Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3364548
Laat ik gisteren een nieuw stuk aquarium hout in mijn aquarium zakken, zit ik een beetje met de plaatsbepaling te pielen, na een uurtje nog een keer verleggen en ineens komt er een beestje in paniek naar boven zwemmen! Ik schrok me de kelere ;D

Gauw een netje gepakt want dit was duidelijk geen diertje dat blij was met z'n bad!

En wat denk je? Het is een Gekko! Gevangen, in een bakje gedaan, dierenambulance gebeld, die hebben hem opgehaald en vandaag gaat Gekko naar Serpo.
IMG_20190102_162009[1].jpg
IMG_20190102_162009[1].jpg (2.95 MiB) 1543 keer bekeken
Heeft ie dus echt behoorlijk lang onder water in dat stuk hout gezeten.... Bijzonder diertje....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364550
Gekko heeft geluk dat hij/zij in jouw aquarium is terecht gekomen Liz! Nu komt tenminste alles goed voor hem/haar.
Door Lizzy
#3364560
eelke schreef:Nou ja zeg, dat is ook wat! Zette je het niet op het gillen?
Nouw, ik stond wel even "whaaaaaaaaaaaa!" ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3364561
Pauline schreef:Gekko heeft geluk dat hij/zij in jouw aquarium is terecht gekomen Liz! Nu komt tenminste alles goed voor hem/haar.
Wat moet je er anders mee? Wij stonden echt van "wat nu...?". Ik denk alleen dat de meeste mensen niet het geluk hebben een dierenambu in hun omgeving te hebben die ook voor Gekkootjes langs komen.....
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364563
:biggrin2: :biggrin2: Gekko blij dat ie naar de opvang mag.

Waarom zou de dierenambu niet langskomen voor een Gekko?
Door Lizzy
#3364565
sam28 schreef::biggrin2: :biggrin2: Gekko blij dat ie naar de opvang mag.

Waarom zou de dierenambu niet langskomen voor een Gekko?
Heel veel dierenambulances rukken niet uit voor kleine diertjes. Zelfs niet voor veel vogels, tenzij het een bijzondere is. Onze dierenambu rukt zelfs nog uit voor een vleermuisje en zelfs voor een nest met muisjes. Dat is echt niet overal hetzelfde.
Door Eef+Stippels
#3364566
Aaaaahhh wat een scheetje :smitten: :smitten:
Fijn dat je hem hebt kunnen redden :)

Lizzy schreef:Heel veel dierenambulances rukken niet uit voor kleine diertjes. Zelfs niet voor veel vogels, tenzij het een bijzondere is. Onze dierenambu rukt zelfs nog uit voor een vleermuisje en zelfs voor een nest met muisjes. Dat is echt niet overal hetzelfde.
Zou het ook verschil maken of het een betaalde dierenambulance is, dus met meer resourses?
Hier in de omgeving zijn het allemaal vrijwilligers. In onze vorige woonplaats 's nachts ook niet bereikbaar. Bel je voor een kleine kitten op straat (die we zelf niet te pakken konden krijgen, dus wat hulp was welkom) en daar komen ze dus niet voor want er zijn zoveel straatkatten.
In de huidige woonplaats draaien vrijwilligers diensten van 24 uur.
Ik snap de prioriteiten dan niet goed, waarom betaal je mensen om met de asielhonden te wandelen, dat willen genoeg mensen vrijwillig graag doen. En ook een hele reeks aan managementkosten. Maar voor de ambulance is geen budget... :???:
En dan mag je officieel ook niet zelf voor wilde dieren zorgen. Dus wat moet je dan als niemand ze wil helpen ::)

Wij hebben vorig winter de dierenambu gebeld voor een ree die gevangen zat in de omheining van een kwekerij. We hebben de hekken wel open gezet maar hij kon de uitgang alsnog niet vinden.
Word ik daarna teruggebeld door een jager, waar het precies was want hij wilde hem neer gaan schieten :(
Door Lizzy
#3364577
Ik ken geen dierenambulances die betaald worden. Het is hier ook liefdewerk-oud-papier, maar ze komen voor alles.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364580
Jeetje zeg, daar zit dan een hoop verschil tussen. Ik weet nog dat een vriend van me, jaren terug, op de dierenambu wilde. Ze hadden vacatures. Hij was welkom maar er werd wel in de auto en binnen gerookt. Hij heeft zware astma :-X
Door zurca
#3364581
Ohja... echt weer iets voor Lizzy, een gekko in het aquariumhout ::) :biggrin2: :biggrin2:

Wat een geluk heeft dat beestje gehad zeg! Maarre je had niet zoiets van "goh grappig, naast de garnaaltjes nog een aquarium zonder water en met gekko"? :P
Gebruikersavatar
Door doranto
#3364598
Wauw wat bijzonder! Fijn voor het beestje dat hij het onderwater-avontuur overleeft heeft en nu naar de opvang is. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door