Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366286
eelke schreef:Nou ik had er net ook een hoor. Loslopende herder reu. Joep ook los. Bij de eerste kennismaking hap hap hap, Joep rent er van weg naar ons, ik pak Joep bij zijn tuig, klapt ie er nog een keer boven op.
Ik had de flexriem in mijn arm dus daar heeft ie een klap van gehad.

Ze de vrouw die er bij was en hem inmiddels wel te pakken had; ja hij is niet vals. Dus ik zeg, hij beet. Ja nee, hij is dominant.

Ik ben maar vooral snel doorgelopen. Als jouw hond voor de tweede keer terug komt om de mijne te bijten vind ik hem gewoon een valse k*t hond, maar goed.

Joep lijkt verder op zich oké, alleen een bult op z'n neus. Zucht.

Afgelopen zaterdag hetzelfde verhaal met een Jack Russel achtige hond. En de week ervoor met een windhond. Nu kan ik mezelf gaan afvragen wat Joep dan uitstraalt, maar goed, de andere twee keren zat Joep toch netjes vast en had ik hem bij me en liep de rest los, dus wat moet je er dan aan doen...
Ik kreeg dat met Oscar ook nog wel eens te horen "dan straalt ie iets uit". Ja dikke doei! Een ander heeft zijn hond gewoon bij zich te houden, PUNT!

Bijvoorbeeld toen wij de enge herder zagen en nog voordat Oscar die hond ook maar gezien hadden afsloegen een poortje in en die hond klapt er dan van 200 meter afstand van achteren op, dan kan men voor mij de boom in met je "hij straalt vast iets uit". Dan is het inderdaad gewoon een kuthond (aka een zeer slecht begeleide hond met gedragsproblemen, wat resulteert in een hond met kut gedrag), maar vooral met hoofdletters een kutbaas die zijn verantwoording niet neemt.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3366288
Oh ik heb eens te horen gekregen; dat komt door jou ::)
Ja hoor, die hond komt van 200m op Pum afgevlogen omdat ik iets uitstraal ;D
Toen ik Pum checkte op verwondingen zeiden de mensen die erbij liepen 'hij bijt nooit echt hoor', dus dat was niet voor 't eerst. Hoezo ligt aan mij
Door eelke
#3366293
Nou ja, het is wel goed om het je af te vragen natuurlijk. Want ga ik dan voortaan actief andere honden vermijden? Er zijn natuurlijk ook wél leuke ontmoetingen... :-\ maar ja, ik zie niet van te voren wat die andere hond gaat doen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3366298
Het kan ook toeval zijn. Ziva is een aantal maanden geleden 3 of 4 keer achter elkaar gebeten. Daarna niet meer. Geen idee waarom. Ik denk een golf aan idioten ofzo. (oke en 1 keer beet Lea :o , geen idee waarom)

En ja, er zijn ook leuke ontmoetingen maar ik loop toch maar om. Jammer van die leuke ontmoetingen, dat kan in het bos, als we alle ruimte hebben en ik inschat dat het kan.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3366300
Ik laat mijn honden graag los lopen... Aan de lijn draai ik me om, steek ik over of laat duidelijk merken dat ik geen contact wil door de honden kort te houden aan de andere kant.
Los kunnen ze zelf kiezen, Jacy heeft soms hulp nodig door aan te geven aan welke kant hij het best kan passeren, maar als hij nerveus wordt, komt hij dat zelf vertellen of om zijn bal vragen... Snow dendert overal op af, of niet, en indien niet, passeer ik ook met een grote boog zodat ze weten welke kant ze veilig zijn...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3366314
Losloopgebieden kom ik niet omdat Scott niet los kan. Maar we hebben wel wat losloopstroken hier in de wijk waar je komen als t rustig is en er loopt ook ontzettend veel illegaal los. De meeste honden hier in de buurt kent ie gelukkig en ik weet welke hij wel en niet leuk vind.
Maar gezien alle losgeslagen hijdoetnietshoor en hijwilalleenevenspelen types met ongeïnteresseerde baasjes die je ook wel tegenkomt heb ik gelukkig een portable uitvoering gekozen. Dus soms is t ook Scott op de arm en wegwezen.
En een commentaar dat je krijgt... Daar wordt ie agressief van, ze zoeken het zelf wel uit (tuurlijk 7 kg tegen 40 kg, goed plan!), laat m die van mij maar op z'n flikker geven, dan leert ie t wel af (voed lekker je eigen hond op).
Meestal loopt die hond ons nog achterna ook en die baasjes maar roepen ::)
Door eelke
#3366315
Wij hebben geen losloopgebieden in het bos. Vandaag was Joep illegaal los, ivm de sneeuw, want hij was echt echt echt heel blij en huppellig en aan het rennen, en aan een flex is dat ingewikkeld als ik ook verticaal wil blijven ;) anders is hij altijd vast (hoogstens los op een overzichtelijk stuk waar hij dan even mag apporteren ofzo, we wandelen niet los).

