Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3362716
Goed, onze droger is stuk. Ik gebruik hem eigenlijk haast nooit, dus ik twijfel nu over de aanschaf van een nieuwe.

Waar ik hem dan wel voor gebruikte was het drogen van kleden, zodat de haren er wat afgingen. Maar nu weet ik dus niet meer hoe effectief dat was, en of het dus de moeite is daar een droger voor aan te schaffen?

Hoe is jullie ervaring met het drogen van de was en het verwijderen van hondenhaar? Hebben jullie nog andere handige manieren hiervoor?
Door Lizzy
#3362718
Nou, als ik kleden op de droogmolen droog dan zitten er zoveel haren in de kleden (en dekentjes, behalve Leo en Bisq liggen wij hier 's avonds allemaal onder een dekentje :biggrin2: ) dat je er niet goed van wordt. Maar goed, ik gooi dus ook alles in de droger want handdoeken en kleding: je wil niet weten wat een Dalmatiërhaartjes daar in gaan zitten.... Ohhh, in mijn sokken...... Ohhh brrrr! Die moeten echt in de droger!
Door eelke
#3362720
Lizzy schreef:Nou, als ik kleden op de droogmolen droog dan zitten er zoveel haren in de kleden (en dekentjes, behalve Leo en Bisq liggen wij hier 's avonds allemaal onder een dekentje :biggrin2: ) dat je er niet goed van wordt. Maar goed, ik gooi dus ook alles in de droger want handdoeken en kleding: je wil niet weten wat een Dalmatiërhaartjes daar in gaan zitten.... Ohhh, in mijn sokken...... Ohhh brrrr! Die moeten echt in de droger!
Ah, dus volgens jou heeft het nut?
Door Eef+Stippels
#3362722
Lizzy schreef:Nou, als ik kleden op de droogmolen droog dan zitten er zoveel haren in de kleden (en dekentjes, behalve Leo en Bisq liggen wij hier 's avonds allemaal onder een dekentje :biggrin2: ) dat je er niet goed van wordt. Maar goed, ik gooi dus ook alles in de droger want handdoeken en kleding: je wil niet weten wat een Dalmatiërhaartjes daar in gaan zitten.... Ohhh, in mijn sokken...... Ohhh brrrr! Die moeten echt in de droger!
Hier gaat om die reden ook alles in de droger :biggrin2:
En dan blijven er alsnog wel eens haartjes in de kleding hangen :o

Een plakroller van ikea is ook wel handig erbij, maar wij moeten dan ook nog wel dalmatierhaartjes met de vingers eruit plukken.

Ik vind een droger dus heel nuttig :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362725
Het kan ook zonder, maar dat kost gewoon veeeel meer werk. :biggrin2:

Wij hebben hem vooral voor de kinderkleertjes en tetradoeken ed, gewoon omdat dat een hels werk is om alles op te hangen. En omdat ze dan veel zachter zijn.
Ook daarom handdoeken.

Dekentjes of mandjes van de katten idd ook, voor de haren.

Toen we hem kochten was de afspraak dat er enkel deze zaken in gingen. In praktijk gaat er bijna alles in. Geen bedovertrekken, bh's of eigen jeans of hemden oid. Maar verder vrijwel alles. ::)

Als je twijfelt zou ik het zo laten. Je merkt vanzelf wel of je hem mist.
Door Lizzy
#3362733
eelke schreef:Ah, dus volgens jou heeft het nut?
Ja. Maar ik heb Dalmaten he. Die verharen twee keer per jaar, 6 maanden in het voorjaar en 6 maanden in het najaar. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met jouw menneke. Ik moet wel zeggen dat ik het heerlijk vind om handdoeken aan de droogmolen buiten te drogen. En beddengoed. En de witte was. Maar in de regel ben ik eigenlijk gewoon een lui wijf dat alles in de droger gooit :biggrin2: (komt ook omdat ik was aan droogmolen ophangen een misse vind met 1 arm - ROM in schouder ontbreekt).
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3362739
In ons vorige huis gebruikte ik hem bijna altijd. Nu heb ik ZOVEEL ruimte, dat ik alles uithang. Behalve kookwas (ondergoed, sokken, lappies en handdoeken) die gaat wel standaard in de droger...
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3362743
Het enige dat hier in de droger gaat, zijn de handdoeken (die van ons en de honden, 2x wasmachine laten draaien=1x de droger aan) en dat 1x per week.... de rest gaat aan de droogrekken op zolder..... hier wordt dus weinig gebruikt; de reden dat de handdoeken erin gaan, is, omdat ze anders keihard zijn (ik gebruik geen wasverzachter)......
Door - pien -
#3362745
Ik zou nog wel zonder droger kunnen maar voor het 'ontharen' van dierenspullen (en ook ons dekbedovertrek vóór het wassen omdat het bed de plek is waar de katten altijd liggen) is 'ie onovertroffen.
Toen er een nieuwe moest komen heb ik op de functie 'opfrissen' geselecteerd. Die gebruik ik altijd om te ontharen.
Voor dekbedovertrekken en handdoeken vind ik een droger ook erg handig, de rest hang ik op op de overloop.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3362748
Hier gaat ook alles in de droger, muv kinderkleren (ik heb luxe kinderen die Scandinavische merkkleding dragen). Hier draait iedere dag de machine minimaal 1x en ik heb maar 1 wasrek en niet meer plek. In de zomer hangt de was wel geregeld buiten aan de molen, maar dan zitten er wel behoorlijk meer kattenharen aan.
Door Eef+Stippels
#3362752
- pien - schreef:Ik zou nog wel zonder droger kunnen maar voor het 'ontharen' van dierenspullen (en ook ons dekbedovertrek vóór het wassen omdat het bed de plek is waar de katten altijd liggen) is 'ie onovertroffen.
Toen er een nieuwe moest komen heb ik op de functie 'opfrissen' geselecteerd. Die gebruik ik altijd om te ontharen.
Voor dekbedovertrekken en handdoeken vind ik een droger ook erg handig, de rest hang ik op op de overloop.
Laat je de was dan eerst aan de lucht drogen en daarna in de droger op 'opfrissen'? Of hoe werkt dat?
Ik vind het met name in de zomer echt zonde dat de droger elke keer aan moet, terwijl de was ook prima buiten zou kunnen drogen, maar dat haar he .. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door