Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3362813
Ik denk dat het ook erg uitmaakt wat voor haar je hond heeft. En hoeveel honden je hebt. Of je 1 jack russel hebt of 3 dalmaten: dat scheelt :biggrin2: . Maar Dalmatiër haartjes kruipen echt overal in en het zijn hele gemene pinnige haartjes. Ik had er laatst 1 in de stiknaad van mijn spijkerbroek... Echt, dat deed gewoon zeer. Ik heb er soms ook 1 in m'n voet. Ja, in de huid van mijn voet. Nou, da's echt net of je op zo'n splinter uit een staalwolletje loopt! Ik moet zelfs in het bos echt mijn schoen en sok uit te doen om 'm eruit te trekken! Serieus waar. Nou zonder droger...... Ik zou het een ramp vinden. Maar Dalmatiër haar en OES haar zijn wel twee heel verschillende dingen :biggrin2:
Door eelke
#3362816
zurca schreef:Hier ook geen droger, dan maar een haar meer op m'n kleding :biggrin2:
Nahh, als het om één haar ging dan was het nog best te doen ja :biggrin2:
dinky89 schreef:Als ik jou was zou ik het een tijdje proberen zonder. Mocht je hem toch missen dan kan je altijd weer een aanschaffen ;)
Ik heb er nu dus al een tijdje geen meer, en ik denk nu dus dat ik hem mis. De vorige was een krijgertje, ik denk al bijna 30 jaar oud. Dus dat was ook niet de beste, en om die reden hadden we hem niet vaak aan (de was kwam er vaak niet eens echt droog uit bv). Maar ik mis het nu wel dat ik die kleden eens goed kan ontharen...

Plakrollers liggen hier standaard overal (die van ikea zijn het fijnst) maar dat is een beetje dweilen met de kraan open. Leuk voor als je meteen de deur uit moet zeg maar.

Joep verhaart ook twee keer per jaar 6 maanden inderdaad. Maar dan wel 5 maanden normaal en de 6e maand sneeuwt het. Als hij zich dan uit schudt...pfff...die is erger dan Gijs, Gijs zijn vacht was zo dik dat de losse haren erin bleven hangen, dat gaf dan weer sneller klitten, maar dat was een kwestie van regelmatig de waterblazer en eens per maand (of 2 maanden) goed harken.
Waterblazer helpt dus niet genoeg, het sneeuwt als ik dat doe maar 8 uur later zitten er toch weer veel haren los, ik snap niet dat hij nog niet kaal is. Wassen wel maar met mijn zere schouder is dat geen goed idee en zwemmen is nu wel erg koud voor hem. Misschien toch maar langs een trimmer...
Maar goed, dan nog geeft een hond gewoon haar, dus daar moet je altijd wel wat mee.

Ik zal me maar eens gaan verdiepen in drogers, want die heb ik dus nog nooit gekocht eigenlijk.
Lizzy schreef:Ik denk dat het ook erg uitmaakt wat voor haar je hond heeft. En hoeveel honden je hebt. Of je 1 jack russel hebt of 3 dalmaten: dat scheelt :biggrin2: . Maar Dalmatiër haartjes kruipen echt overal in en het zijn hele gemene pinnige haartjes. Ik had er laatst 1 in de stiknaad van mijn spijkerbroek... Echt, dat deed gewoon zeer. Ik heb er soms ook 1 in m'n voet. Ja, in de huid van mijn voet. Nou, da's echt net of je op zo'n splinter uit een staalwolletje loopt! Ik moet zelfs in het bos echt mijn schoen en sok uit te doen om 'm eruit te trekken! Serieus waar. Nou zonder droger...... Ik zou het een ramp vinden. Maar Dalmatiër haar en OES haar zijn wel twee heel verschillende dingen :biggrin2:
Ah een bericht terwijl ik typte. Ja dat scheelt zeker. Dat merk ik al tussen golden en newf. Kijk, een newf in huis is echt niet schoner hoor, daar kwamen weer andere dingen bij kijken (kwijl, kwijl, kwijl en kilo's zand en stof). Joep verliest gewoon overal haar. De hele tijd. En als ie zich dan uitschud :-X
Ik miep echt niet over een beetje hondenhaar, maar momenteel is het wel echt heel erg erg.