Hij is nu ook nog hartstikke stijf. Kan natuurlijk ook van het huppellig zijn, maar knokken met een flinke herder zal ook niet helpen... :-\
Gebruikersavatar
Door pluk
#3366316
eelke schreef:Wij hebben geen losloopgebieden in het bos. Vandaag was Joep illegaal los, ivm de sneeuw, want hij was echt echt echt heel blij en huppellig en aan het rennen, en aan een flex is dat ingewikkeld als ik ook verticaal wil blijven ;) anders is hij altijd vast (hoogstens los op een overzichtelijk stuk waar hij dan even mag apporteren ofzo, we wandelen niet los).

Hij is nu ook nog hartstikke stijf. Kan natuurlijk ook van het huppellig zijn, maar knokken met een flinke herder zal ook niet helpen... :-\
Gewoon omdat ik een aagje ben...waarom loopt Joep niet los?
Omdat er geen losloopgebieden zijn of sowieso niet? Joep klinkt niet als een hond waarbij dat niet kan namelijk :)
Door Siberienne
#3366317
pluk schreef:Losloopgebieden kom ik niet omdat Scott niet los kan. Maar we hebben wel wat losloopstroken hier in de wijk waar je komen als t rustig is en er loopt ook ontzettend veel illegaal los. De meeste honden hier in de buurt kent ie gelukkig en ik weet welke hij wel en niet leuk vind.
Maar gezien alle losgeslagen hijdoetnietshoor en hijwilalleenevenspelen types met ongeïnteresseerde baasjes die je ook wel tegenkomt heb ik gelukkig een portable uitvoering gekozen. Dus soms is t ook Scott op de arm en wegwezen.
En een commentaar dat je krijgt... Daar wordt ie agressief van, ze zoeken het zelf wel uit (tuurlijk 7 kg tegen 40 kg, goed plan!), laat m die van mij maar op z'n flikker geven, dan leert ie t wel af (voed lekker je eigen hond op).
Meestal loopt die hond ons nog achterna ook en die baasjes maar roepen ::)

+1
Ik geef je zoooooo gelijk
Ik had een omgekeerde; JRT kruising puppy die achter Shad aan kwam rennen die voor de step liep. Ik zag het net op tijd, Shad in de kladden, komt eigenaar eraan ‘ja anders krijgt ie maar een keer op z’n kop’ waarop ik gezegd heb ‘ik wil graag dat je nog een hond mee naar huis kan nemen, want als dat niet zo is hebben we een heel ander gesprek’

Echt joh, in het donker iets kleins dat voorbij komt rennen met 24 kilo husky in overdrive is ook geen goed idee.

Wie toch ooit bedacht heeft dat verschil in formaat bij honden geen ongelukken kan geven...
Door eelke
#3366318
pluk schreef:Gewoon omdat ik een aagje ben...waarom loopt Joep niet los?
Omdat er geen losloopgebieden zijn of sowieso niet? Joep klinkt niet als een hond waarbij dat niet kan namelijk :)
Omdat het niet mag. Dat is een.

Omdat het jarenlang niet relaxt los lopen was, met 1 grote en 1 heeeeeeel grote en ingewikkelde hond, dus we zijn het ook niet gewend. En toen vermeed ik ook andere honden want dat was bal met Gijs (alle honden waren bang van hem, of Gijs was bang van andere honden) en ze hadden elkaar om mee te spelen. Da's twee.

Omdat ie op zich niks doet naar iets of iemand, maar omdat ie ook niet echt luistert. En daar kan ik niet tegen, want een loplopende hond moet gewoon luisteren (in ieder geval na 3 x roepen ofzo) dus dat loopt niet relaxt. Omdat ie niet luistert, loopt ie het liefst ook niet, want dan blijft hij het liefst bij de eerste lekker ruikende grasspriet of muizenholletje hangen. En dan kan ik hem steeds weer gaan ophalen. En ik loop ook voor mijn eigen plezier in het bos (ik vind een uur rondlopen leuker dan een uur bij een grasspriet wachten) Hij weet soms echt niet meer dat ik ook besta als we aan het lopen zijn. Totaal onbereikbaar. Dus dat is drie.

En omdat hij anders altijd in iedere sloot of plas water duikt. En dan is hij ook wel echt zwart, meestal, want de meest vieze sloten hebben natuurlijk voorkeur, en als ze niet vies zijn, dan graaft hij de bodem wel even los zodat ze dat wel zijn. Dat is wel vier.

Dus ja als ie nou eens zou luisteren en een beetje normaal in de buurt zou blijven en niet overal in zou duiken zou ie vast wel vaker los gaan ::)
We hebben een 8 meter flex, dus hij heeft wel de ruimte. En ik zoek echt wel regelmatig een plek waar hij ff los kan, maar dat is eigenlijk dan altijd binnen 5 min stil staan snuffelen, hij gaat dan niet rennen ofzo.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3366320
Ik denk dat Joep stiekem een broer is van Scott!!!
Tenzij omheind en alleen met vertrouwde honden gaat Scott los.
Nu heb ik de sleutel van de KC omdat ik daar de ledenadmin van doe, dus daar komt ie dan wel aan z'n trekken qua rennen. Wat ie dan dus niet doet want heel veel te snuffelen ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door