Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3366124
Vorig jaar oktober vroeg een vriendin mij of ik zin had om in maart 2019 mee te gaan naar Valencia om daar “las Fallas” mee te maken. Een week feest, met dansen, vuurwerk, bloemencorso enz.
Het leek me wel leuk, MAAR ik wilde niet vanaf Schiphol vliegen. Dat is mij te druk, te hectisch. Dat kan ik helaas niet meer hebben.
Dus mijn vriendin op zoek naar een alternatief. En ja hoor, Vertrekken vanaf vliegveld Eelde naar Kopenhagen daar overstappen naar vliegveld Brussel zuid en vandaar vliegen naar Valencia. De terugweg zou zijn: Valencia, Dublin, Londen, Eelde. Een aardige wereldreis, maar voor mij een prima alternatief.
Dus via een boekingsmaatschappij een hotel gezocht in het oude centrum van Valencia. Geboekt, betaald en bevestiging ontvangen. Daarna hebben we de reis geboekt en betaald. Alles geregeld zou je denken.
Na 2 of 3 weken krijg ik een bericht van het boekingskantoor dat we niet in het hotel terecht konden. Eerst zou er een fout gemaakt zijn, en of we het hotel maar wilden annuleren. Dat wilden we dus niet. Toen kregen we bericht dat de prijs aanzienlijk was gestegen of we het verschil wilden bijbetalen. Dat wilden we natuurlijk ook niet. Op onze emails waarin wij vroegen om een acceptabele oplossing kregen we geen reactie. Dus toen maar een aangetekend schrijven verstuurd. Hierop kregen we een telefoontje van een allervriendelijkste man, die ons verzekerde dat wij op vergelijkbare lokatie een hotel zouden krijgen, maar eerst wilde hij het oorspronkelijke hotel nog de kans geven om ons te accepteren. Het hotel zou tot 3 januari hiervoor de tijd krijgen. Mocht het hotel ons toch niet kunnen/willen ontvangen dan zou hij weer contact met ons opnemen om tot een oplossing te komen.
Maar op 9 januari hadden wij nog steeds geen reactie van het boekingskantoor. Dus maar weer een aangetekend schrijven verstuurd, waarin wij ze tot de 16de de gelegenheid hebben gegeven om met een oplossing te komen en dat we ze anders in gebreke zouden stellen en alle kosten bij hun zouden verhalen.

De 18de kregen we eindelijk een reactie. Het oorspronkelijke hotel was geannuleerd en we zouden het geld binnen 12 werkdagen retour ontvangen. Ze hadden een ander (duurder) hotel voor ons gevonden en als we daar akkoord mee konden gaan moesten we dat zelf boeken en volledig betalen. Het prijsverschil (375,—)zou dan achteraf terug worden betaald. We zijn hiermee maar akkoord gegaan, ook al vind ik het schandalig dat we zolang op ons geld moeten wachten. Nu zou je denken dat de vakantie uiteindelijk toch helemaal geregeld is. Maar er komt nog meer.
Inmiddels hadden wij namelijk bericht ontvangen van de vliegmaatschappij dat er vanaf januari niet meer gevlogen zou worden vanaf Eelde naar Kopenhagen. We konden kiezen: Geld retour of vliegen vanaf Schiphol. Maar ja, dan hadden we net zo goed rechtstreeks van Schiphol naar Valencia kunnen vliegen. Dus dan maar geld retour en op zoek naar een oplossing. Met de trein naar Brussel-zuid stuitte op teveel problemen. Nu gaan we met de trein naar Kopenhagen, en stappen daar op het vliegtuig om dus via Brussel naar Valencia te vliegen.
Nog voordat de vakantie begint weet ik zeker dat dit een vakantie is die we nooit zullen vergeten. Ik hoop alleen dat we niet nog meer onaangename verrassingen / tegenslagen krijgen.
Door Lizzy
#3366135
Kanonne Lida, je moet er wat voor over hebben :-X . Ik hoop dat je een fantastische vakantie zult hebben na deze moeizame start :-* ! Vind het echt knap hoor, hoe jullie volgehouden hebben!
Door Anne in Zweden
#3366165
Holy shit, wat een gedoe! Kon je ook niet vanaf Münster of zo vliegen? Jullie zijn wel volhouders, hoor. Ikzelf zou inmiddels hebben besloten dat Valencia niet de moeite waard is en dat ik in mijn achtertuin ook leuk kan feesten. :biggrin2:

Maar eh, gezellige vakantie gewenst! :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3366178
Wat een gedonder met eerst het hotel en daarna met de vlucht naar Kopenhagen.
Overigens is er een andere maatschappij die vanaf 4 maart de vluchten verzorgt van eelde naar Kopenhagen: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/142846 ... port-Eelde

Kan me wel goed voorstellen dat je nu wel helemaal klaar bent met de veranderingen rondom het tripje.... Dat het maar een mooie fijne trip mag worden!
Door Lida. S
#3366188
dinky89 schreef:Wat een gedonder met eerst het hotel en daarna met de vlucht naar Kopenhagen.
Overigens is er een andere maatschappij die vanaf 4 maart de vluchten verzorgt van eelde naar Kopenhagen: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/142846 ... port-Eelde

Kan me wel goed voorstellen dat je nu wel helemaal klaar bent met de veranderingen rondom het tripje.... Dat het maar een mooie fijne trip mag worden!
Enkele reis ca 300 euro. Het zijn vluchten voor zakenlui, niet voor armoedzaaiers zoals ik.
Door Siberienne
#3366199
Wat een gedoe zeg...

Ik vlieg ook niet graag vanaf Schiphol, als het enigszins kan kies ik Düsseldorf, ik begreep van een collega uit het noorden dat hij best goed daar kan komen met de trein. Wel op de site van Deutsche Bahn kijken daarvoor want diëtist veel beter dan die vd ns...

Maar gied, mosterd na de maaltijd nu, ik hoop gewoon dat jullie een top week hebben...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door