Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Woody_
#3365204
Nu Woody oud genoeg is wil ik met hem beginnen lopen.
Zijn tempo is vele hoger dan dat van mij en hij trekt graag, dus heb ik een hele canicross uitrusting besteld :D
Ik heb me al wat ingelezen en zie ook staan dat je best op onverharde wegen loopt. Nu zijn er in mijn buurt enkel wegen met asfalt.. Kilometers weiland waar geen auto's en bijna geen mensen komen maar jammer genoeg met asfalt :(
Is het echt zo slecht voor zijn pootjes? Of kan ik er bv pawwax aan doen voor elke loop? Wandelen doen we eigenlijk ook 80% van de tijd op asfalt en hij heeft nog geen last gehad van zijn pootjes.
Door eelke
#3365207
Huh, weiland met alleen asfalt? Da's toch geen weiland?
En de polderwegen hebben bij jullie ook geen berm? (oké, die is vaak ook wel wat harder dan bv een bospad).

Ik zou geen km's gaan rennen met je hond op een harde ondergrond. Niet alleen voor de voetzooltjes, ook voor de 'klappen' die het geeft. Dat lijkt me zeker niet gezond voor een hond (en voor jezelf ook niet? Maar dat weten ze in het hardloop topic vast).
Door Woody_
#3365208
eelke schreef:Huh, weiland met alleen asfalt? Da's toch geen weiland?
En de polderwegen hebben bij jullie ook geen berm? (oké, die is vaak ook wel wat harder dan bv een bospad).

Ik zou geen km's gaan rennen met je hond op een harde ondergrond. Niet alleen voor de voetzooltjes, ook voor de 'klappen' die het geeft. Dat lijkt me zeker niet gezond voor een hond (en voor jezelf ook niet? Maar dat weten ze in het hardloop topic vast).
Beetje verkeerd verwoord; wegen tussen de weilanden. op de weides mag je jammer genoeg niet op. Er is wel een berm maar vlak ernaast vaak een omheining met stroom op :p 15min rijden is er wel een groot bos dus dan zal ik dat idd maar doen.
Door eelke
#3365210
Haha, ik dacht al :D

Ja dan zou ik inderdaad ook die 15 min gaan rijden. Zeker als je wat langere afstanden gaat maken.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3365231
Het is inderdaad voornamelijk voor de schokken & belasting van je hond dat ze dit afraden (de pootjes zelf kunnen dit mits opbouwen zeker wel aan).
Spring lekker even 15min in de auto, zo doen wij het hier ook! Canicross is echt een hele leuke sport :)
Door miik
#3365233
Hier lopen ze de poten binnen no-time stuk op het asfalt, daarbij wil je dat echt niet ook voor de schokken op de gewrichten. Op facebook zijn een heleboel canicross groepen, misschien leuk om met een groep mee te gaan ;) waar woon je ongeveer ?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365283
Op asfalt lopen vergt in ieder geval opbouw. En omdat het een harde ondergrond is, wil je dan liever dat ze draven ipv galoperen ivm de schokken op de schouder. Ik kan me goed voorstellen dat een hele energieke start al trekkend in galop ook erg veel risico op kapotte voetzolen geeft.

Dus het echte werk kan beter in het bos. Rustigere rondes in draf kunnen ook op het asfalt (net als naast de fiets lopen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door