Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362695
sam28 schreef:Tussen de 500-700. Ik reken de komkommer, wortel e.d niet mee. Die kan ik onbeperkt pakken.
Ik weet dat het veulste te weinig is maar vanwege extreme anorexia in het verleden is dat de enige manier om er iets af te krijgen. Ik heb verder alles geprobeerd.
zolang ik niet compenseer, nog chips kan eten, geen dagen oversla en geen stage/werk heb, gaat het oké.

Gezond gewicht voor mij is tussen de 55 en 72. Ik ben er nog niet en ook m'n buikomvang is nog niet onder de 80.
:o :o :o
Dat is echt serieus veel te weinig, rechts of linksom.
Ken genoeg mensen die hun lichaam met 900 kalorien diëten naar de knoppen hebben geholpen.
Je moet je BMR berekenen dat is de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om zich in stand te houden in rust! Die ligt bij mij ergens rond de 1300 ! En ik ben klein! Dan komen er nog je activitwits kalorien bij, en dan om af te vallen mag je 500 minder eten. Nou gaat het echt niet zozeer alleen om de kalorien maar ook wat je eet en hoe je eet.
Wat je nu doet is geen dieet om gezonder te worden. Je wordt wel slanker maar je lichaam en brein raken uitgehongerd.
Wat jij zou moeten doen is een dieet zoeken waarbij je je stofwisseling weer aan het werk zet. TS eet nu ook meer kalorien maar valt af, de stofwisseling werkt beter, en dat het specifieke dieet jou niks brengt dat kan, zoiets is wel persoonsgebonden zeker in jou situatie.
Maar serieus je doet je lichaam er geen plezier mee, en ik begrijp je, ik kan serieus zeggen bin there done that. En ja ik struggel daardoor ook, omdat het langer duurt voor ik iets van resultaat zie als ik normaal eet, en dat ik ook altijd snel resultaat wil, wellicht omdat ik ook weet dat het kan? Niet dat het gezond is nee maar het kan. Overigens is het nu zo dat ik gewoon echt te veel eet, en dan heb ik het niet over 1500 kalorietjes. Dus als ik normaal zou doen voor langere tijd zou het heus wel kloppen, maar bij mij is de stofwisseling om een issue om weer aan te wakkeren, want het maakt niet zoveel uit zeg maar 2500 of 1500 bij mij. Het gaat pas werken na langere tijd. ( en de stofwisseling in vetverbranding ipv suikerverbranding te krijgen, minder bloedschommelingen om vreetbuien tegen te gaan)
Overigens had ik laatst een vergelijking gezien van zie je lichaamsgewicht als thermostaat. Als je dan de kou binnen laat ( rigoureus minder gaat eten) dan gaat een thermostaat ook regelen dat het warmer wordt sterker nog daardoor schiet ie over zijn punt heen omhoog. Dat doet je lichaam ook telkens.
Ook bij jou moet je dus iets zoeken wat je de rest van je leven kunt volhouden, en dat is een 500 tot 700 kalorien dieet zeker niet. Gewoon dat hou je niet vol en daarna als je weer meer gaat eten loop je gevaar net zo veel of harder aan te komen. En ik begrijp je hoor ik heb ook anorexia gehad en dan is je eetrelatie ook erg moeilijk.. Ik kan dus van het een in het ander doorslaan. Ik heb mijn honger signalen niet meer onder controle ( dus altijd honger maar ook dat zou ik door langer een goede structuur aan te houden weer kunnen controleren).
Daarnaast kon ik tijdens mijn anorexia periode prima functioneren, ik sportte, ging op stap, studeerde alles kon, ik kreeg eerlijk gezegd gewoon een "high" van het niet eten. En na een tijd had ik gewoonweg ook geen honger meer. Ik vond etende mensen heel vies ook.
Volgens mij blijft zo'n eetproblemen een levenslange strubbeling, maar er is mee om te gaan dat geloof ik wel, maar je focus moet echt wel liggen op gezonder eten en niet te weinig ( en niet te veel ::) )
Sterkte en succes :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#3362699
Lizzy schreef::-\

