Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3363110
Om je van de snelweg af te laten halen.
IMG_20181215_135334_LI.jpg
IMG_20181215_135334_LI.jpg (4.86 MiB) 1847 keer bekeken
En dan wordt je bij de Mc Donalds neergezet en kun je wachten op de monteur. Die komt, leest de computer uit, zegt "de verstuiver is kapot, rijd maar naar huis en succes verder". Zet je op de ANWB facebook groep "hee ANWB, bedankt voor jullie hulp vandaag, top!". Schrijft er iemand "zo dan, jij bent genaaid! De ANWB had jullie nooooit naar huis mogen laten rijden met een kapotte verstuiver, dit kan ernstige motorschade veroorzaken. Ook hadden ze de auto naar de garage moeten brengen".

En dan gaat ik goegelen he. En dan blijkt dat deze meneer gelijk heeft. En dan blijkt ook nog eens dat we recht hebben op vervangend vervoer. Dus dan gaan ik naar de ANWB belluh he. Krijg ik een mevrouw aan de telefoon die mij haarfijn uitlegt dat de monteur onze auto gisteren tijdelijk heeft gerepareerd zodat we naar huis konden rijden. Dus ik zeg "huh? Tijdelijk gerepareerd? Hoe dan? Hij heeft de computer uitgelezen, de verstuiver is kapot. Niks tijdelijke reparatie". Wordt mevrouw boos op mij want ik laat haar niet uitpraten. Toen ze uitgesproken was zeg ik "en wilt u nu naar mij luisteren?".

Nog geen uur later......
IMG_20181216_092923 (2).jpg
IMG_20181216_092923 (2).jpg (1.36 MiB) 1847 keer bekeken
En Leo is mee, gelijk vervangend vervoer halen. Jammer toch, dat je eerst je stem moet verheffen om te krijgen waar je recht op hebt?
#3363112
Mooi k u t dat je stilstond op de snelweg. Hopelijk stond je niet ergens waar het gevaarlijk was.
En jeetje wat schofterig! :-X Hopelijk is het vervangend vervoer oke en heb je snel je eigen auto terug.

Oh en dan is de ANWB ook nog best wel aan de prijs..
#3363116
eelke schreef:Oh ja, dat is top. Zeiden ze nog wel sorry ofzo?
Welnee joh! Dat mens aan de telefoon werd hartstikke pissig! En deelde uiteindelijk mee dat er iemand zou komen om de auto op te halen. Van deze meneer moesten wij horen dat we ook recht hebben op vervangend vervoer. Echt hoor, krijg een lekker warm gevoel van de ANWB!
#3363117
Pffff. Ik heb ze geloof ik twee keer gebeld, en toen waren ze heel vriendelijk. De ene keer toen de monteur kwam (busje vol met een vleeslevering bij de Mac) was er spontaan niets meer aan de hand.
Tweede keer kon mijn achterklep niet meer open en stond ik met Gijs bij de dierenarts. We waren de laatste afspraak dus de praktijk was dicht, en het was november ofzo en het regende. Sta je daar met je zieke hond. Zeker een uur wachttijd.

Toen heb ik maar iemand anders gebeld die Gijs en mij kon ophalen, want dat ging gewoon niet, een uur met hem in de regen wachten (hij kon de auto niet in...) ze geloofden niet dat ie niet op de achterbank pastte.

Nu hebben we dubbel. Nog steeds anwb, (ik moet dat nog omzetten naar alleen een lidmaatschap, zonder pechthulp) en komen ze me redden van de hyundai, als het goed is. (maar ook dat had een addertje want dat telt tot een bepaald aantal km per jaar en daar zat ik dit jaar dus mooi overheen...zeggen ze er dan ook niet bij).
#3363126
Lizzy schreef:Welnee joh! Dat mens aan de telefoon werd hartstikke pissig! En deelde uiteindelijk mee dat er iemand zou komen om de auto op te halen. Van deze meneer moesten wij horen dat we ook recht hebben op vervangend vervoer. Echt hoor, krijg een lekker warm gevoel van de ANWB!

Echt waardeloos. Zo makkelijk om van alles te beloven als er verkocht moet worden, maar als je er een keer gebruik vna moet maken dan ook meteen moeilijk gaan doen.

Over die gekke grote bek van die telefoonmiep zou bij mij ook nog niet het laatste woord zijn gevallen. Doen verdorie net alsof je iedere week aan de lijn hangt. >:(
#3363135
Wat balen :-X
Fijn, zo'n meedenkende dame aan de lijn ::)

Wij hebben gelukkig tot nu toe voornamelijk positieve ervaringen met de anwb.
Alleen toen ml een ongeluk had gehad, wilden ze de auto niet komen ophalen, want dat is geen pech volgens hun reglement..

Maar die pechhulp van renault is wel wat betaalbaarder dan de anwb zeg.
#3363143
Wat schofterig zeg :o
Goed dat je je mond opengetrokken hebt!
Komt er vervangend vervoer aan?

Doet me denken, dat jaren terug mijn remmen opeens 'sponzig' aanvoelden. Ik ben waar ik moet zijn, ANWB gebeld, kapotte remleiding geconstateerd, zegt die man 'waar moet u naartoe?' Ik moest 10 kilometer naar mijn huis.
'Rijdt u dan maar langzaam een beetje achterom naar huis, niet op de doorgaande weg' :uglystupid2:
Ik heb gevraagd of tie soms een gaatje in z'n hoofd had, ik wilde dat mijn auto werd opgehaald en later bleek dat allebei de remleidingen lek waren :-X
Goed moment om idd even naar een andere pechhulp te kijken ::)
#3363146
Ik moet zeggen dat we eigenlijk altijd goed geholpen zijn door de ANWB, dit verbaast mij echt. Balen hoor!


Je moet bij de hulp van merken wel even goed de kleine lettertjes lezen hoe het zit ook bv met hulp in het buitenland. In Frankrijk met een Duitse auto heeft het drie dagen geduurd voordat we een nieuwe band erop hadden. Het verhaal daar omheen is nog steeds goed voor de borreltafel, dat dan weer wel... onze auto was bijna gerepatrieerd voor een lekke band :D

En bv bij Audi betaal je niks apart maar kan het alleen als de auto ook in de Audi garage onderhouden wordt. En dan betaal je het indirect dus ook wel ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door