Nou ja, er zal er dus wel een komen. Minder haar ergens op is nl altijd beter. En we hebben toch nog zonnepanelen 'over', dus wat dat betreft kan het wel uit.
Door - pien -
#3362835
eelke schreef:Nahh, als het om één haar ging dan was het nog best te doen ja :biggrin2:



Ik heb er nu dus al een tijdje geen meer, en ik denk nu dus dat ik hem mis. De vorige was een krijgertje, ik denk al bijna 30 jaar oud. Dus dat was ook niet de beste, en om die reden hadden we hem niet vaak aan (de was kwam er vaak niet eens echt droog uit bv). Maar ik mis het nu wel dat ik die kleden eens goed kan ontharen...

Plakrollers liggen hier standaard overal (die van ikea zijn het fijnst) maar dat is een beetje dweilen met de kraan open. Leuk voor als je meteen de deur uit moet zeg maar.

Joep verhaart ook twee keer per jaar 6 maanden inderdaad. Maar dan wel 5 maanden normaal en de 6e maand sneeuwt het. Als hij zich dan uit schudt...pfff...die is erger dan Gijs, Gijs zijn vacht was zo dik dat de losse haren erin bleven hangen, dat gaf dan weer sneller klitten, maar dat was een kwestie van regelmatig de waterblazer en eens per maand (of 2 maanden) goed harken.
Waterblazer helpt dus niet genoeg, het sneeuwt als ik dat doe maar 8 uur later zitten er toch weer veel haren los, ik snap niet dat hij nog niet kaal is. Wassen wel maar met mijn zere schouder is dat geen goed idee en zwemmen is nu wel erg koud voor hem. Misschien toch maar langs een trimmer...
Maar goed, dan nog geeft een hond gewoon haar, dus daar moet je altijd wel wat mee.

Ik zal me maar eens gaan verdiepen in drogers, want die heb ik dus nog nooit gekocht eigenlijk.



Ah een bericht terwijl ik typte. Ja dat scheelt zeker. Dat merk ik al tussen golden en newf. Kijk, een newf in huis is echt niet schoner hoor, daar kwamen weer andere dingen bij kijken (kwijl, kwijl, kwijl en kilo's zand en stof). Joep verliest gewoon overal haar. De hele tijd. En als ie zich dan uitschud :-X
Ik miep echt niet over een beetje hondenhaar, maar momenteel is het wel echt heel erg erg.

Nou ja, er zal er dus wel een komen. Minder haar ergens op is nl altijd beter. En we hebben toch nog zonnepanelen 'over', dus wat dat betreft kan het wel uit.
Eef+doggies schreef:
Laat je de was dan eerst aan de lucht drogen en daarna in de droger op 'opfrissen'? Of hoe werkt dat?
Ik vind het met name in de zomer echt zonde dat de droger elke keer aan moet, terwijl de was ook prima buiten zou kunnen drogen, maar dat haar he .. ::)
Het is eigenlijk een soort 'luchten' maar dan in de droger. De droger draait een cyclus zonder warmte. Ik heb (ook) zonnepanelen over en slinger de droger aan want voor m'n gevoel is het toch gratis :biggrin2:
Het dekbedovertrek (wat echt harig is) gooi ik er in voor ik het ga wassen om het alvast te ontharen. Dan wordt 'ie gewassen en gaat 'ie weer in de droger op 'katoen'. Fleecelappen van de bank gooi ik er ook eerst in voor ik ze was. Idem met de schaapjes, even 'ontharen' :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362840
Oh, ik ga eens kijken of onze droger dat ook heeft.

Veeel gemakkelijker dan een halve dag met de pluizenborstel of plakrol erover te gaan. En ook hier zonnepanelen sinds een maand. :biggrin2:
Door zurca
#3362841
De haren van Tous maar vooral van Ziggy zullen aardig in de buurt komen van dalmatier haren. Kort, klein en nergens uit te krijgen.
Daarnaast nog een kat die ook voor de nodige haren zorgt.
We hebben een droger in de schuur staan, "erfenisje", nooit aangesloten.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3362845
zurca schreef:De haren van Tous maar vooral van Ziggy zullen aardig in de buurt komen van dalmatier haren. Kort, klein en nergens uit te krijgen.
Daarnaast nog een kat die ook voor de nodige haren zorgt.
We hebben een droger in de schuur staan, "erfenisje", nooit aangesloten.