Je lichaam denkt dus nu "eten! Dus opslaan die hap!"? Ik denk wel dat ik snap waarom je dan minder dan gemiddeld moet eten om af te vallen maar ik ben toch wel geneigd om te zeggen dat zo weinig kcal per dag eten je uiteindelijk gaat opbreken. Te weinig voedingsstoffen. Noem me eigenwijs, maar ik denk het. Ik denk serieus dat je rond de 1500 kcal per dag nodig hebt om je lichaam goed te laten functioneren (ik roep nu 1500 kcal maar je kunt uitrekenen hoeveel je echt zo mogen hebben, met jouw leeftijd, lengte en hoeveelheid beweging). En het mooist geef je je lichaam vooral gezonde dingen. En als je dan niet afvalt.... En zelfs aankomt..... Ja pech (dat is ook heel frustrerend, dat snap ik natuurlijk ook wel). Maar ik denk dat je op den duur wel gaat afvallen. Alleen duurt het langer. Je lichaam moet eerst dat punt over van "oh hemel, ik krijg eten, ik sla alles op". En dat heeft tijd nodig. Dus je hebt hiervoor teveel gegeten, teveel verkeerde dingen gegeven en teveel koolhydraten naar binnen gestopt. En daarmee ben je op een gewicht gekomen dat je zelf niet prettig vindt. Ik denk zelf toch dat je nu rond de 1500 kcal per dag moet gaan zitten, wat er ook gebeurd, en meer tijd uit moet trekken :-\ . En als je dan niet op het streefgewicht raakt (zeg in 2 jaar en je lichaam, iedere cel dus echt de tijd geeft!) : dan is jouw streefgewicht gewoon helaas voor jou niet correct. Jij kunt doordat je anorexia hebt gehad functioneren op deze hoeveelheid kcal die je nu eet (en daarbij ook nog sporten). Maar dat zegt (in mijn ogen) niks over of dat gezond is..... Jouw hele lijf is gewoon gewend om voorbij te gaan aan af en toe een beetje gezond afzien. Jouw lijft heeft jarenlang af moeten zien en in overleving moeten staan. Dus is dit een eitje voor je, je huidige dieet en beweegregime. Maar (ik val in herhaling) ik denk niet dat het gezond is.

Overigens moet je geen kcal gaan tellen, maar je moet in de basis een goed idee hebben over wat ongeveer 1500 kcal inhoud. En dat is wat je dan ongeveer eet op een dag.
Ja, dat dus.
Maar om je lichaam goed te laten functioneren heeft een gemiddelde vrouw (gemiddeld van lengte en vorm met een gemiddeld leven) 2000 nodig op een dag. Daarbij ingerekend 5x per week een half uurtje matige lichaamsbeweging, zoals een kwartiertje fietsen naar de kantoorbaan.



Ik zet op specifieke momenten ook makkelijk aan. Zoals in (het begin van) een zwangerschap en ook tijdens borstvoeding. Alsof mijn lijf dan heel duidelijk denkt dat ik een wandelende voorraadkast voor het kind moet zijn.
En hier is het vlees zwak en ik al 5 jaar zowat doorlopend zwanger/borstvoedend, dus zijn die kilo's allemaal lekker blijven plakken :P
Door Eef+Stippels
#3362730
Wat goed, M@rina!!
Je bent al lekker op weg :)

Ik moet ook nog 20 kg kwijt :-X
Ik ben al sinds mijn 12e altijd af en aan op dieet geweest, dus heb een stofwisseling van niets. Ik eet weinig maar val niet af :(
Alleen als ik streng kh arm en eiwitrijk eet word ik lichter, maar ik vind dat moeilijk vol te houden (als vegetarier, als omnivoor was het makkelijk). Je zit dan toch een beetje vast op kaas en ei, en daar voel ik me niet lekker bij. Plantaardige eiwitbronnen geven helaas teveel kh om onder de 50 gr te blijven.

