Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3362915
-Annemarie- schreef:Maar nog even over dat gewei. Zou ik dat zó kunnen geven? :-\

Moyra stond er wel verlekkerd naar te kijken maar gaf het netjes af. :)
Gewei kun je ook kopen als snack. Het is wel snoeihard aan de buitenkant.
Mocht je de mogelijkheid hebben 'm in de lengte door te zagen dan zou ik dat zeker doen.
#3362919
pluk schreef:Gewei kun je ook kopen als snack. Het is wel snoeihard aan de buitenkant.
Mocht je de mogelijkheid hebben 'm in de lengte door te zagen dan zou ik dat zeker doen.
Gewei uit de winkel heeft ze al een hele tijd, en is favoriet hier!

Ik ga er nog eens over denken. :g:
#3362921
Lizzy schreef:Oh wat gaaf! Jaaaa, hier zou ik dus ook echt heel blij van worden, zou ik zoiets vinden. Te gek gewoon! Ik vind ook nooit wat :-\ :biggrin2: . Ben dus stik jaloers!
Jij vindt toch altijd tandjes :biggrin2: :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 14 dec 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#3362935
How gaaf!

We hebben ooit in Canada een eland schedel gevonden en de kaak mee naar huis genomen. In Noorwegen een rendier gewei maar te groot om mee te sjouwen. En in NL een keer ook zo'n ding van een reee, maar dan oud.

HIer in het bos wel veren van fazant en buizerd, die vind ik zo mooi!
#3362944
Mijn veren collectie
6BCC2302-04DF-433B-B2CD-832DEB9EDCC6.jpeg
6BCC2302-04DF-433B-B2CD-832DEB9EDCC6.jpeg (1.62 MiB) 1853 keer bekeken

En hout om in mozaïek te gaan verwerken -ooit
61ACF64D-98C6-4A26-971D-06B4DE6A6B9B.jpeg
61ACF64D-98C6-4A26-971D-06B4DE6A6B9B.jpeg (2.2 MiB) 1853 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Laika
#3362946
Siberienne schreef:Mijn veren collectie

6BCC2302-04DF-433B-B2CD-832DEB9EDCC6.jpeg
Ooh, nog iemand die veren raapt :) Als ik tijdens een wandeling mooie veren zie dan kan ik ze niet laten liggen :biggrin2:
Ooit ga ik er iets creatiefs mee doen.
Door Lizzy
#3362950
-Annemarie- schreef:Maar nog even over dat gewei. Zou ik dat zó kunnen geven? :-\

Moyra stond er wel verlekkerd naar te kijken maar gaf het netjes af. :)
Volgens mij behandelen ze geweien niet dus zou je 'm in theorie zo moeten kunnen geven. Die dingen zijn natuurlijk knettertje hard. Ja, mijn honden vinden ze bij tijd en wijlen heeeeeeel aantrekkelijk en zo negeren ze die dingen ook weer een tijd lang. Ik laat ze hier gewoon op geweien kluiven en ik koop nooit de doorgesneden exemplaren, altijd zulke (de onderste):

Afbeelding

Trouwens, op Internet staat op diverse websites dat de herten pas aan het eind van de winter hun gewei afstoten. Volgens mij dus redelijk bijzonder dat jij er in december al een vindt!
Door Too
#3362975
Lizzy schreef:
Trouwens, op Internet staat op diverse websites dat de herten pas aan het eind van de winter hun gewei afstoten. Volgens mij dus redelijk bijzonder dat jij er in december al een vindt!
Reeën doen dat in november, dat zou dan wel weer kloppen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door