Nee, bij lange na niet. Aangezien wij beide hebben kan ik wel zeggen dat windhondharen er in de was al redelijk uit gaan en in de droger zeker. Dalmatenharen…… nope. Ook na de droger zien onze spullen er nog steeds ongewassen uit, want nog steeds witte haren. Dalmatenharen zijn heel stug, terwijl windhondharen nog een bepaalde buigzaamheid hebben waardoor ze echt veel makkelijker te verwijderen zijn.
Ik maak me daar al jaren niet meer druk over, totdat we een keer bezoek krijgen dat nog nooit eerder is geweest, dan zie je het opeens zelf ook weer. (en ik neem nooit, maar dan ook nooit, iemand mee in mijn auto :-X dat is uitsluitend een hondentaxi)
Mensen met dalmaten kunnen niet zonder een goede droger, maar met een ander type hond zou het moeten kunnen.
Door eelke
#3362847
Spikkelneus schreef:Nee, bij lange na niet. Aangezien wij beide hebben kan ik wel zeggen dat windhondharen er in de was al redelijk uit gaan en in de droger zeker. Dalmatenharen…… nope. Ook na de droger zien onze spullen er nog steeds ongewassen uit, want nog steeds witte haren. Dalmatenharen zijn heel stug, terwijl windhondharen nog een bepaalde buigzaamheid hebben waardoor ze echt veel makkelijker te verwijderen zijn.
Ik maak me daar al jaren niet meer druk over, totdat we een keer bezoek krijgen dat nog nooit eerder is geweest, dan zie je het opeens zelf ook weer. (en ik neem nooit, maar dan ook nooit, iemand mee in mijn auto :-X dat is uitsluitend een hondentaxi)
Mensen met dalmaten kunnen niet zonder een goede droger, maar met een ander type hond zou het moeten kunnen.
Hé, doe eens even niet, ik heb net mezelf overtuigd dat ik er écht een nodig heb :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3362861
eelke schreef:
Hé, doe eens even niet, ik heb net mezelf overtuigd dat ik er écht een nodig heb :biggrin2:
Dat heb je ook!

De droger is 1 van de apparaten die ik echt niet wil missen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362863
Spikkelneus schreef:Nee, bij lange na niet. Aangezien wij beide hebben kan ik wel zeggen dat windhondharen er in de was al redelijk uit gaan en in de droger zeker. Dalmatenharen…… nope. Ook na de droger zien onze spullen er nog steeds ongewassen uit, want nog steeds witte haren. Dalmatenharen zijn heel stug, terwijl windhondharen nog een bepaalde buigzaamheid hebben waardoor ze echt veel makkelijker te verwijderen zijn.
Ik maak me daar al jaren niet meer druk over, totdat we een keer bezoek krijgen dat nog nooit eerder is geweest, dan zie je het opeens zelf ook weer. (en ik neem nooit, maar dan ook nooit, iemand mee in mijn auto :-X dat is uitsluitend een hondentaxi)
Mensen met dalmaten kunnen niet zonder een goede droger, maar met een ander type hond zou het moeten kunnen.
Tsss dan spreek je echt voor jezelf he ! :P ;)
Ik moet een droger hebben ;D
Ik mik geloof ik zowat alles in de droger, heb geen waslijn binnen. In de zomer wil ik nog best wel buiten ophangen, maar die gaan dan ook efkes de droger in erna. ML houdt niet van kartonnen spijkerbroeken ;) en beddengoed kan ook ten tijde van hooikoorts beter in de droger dan buiten...
En met die beesten hier heb ik best veel was moet ik zeggen. Dus lekker uit wasmachine , in drogertje en gaan met die banaan
Door Eef+Stippels
#3362874
- pien - schreef:Het is eigenlijk een soort 'luchten' maar dan in de droger. De droger draait een cyclus zonder warmte. Ik heb (ook) zonnepanelen over en slinger de droger aan want voor m'n gevoel is het toch gratis :biggrin2:
Het dekbedovertrek (wat echt harig is) gooi ik er in voor ik het ga wassen om het alvast te ontharen. Dan wordt 'ie gewassen en gaat 'ie weer in de droger op 'katoen'. Fleecelappen van de bank gooi ik er ook eerst in voor ik ze was. Idem met de schaapjes, even 'ontharen' :D
Dat klinkt ideaal.
Onze droger is al iets van 18 jaar oud, dus als ie ermee ophoudt, ga ik voor een droger met opfrisfunctie kijken :D
Door hannabelgje
#3363084
In de zomer kan ik de droger best missen. In de winter kan ik niet buiten drogen en dat vind ik een ramp. Was drogen in huis vind ik erg ongezond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door src_esther
#3363094
hannabelgje schreef:In de zomer kan ik de droger best missen. In de winter kan ik niet buiten drogen en dat vind ik een ramp. Was drogen in huis vind ik erg ongezond.
:???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door