Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3365510
kiara schreef:
Ik niet Missy zit aan de lijn
Als jouw hond aan de lijn een andere hond ernstige schade toebrengt ben je nog steeds fout hoor. En ik vind dat je dat sowieso niet moet willen. Maar dat is mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door sam28
#3365512
Anne in Zweden schreef:Voor de wanhopigen: hier in de buurt (500 km ten noorden van Stockholm) staan nog diverse huisjes te koop, met gegarandeerd geen overlast van asociale hondenuitlaters. :D Wel her en der opduikende kuddes rendieren. :g:
Ben altijd weer blij dat ik op de pampa woon, als ik dit soort topics lees. :-X
Ooh das gemeen, ik was zo verhuist als dat had gekund!! ;D
Door Lizzy
#3365513
Anne in Zweden schreef:Voor de wanhopigen: hier in de buurt (500 km ten noorden van Stockholm) staan nog diverse huisjes te koop, met gegarandeerd geen overlast van asociale hondenuitlaters. :D Wel her en der opduikende kuddes rendieren. :g:
Ben altijd weer blij dat ik op de pampa woon, als ik dit soort topics lees. :-X
Ik kan me dat zo goed voorstellen! Maar ja, ik denk dat veel van ons niet op de pampa zouden kunnen wonen.... Ik denk dat veel van ons zich ongelukkig zouden voelen. Ik geloof dat ik het wel zou kunnen :g:. Maar ja, ik krijg mijn moeder en Leo niet mee dus dan houdt het op :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3365515
hannabelgje schreef:Als jouw hond aan de lijn een andere hond ernstige schade toebrengt ben je nog steeds fout hoor. En ik vind dat je dat sowieso niet moet willen. Maar dat is mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nou als mijn hond word aangevallen mag ze zich toch verdedigen of niet
Maar goed ieder ze mening
Door Lizzy
#3365516
kiara schreef:Nou als mijn hond word aangevallen mag ze zich toch verdedigen of niet
Maar goed ieder ze mening
Het gaat hier volgens mij niet om "ieder z'n mening" maar eerder hoe de wet kijkt naar dit soort dingen. En nee, jouw hond mag zich niet verdedigen en gehakt maken van een andere hond. Beetje vergelijkbaar met : kat buurman loopt bij mij in de tuin, mijn hond molt kat in mijn tuin, toch heeft mijn hond het eigendom van buurman gesloopt en ben ik de sjaak. Als jij een juwelierswinkel hebt en er wordt ingebroken en jij schiet de dader neer: ga jij naar de gevangenis.
Door Siberienne
#3365522
Lizzy schreef:Het gaat hier volgens mij niet om "ieder z'n mening" maar eerder hoe de wet kijkt naar dit soort dingen. En nee, jouw hond mag zich niet verdedigen en gehakt maken van een andere hond. Beetje vergelijkbaar met : kat buurman loopt bij mij in de tuin, mijn hond molt kat in mijn tuin, toch heeft mijn hond het eigendom van buurman gesloopt en ben ik de sjaak. Als jij een juwelierswinkel hebt en er wordt ingebroken en jij schiet de dader neer: ga jij naar de gevangenis.

Volgens mij zijn dat twee verschillend dingen: de laatste kun je voor veroordeeld worden als ‘noodweer in excess’ ; je mag jezelf verdedigen maar dat moet in verhouding staan tot de dreiging

De andere voorbeelden zijn schade aan eigendommen en die moet je vergoeden. Eerder te vergelijken met auto en fietser botsing; je bent aansprakelijk voor de schade wat nog weer anders is als schuldig.

Bij de kat in de tuin; is dat zo? Want dat is wel op mijn terrein dan. En heeft een kat het recht daar te zijn?

Ik doe vanalles om schade te voorkomen, mijn honden kunnen stevig corrigeren als het ze niet zint waarbij de andere hond gelukkig nog nooit meer opgelopen geef als een gedeukt ego. Maar als het me een keer overkomt met een chihuahua (en dat gebeurt he, ik heb er al eens 1 van mijn hond kunnen plukken) dan kan dat verkeerd aflopen puur door het verschil in grootte, zoals een vriendin van mij zag gebeuren. Herder aangevallen door klein wit keffertje, herder schudt hondje van zich af, hondje vliegt tegen paaltje en dood. En dan wil ik best mijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken maar dan mogen zij onderling uit gaan vechten of en wat er betaald moet worden. Maar ik betwijfel ten zeerste of daar een strafrechtelijke veroordeling zou volgen als mijn honden aan de lijn zijn- en ik ze niet inzet als wapen, want dag mag absoluut niet.
Door Lizzy
#3365523
Siberienne schreef:Volgens mij zijn dat twee verschillend dingen: de laatste kun je voor veroordeeld worden als ‘noodweer in excess’ ; je mag jezelf verdedigen maar dat moet in verhouding staan tot de dreiging

De andere voorbeelden zijn schade aan eigendommen en die moet je vergoeden. Eerder te vergelijken met auto en fietser botsing; je bent aansprakelijk voor de schade wat nog weer anders is als schuldig.

Bij de kat in de tuin; is dat zo? Want dat is wel op mijn terrein dan. En heeft een kat het recht daar te zijn?