Ik denk dat ik aan de fysiotherapie vanaf januari een sportabonnement ga verbinden. Ik moet daar toch oefeningen voor mijn schouder doen, kan ik misschien de rest ook wat oplappen :-[
Hopelijk lukt het met een fysioschema wel..
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 12 dec 2018, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3362749
Ik heb vorig jaar 2 maanden vloeibaar eten gehad vanwege een gaatje in mn darm.... een flesje bevatte 300 kcal (200 ml), daar moest ik eigenlijk 7 van hebben per dag om aan de dagelijkse behoefte caloriën te komen. Dat betekende dat ik elke 2,5 uur 1 flesje moest drinken, als ik om 7 uur ‘s ochtends begon.... het flesje vulde zo erg, dat ik om de 3 uur een flesje nam... ook deed ik er een half uur over om het op te drinken (en dan had ik smaken die ik lustte), maar ik kwam niet verder dan 5 flesjes per dag, dus maar 1500 kcal...... ik heb overlegd met een diëtiste, omdat het me echt niet lukte die 7 flesjes... 5 was het minimale, minder dan dat mocht niet....

Als ik niet werk, eet ik ook erg weinig, 1 of 2 boterhammen per dag en mn avondeten (ik eet net zoveel als mn puber dochters) en soms een toetje.. als ik werk, net voor het werken 1 boterham, in mn lunchpauze 2 (soms 3) boterhammen en mn avondeten (dan eet ik wel meer).... dan merk ik dat ik wel meer trek heb....
Door M@rina
#3363263
Gisteren weer gemeten, helaas niet afgevallen maar wel 1% meer spiermassa en 0,6% vetmassa er af. Inderdaad spieren zijn zwaarder dan vet.

Het niet afvallen is wel te verklaren door een etentje afgelopen donderdag. Ik kon natuurlijk niet mijn eigen eten meenemen en het enige wat ik lekker vond was saté. Nu heb ik wel de satésaus apart genomen en een minimale hoeveelheid ervan gegeten en geen frietjes maar rijst. Toch was er niet de balans die ik tegenwoordig eet. iets van 200 gamr groente, 100/150 gram pasta o.i.d en 100 gram vlees.
Door Lizzy
#3363264
M@rina schreef:Gisteren weer gemeten, helaas niet afgevallen maar wel 1% meer spiermassa en 0,6% vetmassa er af. Inderdaad spieren zijn zwaarder dan vet.

Het niet afvallen is wel te verklaren door een etentje afgelopen donderdag. Ik kon natuurlijk niet mijn eigen eten meenemen en het enige wat ik lekker vond was saté. Nu heb ik wel de satésaus apart genomen en een minimale hoeveelheid ervan gegeten en geen frietjes maar rijst. Toch was er niet de balans die ik tegenwoordig eet. iets van 200 gamr groente, 100/150 gram pasta o.i.d en 100 gram vlees.
Ja maar dit moet natuurlijk toch af en toe kunnen! Is het een idee om na zo'n dag gewoon niet op de weegschaal te gaan staan? Ze zeggen wel eens dat een dieet geen dieet moet zijn maar iets dat je levenslang vol moet kunnen houden. Ik denk dat af en toe een etentje er wel bij hoort, toch?
Door M@rina
#3363272
Lizzy schreef:Ja maar dit moet natuurlijk toch af en toe kunnen! Is het een idee om na zo'n dag gewoon niet op de weegschaal te gaan staan? Ze zeggen wel eens dat een dieet geen dieet moet zijn maar iets dat je levenslang vol moet kunnen houden. Ik denk dat af en toe een etentje er wel bij hoort, toch?
Ik ben ook niet op de weegschaal gaan staan, ik ben gisteren gemeten. Moet inderdaad kunnen en ik vind het ook niet erg dat ik niet afgevallen ben, het etentje is een verklaring daarvoor. Belangrijker vind ik dat de spiermassa met 1% is gestegen en vet% met 0,6 is gezakt. Ik doe dit programma toch vooral om een gezonder lijf te krijgen, het trainen heeft dus effect.

