Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3363311
Afgelopen weken viel me op dat Saartje wat gewicht verloor, niet bijzonder veel; van bijna 13 kg, 2 maanden geleden naar 2 weken terug 12.6 kg en vandaag 12,4 kg.

Het viel me ook op dat ze wat meer dronk en vandaag heeft ze 2x in huis geplast, grote plassen. Ik heb toch maar ff de DA gebeld om haar nierwaarde te laten checken, morgen om 9 uur hebben we een afspraak, nuchter voor een bloedonderzoek en proberen haar plas op te vangen.


Duim even met ons mee dat er niets ernstigs aan de hand is... want we zijn echt nog niet klaar om haar te laten gaan.
Door eelke
#3363333
Ja da's niks he. Ik duim. Voor plas opvangen las ik eens de tip van een pollepel meenemen met uitlaten, maar teefjes gaan natuurlijk vaak wel erg diep zitten dus dat moet maar net gaan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3363356
Ik duim ook voor Saartje (en ook voor Joris, gaat helaas ook niet zo lekker op het moment).
Door M@rina
#3363415
Pauline schreef:Ik duim ook voor Saartje (en ook voor Joris, gaat helaas ook niet zo lekker op het moment).

Getver mijn duimen draaien dan ook maar ff voor Joris!
Door M@rina
#3363419
Manlief is vanmorgen met Saar naar de DA gegaan. Daarvoor gewapend met soeplepel en een bakje het ochtendrondje gelopen en met een gevuld potje terug. Saartje was overigens behoorlijk in de war, want ze had namelijk geen eten gekregen, hoe durf ik!!!

In de urine waren geen tekenen van nierfalen te zien, maar ze hebben ook 2 buisjes bloed afgenomen. Donderdag of vrijdag worden we gebeld voor de uitslag.

Gelijk maar even een check up. Het hartruisje is behoorlijk, maar we gaan eerst maar even dit verder bekijken. Mocht dat goed zijn dan gaan we weer een keer een echo van haar hart laten maken. Het is een lekkend hartklepje en dit kan natuurlijk erger worden in de loop der jaren, het is al weer 2 jaar geleden ontdekt. Misschien dat ze aan een pilletje moet, maar dat zien we later wel. Verder is ze in goede conditie, voor zover je dat van de buitenkant kunt zien en horen.

Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door M@rina op di 18 dec 2018, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door