Ik doe vanalles om schade te voorkomen, mijn honden kunnen stevig corrigeren als het ze niet zint waarbij de andere hond gelukkig nog nooit meer opgelopen geef als een gedeukt ego. Maar als het me een keer overkomt met een chihuahua (en dat gebeurt he, ik heb er al eens 1 van mijn hond kunnen plukken) dan kan dat verkeerd aflopen puur door het verschil in grootte, zoals een vriendin van mij zag gebeuren. Herder aangevallen door klein wit keffertje, herder schudt hondje van zich af, hondje vliegt tegen paaltje en dood. En dan wil ik best mijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken maar dan mogen zij onderling uit gaan vechten of en wat er betaald moet worden. Maar ik betwijfel ten zeerste of daar een strafrechtelijke veroordeling zou volgen als mijn honden aan de lijn zijn- en ik ze niet inzet als wapen, want dag mag absoluut niet.
Het was eerder bedoeld (mijn voorbeelden) als "het is niet zo eenvoudig als het lijkt". En als je een hond hebt die notoir andere honden om zeep helpt is aanlijnen vanzelfsprekend onvoldoende.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3365527
Siberienne schreef:Volgens mij zijn dat twee verschillend dingen: de laatste kun je voor veroordeeld worden als ‘noodweer in excess’ ; je mag jezelf verdedigen maar dat moet in verhouding staan tot de dreiging

De andere voorbeelden zijn schade aan eigendommen en die moet je vergoeden. Eerder te vergelijken met auto en fietser botsing; je bent aansprakelijk voor de schade wat nog weer anders is als schuldig.

Bij de kat in de tuin; is dat zo? Want dat is wel op mijn terrein dan. En heeft een kat het recht daar te zijn?

.
Ja hoor, dat is zo. zoals het een kennis van mij ooit overkwam, zij naderhand de opdracht kreeg om haar tuin zo te verbouwen dat er geen katten meer in haar tuin konden komen die haar honden vervolgens dan aan stukkies konden trekken. Oh ja en alle kosten van de gesloopte kat vergoeden hé.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3365553
Toch kan het hier ook vriendelijk hoor :D

Vanmiddag liep ik met Pum het strand op. Ze poepte uiteraard ruim voorbij de prullenbakken. Ik loop, een knoop frummelend in het zakje, verder het strand op. Een mij tegemoet komende mevrouw zegt 'zal ik dat voor u meenemen en weggooien?'

Zal het een oosterling zijn geweest misschien? ;D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3365562
Inge en Bono schreef:Toch kan het hier ook vriendelijk hoor :D

Vanmiddag liep ik met Pum het strand op. Ze poepte uiteraard ruim voorbij de prullenbakken. Ik loop, een knoop frummelend in het zakje, verder het strand op. Een mij tegemoet komende mevrouw zegt 'zal ik dat voor u meenemen en weggooien?'

Zal het een oosterling zijn geweest misschien? ;D
Geen accent gespot?? ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3365566
Inge en Bono schreef:Toch kan het hier ook vriendelijk hoor :D

Vanmiddag liep ik met Pum het strand op. Ze poepte uiteraard ruim voorbij de prullenbakken. Ik loop, een knoop frummelend in het zakje, verder het strand op. Een mij tegemoet komende mevrouw zegt 'zal ik dat voor u meenemen en weggooien?'

Zal het een oosterling zijn geweest misschien? ;D
Nou vast niet! Wat dat betreft is het gros hier niet beter dan elders ::) Boerenland hè ::) opruimen is niet iets wat ze hier gewend zijn.
Door src_esther
#3365577
Inge en Bono schreef:Toch kan het hier ook vriendelijk hoor :D

Vanmiddag liep ik met Pum het strand op. Ze poepte uiteraard ruim voorbij de prullenbakken. Ik loop, een knoop frummelend in het zakje, verder het strand op. Een mij tegemoet komende mevrouw zegt 'zal ik dat voor u meenemen en weggooien?'

Zal het een oosterling zijn geweest misschien? ;D
Ik waarschuwde pas iemand die recht op een enorme brokkendrol midden op een grasveld afliep dat daar hondenpoep lag. Dan denk je een bedankje te krijgen maar die man zei: "Achja, dat hoort erbij hé." :???:
Ko kakt eigenlijk altijd ver in de berm en/of op/onder struiken, doet hij dat een keertje niet, ruim ik het op als ik daarvoor niet eerst tussen de hondenpoep hoef te manoeuvreren.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3365604
Lizzy schreef:Het was eerder bedoeld (mijn voorbeelden) als "het is niet zo eenvoudig als het lijkt". En als je een hond hebt die notoir andere honden om zeep helpt is aanlijnen vanzelfsprekend onvoldoende.
Om zeep helpen was maar een gezegde uiteraard laat ik het niet zover komen en ga ik liever andere kant op.
Heb zelf ook een chi en weet hoe ze kunnen zijn ( die van mij gelukkig niet) maar het kan flink irritant zijn. Maar zei al kom gelukkig niet tot nauwelijks tegen
Door eelke
#3366281
Nou ik had er net ook een hoor. Loslopende herder reu. Joep ook los. Bij de eerste kennismaking hap hap hap, Joep rent er van weg naar ons, ik pak Joep bij zijn tuig, klapt ie er nog een keer boven op.
Ik had de flexriem in mijn arm dus daar heeft ie een klap van gehad.

Ze de vrouw die er bij was en hem inmiddels wel te pakken had; ja hij is niet vals. Dus ik zeg, hij beet. Ja nee, hij is dominant.

Ik ben maar vooral snel doorgelopen. Als jouw hond voor de tweede keer terug komt om de mijne te bijten vind ik hem gewoon een valse k*t hond, maar goed.

Joep lijkt verder op zich oké, alleen een bult op z'n neus. Zucht.

Afgelopen zaterdag hetzelfde verhaal met een Jack Russel achtige hond. En de week ervoor met een windhond. Nu kan ik mezelf gaan afvragen wat Joep dan uitstraalt, maar goed, de andere twee keren zat Joep toch netjes vast en had ik hem bij me en liep de rest los, dus wat moet je er dan aan doen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door