Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3366087
MillyMol schreef:Ik heb een Sedona: https://voedseldrogers.info/sedona/sedo ... overzicht/
Voor in de trays heb ik BBQ-matjes met een heel fijn rooster zodat er ook na drogen niets doorheen valt. Ik maak namelijk heel kleine trainers voor mijn honden m.b.v. siliconen mini ijsblokbakjes (160 vakjes/tray).

Ik hoor heel goede berichten over de Hendi en die is stukken goedkoper dan de Sedona.
Bij de excalibur is dat niet nodig. De matjes die erbij zitten zijn minstens zo fijnmazig als BBQ-matjes. :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3366095
Heb een oude Bohmann al een jaar of 6. Nou ja de schalen want heb tussendoor wel een 2 de gekocht omdat motor stuk was.
Schalen gaan gewoon in de vaatwasser nog nooit problemen gehad.
Heb ook al een jaar of 2 de Hendi 9 laags en dat is een ideaal apparaat. stil en temp instelbaar.
Maar voor bv long gebruik ik nog steeds de Bohmann schalen zijn nog steeds mooi schoon na een vaatwas beurtje.
Door MillyMol
#3366098
pike schreef:Ik vind die Sedona's om te kwijlen. Maar ze zijn zo duur :( Ik moet zeggen dat die goedkopere Hendi er ook best Handy uit ziet :biggrin2:
Maar ik mag vast nog geen nieuwe ::) Ik heb nog steeds mijn eerste, uit de verre prehistorie, die ik ooit voor Pike gekocht heb, bij Tineke hier op het forum. Die wil niet stuk, hij heeft Pike overleefd... Maar de roosters mogen niet in de vaatwasser. De bodem wordt vies. Dus een hoop lastig schoonmaakwerk. En ik heb er ooit een paar nieuwe roosters bijgekocht, die trekken verdorie al krom als ze in het gewone hete sopje gaan >:( Misschien wordt het tijd dat ik ze een beetje te lang in het hete sop doe :naughty:
Ja, ze zijn duur, maar ook erg fijn in het gebruik :D Temperatuur en tijd instellen en gaan met die banaan.

Kokend water erop???
Gebruikersavatar
Door pike
#3366106
MillyMol schreef:Ja, ze zijn duur, maar ook erg fijn in het gebruik :D Temperatuur en tijd instellen en gaan met die banaan.

Kokend water erop???
Met jou kan ik praten :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3366167
Ik heb een Excalibur en een Sedona, maar het nadeel van de Excalibur is dat die niet betrouwbaar is qua temperatuurinstelling. Excalibur heeft daar een mooi verhaal bij bedacht (iets met luchttemperatuur is niet de temperatuur van het te drogen vlees oid), maar ondertussen staat ie dus ook op lage temperatuur gloeiend hete lucht te blazen. En dat ligt niet aan mijn specifieke apparaat (de Mini), want ik had jaren geleden een gewone grote Excalibur en die deed dat ook.
Dus als het de temperatuur niet al te nauwkeurig hoeft te zijn, is de Excalibur prima, maar als ik per se niet wil dat iets bij heter dan 50 graden wordt gedroogd, pak ik de Sedona.
Door Tanna
#3366262
koekje schreef:En deze iemand voelde een grote drempel en jij wilde de vraag wel stellen? :P

Ik heb een boman. Die wordt ook vies aan de onderkant. En de roosters kunnen niet in de vaatwasser.
Dus die niet nemen.
Overigens zit de fan wel aan de bovenkant daarvan.
Ik doe de roosters al jaren in de vaatwasser, geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3366271
Tanna schreef:Ik doe de roosters al jaren in de vaatwasser, geen enkel probleem.
Ik ook. Heb een stokoude Bomann. Ze trekken wel een beetje krom, maar daar heb je geen last van, het past nog steeds goed op elkaar.




Succes met drogen, Sas! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door