Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366405
Dank jullie wel allemaal!

Vooralsnog gaat het volgens planning. Hij heeft de hele week geen fruit (en voor de zekerheid ook geen groente) gehad en zijn poepjes worden droger. Er hoort altijd wel wat nattigheid bij dus dat is soms wat lastig oordelen, maar ze lijken zo goed als normaal.

En aangezien hij nog geen suikerziekte heeft, zal hij het niet krijgen ook! Ik heb maar even een bestellinkje gedaan :cool: . Over een jaar of 10 durft ie hier wel mee te spelen :cool:
IMG_5754.JPG
IMG_5754.JPG (2.38 MiB) 1946 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3366419
Christene, je ken wel een sexshop beginnah! ;D

Maar fijn dat het goed met hem gaat. Niks an namelijk, zieke dieren. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.. :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366440
Anne in Zweden schreef:Christene, je ken wel een sexshop beginnah! ;D

Maar fijn dat het goed met hem gaat. Niks an namelijk, zieke dieren. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.. :-X
Een sexshop???? Nee, mevrouw Antje Webcam, daar zijn deze dingen niet voor bedoeld (en niet geschikt voor :o )

Zieke dieren is niet aan nee. Dat Otje met haar bijna 14 tobt met haar blaas en duidelijk wat oud aan het worden is, kan ik wel handelen. Maar het idee dat mijn pas 14 jaar oude gaai al chronisch ziek zou zijn. Pffff, dat deed wel even iets. Charlie moet mee naar het bejaardentehuis hoor!
Door Lizzy
#3366442
Anne in Zweden schreef:Christene, je ken wel een sexshop beginnah! ;D

Maar fijn dat het goed met hem gaat. Niks an namelijk, zieke dieren. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.. :-X
:2funny:
Door Janie2
#3366504
Lijkt me ook echt super rot, zo’n intelligente rakker aan de insuline. Dus wat fijn dat hij geen suikerziekte heeft!

Ik ben gelijk nieuwsgierig. :cool:
Hoe oud issie, wat eet ie dagelijks allemaal en waar heb je een goede dierenarts voor zo’n vogel?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366512
Janie2 schreef:Lijkt me ook echt super rot, zo’n intelligente rakker aan de insuline. Dus wat fijn dat hij geen suikerziekte heeft!

Ik ben gelijk nieuwsgierig. :cool:
Hoe oud issie, wat eet ie dagelijks allemaal en waar heb je een goede dierenarts voor zo’n vogel?
Charlie is 13, hij wordt 20 juni 14. Hij eet pellets. Ja ja, brokjes ::) . En daarbij een zaadmengeling, nootjes, groente en voorheen fruit. Ik vind het bij een papegaai te moeilijk om volledig natuurlijk te voeren. Het is niet per soort bekend wat ze in het wild eten en ze eten zulke kleine hoeveelheden. Om die voldoende verschillende soorten groente, fruit, onrijpe en verse zaden ed te kunnen voeren zou ik onherroepelijk ook vreselijke hoeveelheden weg moeten gooien omdat het bedorven is voor ik het opgevoerd heb. Dus krijgen ze pellets en daarbij wel zoveel mogelijk "levende voeding".
Voorheen ging ik met ze naar een officiële vogelarts. Maar sinds we voor Oscar naar De Waterpoort in Sneek gaan, ga ik daar met al onze dieren heen. Paul weet er ook veel van en schroomt ook niet om raad te vragen bij collega dierenartsen. De enige drie officiële vogelartsen die er nog zijn in Nederland, zitten heel erg veel weg voor ons.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366602
Fenixjuh schreef:En heeft Charlie al gespeeld met zijn nieuwe uitzet? Fijn dat het meevalt :)
Ik ben begonnen met het minst enge speeltje en dat is een succes!
75F4C3D7-3609-4E29-ABAC-7EF3BB8D3A2A.jpeg
75F4C3D7-3609-4E29-ABAC-7EF3BB8D3A2A.jpeg (2.43 MiB) 1819 keer bekeken
Door Janie2
#3366604
Cool dat Paul er verstand van heeft! En waarschijnlijk niet bang is van een snafeltje.
Leuk om te lezen wat hij eet. Praat hij?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366607
Janie2 schreef:Cool dat Paul er verstand van heeft! En waarschijnlijk niet bang is van een snafeltje.
Leuk om te lezen wat hij eet. Praat hij?
Nee Paul is niet bang. De assistentes soms wel. Bedoeling is dat zij hem vasthouden zodat ik niet "het gemene baasje" wordt. Maar als ze aarzelen pak ik hem zelf even, zodat ik hem over kan geven. Hij vindt me toch al het gemene baasje (doordat ie vroeger problemen met zijn vleugels had en we hem meerdere keren een nieuwe kap om moesten doen) en we hebben daarin een prima verstandhouding gevonden die best tegen nog eens een medische handeling kan.

Hij praat zeker. Hij doet allerlei piepjes, riedeltjes ed na. Onze telefoon, met een behoorlijk lang ingewikkeld melodietje, de wasmachine, mobiele telefoons enz. Hij trekt zakken chips open, knijpt flessen leeg (dat vieze geluid als ze bijna leeg zijn!), laat boeren en snuit zijn neus. Hij zegt van alles: Hallo, hoi, joehoe, koekoek, kiekeboe, Charlie, Otje, Oscar, goed zoooo, uh uh, kom maar, tot zo, doei en allerlei combinaties hiervan zoals Kiekekoek. Hij doet telefoongesprekken, van telefoonmelodie, opnemen, het gesprek tot aan het piepje als je ophangt. En hij brabbelt veel, dan lijkt het sterk op iets, maar is het net niet duidelijk. Hij doet mijn lach na en meneer zijn "Ja Halloooo".

Maarrrrr, zodra ik wil filmen zegt ie helemaal niets meer...

Zijn praten is nog niets in verhouding tot onze oppas papegaaien, twee grijsjes. Die praten hele volzinnen achter elkaar. Jari zei bijvoorbeeld: "Mag ik een kusje van je stelen? *kusjegeluidje* oooooh lekker, nog eentje". En heel grappig, nadat zij vijf weken hier hebben gelogeerd zegt Charlie nu hun "Pohpopopooooo" en zij zeggen zijn "joehoe".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door