeld echt dood van de honger. Die hebben eerder 3,5% nodig. Vandaar mijn vraag.
Door Eef+Stippels
#3366342
Ik vraag me ook af of hij niet meer voer nodig heeft..
Onze Xindy (dalmatier) at op die leeftijd volgens mij een kilo per dag. En ze woog iets van 25 kg.
Door Woody_
#3366415
Hij is een kruising amerikaanse stafford met bully xl (lijkt op een grote stafford). Hij staat mooi vind ik, ik heb vorige maand ook de mening van de dierenarts gevraagd en ze vond hem ook mooi op gewicht. Ik kan vanaf volgende week eens proberen om 800g per dag te geven..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door