Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3363002
tt-tjes schreef:Dames, dames. Niet zo ongeduldig. ;D

Balou wordt er niet jonger op en om op het allerlaatste moment een pup er bij te gaan zoeken is in mijn ogen niet echt raadzaam. Daarbij komt dat bij Bono Cataract is geconstateerd en ik niet wil dat hij zo meteen alleen blijft als hij blind mocht worden.
Niks is nog zeker, maar ik ben naar dit manneke gaan kijken.
En omdat het lastig is met een kleine pup te wandelen als je er al 2 aan de riem hebt en puppemans dan niet alleen thuis kan blijven ben ik aan het zoeken naar een handige manier om hem dan toch mee te kunnen nemen.

Asha.jpg
Ahaaaaa, zie je wel, dus toch! Wat is ie cute! Wat ontzettend vervelend dat bij Bono cataract is geconstateerd :-\

Maar het klikte, met pup?

En pup in een doggyride?
Door tt-tjes
#3363004
Jazeker, het klikte meteen. Een ontzettend vrij kereltje waarvan het staartje niet stil stond. Heel erg mensgericht maar ook dusdanig zelfverzekerd dat hij zelf ook dingen onderzocht. Heb hem op voor hem onbekend terrein gezien en wat ik zag beviel goed.

En tja....de cataract bij Bono. Het was alsof ze de bodem onder mijn voeten wegmaaiden. Zo'n mooie reu, nog maar 2 jaar oud. Weer 1 waar we pech mee hebben.

Een doggyride heb ik niet en wil die ook niet kopen voor die korte tijd eigenlijk. En ik weet niet of dat makkelijk is met 2 honden aan de riem.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3363005
Wat een plaatje Carole en wat een domper met Bono, verdrietig hoor.

Tja ik heb er nooit meer dan 2 gehad dus ik kan je weinig advies geven. Bovendien zou ik zelf nooit een teckel in een draagzak doen, dus aan mij heb je daarin niets.
Door Lizzy
#3363006
tt-tjes schreef:Jazeker, het klikte meteen. Een ontzettend vrij kereltje waarvan het staartje niet stil stond. Heel erg mensgericht maar ook dusdanig zelfverzekerd dat hij zelf ook dingen onderzocht. Heb hem op voor hem onbekend terrein gezien en wat ik zag beviel goed.

En tja....de cataract bij Bono. Het was alsof ze de bodem onder mijn voeten wegmaaiden. Zo'n mooie reu, nog maar 2 jaar oud. Weer 1 waar we pech mee hebben.

Een doggyride heb ik niet en wil die ook niet kopen voor die korte tijd eigenlijk. En ik weet niet of dat makkelijk is met 2 honden aan de riem.
Oh fijn dat het zo goed klikte en je het een leuk ventje vindt! Waar hangt het vanaf, of het door gaat of niet? Komt hij van dezelfde fokker als Bono of Balou?

Ja, ik schrik er eerlijk gezegd ook van hoor, dat Bono dit heeft. Jeetje meis, heb jij weer :-X . En zo zielig voor het mannetje.... Heb je het idee dat hij al slechter ziet? Enig idee wat de vooruitzichten zijn?

Nee, dat snap ik, dat je daar geen trek in hebt. Het is een hele uitgave ook, zo'n doggyride. Ik heb het toen wel gedaan omdat ik nu al weet dat mijn komende pups daar ook weer in mee zullen gaan. Maar goed, een draagzak... Ja mij beviel het niks. Bisq wilde er niet in. Nu wordt zij nooit boos maar ze vond het absoluut geen humor en bleef er in ronddraaien (of proberen in ieder geval). Ze was (en is) er een van "zelluf doen".
Door tt-tjes
#3363013
'S avonds heb ik idd het idee dat het slechter is. Hij heeft get gelukkig nog maar aan 1 oog, 2 kleine vlekjes. Maar ze konden geen voorspelling doen qua progressie. Dus volgend jaar maar weer testen.
Door Cindy de Wolf
#3363018
Wat ontzettend Kl#te zeg van Bono!!! Heb jij weer. Geloof dat we elkaar op dat vlak een hand mogen geven!

Ik heb deze https://www.witjesverzendhuis.com/reist ... ood-3-in-1 Gebruikt voor Revy en de hele korte periode dat Pukkie hier was. Revy vind hem (nog steeds) fantastisch. Hij staat naast de deurpost en ondanks dat hij nu al 4 jaar is springt hij er nog steeds met regelmaat in, zeker als hij stress ervaren heeft. Soms slaapt hij er ook nog steeds in. Kortom voor hem zeker geen straf. Voordeel was dat hij eerst stukje los kon, stukje in de zak zoals we dat noemden, hij weet dus heel goed wat Revy zak betekend....en daarna weer los, ook in de auto zat hij hier de eerste paar maanden in. Voor een hond wat volwassen gewicht niet zo zwaar gaat zijn is het tot grofweg 4-5 maand best een leuk ding. Daarna wordt hij toch wel wat zwaar op je rug :P
Door tt-tjes
#3363024
Volwassen gewicht is ongeveer 11 kg. Maar het gaat echt om de eerste maanden. Zodat ik hem niet alleen thuis hoef te laten als ik met de andere 2 naar buiten ga. Zal eens kijken naar de link. Kun je die ook op je buik dragen?

En idd. Jij lijkt ook patent te hebben op problemen. Daarom ben ik ook huiverig om er weer aan te beginnen.
Bono heb ik uit Italie gehaald vanwege zijn stamboom en zijn uiterlijk. Binnen 3 shows njk, eigenlijk alle punten al voor zijn NK alleen nog wachten tot hij 27 maanden zou zijn. Alle dna testen is hij vrij voor. Perfecte heupen. Eerste ecvo test vrij en nu dit. Menig fokker zou hem weg doen omdat hij niet bruikbaar is voor de fok. Gelukkig zit ik niet zo in elkaar.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363033
Als je hem juist omdoet, kan je met zo'n rugzak met gemak 11kg dragen hoor.
Ale, wij hebben zowel draagdoeken als een draagzak voor de kinderen en ik gebruik liever de doek, mijn man de zak, maar daar heb ik met Laurens eens een paar uur mee in de Ardennen gewandeld. Berg op, berg af. En die woog toen al zeker 13-14kg. Dat was niet echt heel zwaar. Ale, niet veel zwaarder als wat ik zowiezo al heb met bergop wandelen.

De truc is, als je hem op je rug draagt, om hem hoog genoeg om te doen. Echt zo hoog mogelijk. Dan draagt dat beter dan een normale rugzak. In het ideale geval kan de hond (of kind) net boven je schouder uitkijken.
Vooraan heb je minder speelruimte, maar stop hem ook niet te laag. Beginnen op je navel of erboven, maar zeker niet eronder. Ideaal kan je net gemakkelijk een kusje op zijn kopje geven, zonder je hoofd erg te moeten buigen. .
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3363050
Wat ontzettend verdrietig van Bono zeg, hij is nog zo jong. Ik hoop dat hij tochnog heel lange tijd kan zien.

En wat een plaatje zeg, wat een schatje. qua draagzak kan ik je niet helpen, ik heb een erg eigenwijze poedel die daar als pup niets van wilde weten.
Door tt-tjes
#3363063
Joyce1985 schreef:Wat een scheetig pupje :smitten:
En wat %÷€#_÷^ voor Bono! :(

Ik heb eventueel deze rugzak voor je;
(Gratis en voor niks)

https://www.zooplus.nl/shop/katten/tran ... xie/471569

Ik heb Zuko daar een tijdje in gedragen toen hij niet zo lekker kon lopen.
Daarna toch een kar gekocht.
En nu wordt beide niet meer gebruikt :(
Lief van je. Maar pup weegt ongeveer 5 kilo tegen de tijd dat hij zou komen. Dus gaat niet passen ben ik bang
Door tt-tjes
#3363067
pearlsofpassion schreef:Als je hem juist omdoet, kan je met zo'n rugzak met gemak 11kg dragen hoor.
Ale, wij hebben zowel draagdoeken als een draagzak voor de kinderen en ik gebruik liever de doek, mijn man de zak, maar daar heb ik met Laurens eens een paar uur mee in de Ardennen gewandeld. Berg op, berg af. En die woog toen al zeker 13-14kg. Dat was niet echt heel zwaar. Ale, niet veel zwaarder als wat ik zowiezo al heb met bergop wandelen.

De truc is, als je hem op je rug draagt, om hem hoog genoeg om te doen. Echt zo hoog mogelijk. Dan draagt dat beter dan een normale rugzak. In het ideale geval kan de hond (of kind) net boven je schouder uitkijken.
Vooraan heb je minder speelruimte, maar stop hem ook niet te laag. Beginnen op je navel of erboven, maar zeker niet eronder. Ideaal kan je net gemakkelijk een kusje op zijn kopje geven, zonder je hoofd erg te moeten buigen. .
Welke heb jij dan?
Door zurca
#3363078
Pfff Carole, wat ontzettend naar dat Bono die aandoeningen heeft :( Hopelijk duurt het nog heel lang voor hij er echt hinder van gast krijgen.

En spannend dat er mogelijk een nieuw hondenmaatje bij jullie komt wonen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363090
tt-tjes schreef:Welke heb jij dan?
Voor de kinderen he. ;)
Een Ergobaby 360°.

Maar die zou ik niet aanraden als het enkel voor een hond was. Die is duurder want ergonomische voor een kind, voor een hond moet een babybjorn dan wel volstaan. Die zijn normaal ook handig in dragen en dichtmaken ed.
Tenzij ze die dingen ook specifiek voor hondjes hebben, dan zou ik zo eentje nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door