Bij mijn werk hoort toch wel erg regelmatig een etentje, meestal lukt het wel om toch iets magers te eten, nu lukte dat niet. C'est la vie.
Door Lizzy
#3363273
M@rina schreef:Ik ben ook niet op de weegschaal gaan staan, ik ben gisteren gemeten. Moet inderdaad kunnen en ik vind het ook niet erg dat ik niet afgevallen ben, het etentje is een verklaring daarvoor. Belangrijker vind ik dat de spiermassa met 1% is gestegen en vet% met 0,6 is gezakt. Ik doe dit programma toch vooral om een gezonder lijf te krijgen, het trainen heeft dus effect.

Bij mijn werk hoort toch wel erg regelmatig een etentje, meestal lukt het wel om toch iets magers te eten, nu lukte dat niet. C'est la vie.
Ja, dat is ook super belangrijk! Well done :-* !
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3363300
Mede dankzij jou ben ik er weer even op gewezen dat ik toch echt het roer om moet gooien qua eten. Ben het afgelopen jaar teveel aangekomen waardoor kleding niet meer past. Ik had altijd maat S en zaterdag in de winkel kwam ik daar echt niet meer in :-\ Nu nog bedenken hoe ;)
Door M@rina
#3363302
Pauline schreef:Marina hoe wordt je vetpercentage gemeten? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mijn lijf wordt doorgemeten. Ik sta op een speciale weegschaal en houd een soort handvat vast. Mijn leeftijd en lengte wordt ingevoerd en daar komen dan de verschillende percentages uit.
Door M@rina
#3363304
dinky89 schreef:Mede dankzij jou ben ik er weer even op gewezen dat ik toch echt het roer om moet gooien qua eten. Ben het afgelopen jaar teveel aangekomen waardoor kleding niet meer past. Ik had altijd maat S en zaterdag in de winkel kwam ik daar echt niet meer in :-\ Nu nog bedenken hoe ;)
Succes!
Maatje S heb ik geloof ik nog nooit gepast.... Ooit heel lang geleden woog ik 48 kg, danste 3 á 4 avonden in de week en nog had ik moeite om in maat 36 te komen qua broeken. Ik had een echte wespentaille, volle borsten, brede heupen en ronde billen. Mijn polsen, nek waren eng dun, sleutelbeenderen staken uit.

Lang, heel lang geleden...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3363309
Tot zo'n 1,5 jaar geleden woog ik 52 kilo (ben 1,64). Toen riep ik vaak dat ik er paar kilo bij wilde hebben, inmiddels zijn die paar zo'n 14 kilo geworden ::) Dat ik een jaar terug voor mijzelf ben begonnen werkt niet mee want ik fietste dagelijks half uur heen en halfuur terug. Nu moet ik met de auto en heb ik veel minder stress. Daarom moet ik nu mijn voedingspatroon en hoeveelheden omgooien want bijvoorbeeld met pilates/yoga merk ik dat mijn buik in de weg gaat zitten en conditie is ook minder geworden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn moeder dacht/hoopte dat ik zwanger zou zijn omdat er buikje zichtbaar werd ::)
Gelukkig weet ik waar ik mijn voedingspatroon aan kan passen maar met de feestdagen is dat toch lastig. Daarom geef ik mijzelf tot het nieuwe jaar. Sporten doe ik inmiddels al 3 keer in de week dus dat deel is al 'om' :) en mede door het hier neer te zetten geef ik mijzelf ook een stok(je) achter de deur ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3363349
M@rina schreef:Mijn lijf wordt doorgemeten. Ik sta op een speciale weegschaal en houd een soort handvat vast. Mijn leeftijd en lengte wordt ingevoerd en daar komen dan de verschillende percentages uit.
Die methode is me bekend.
Door M@rina
#3363707
Vandaag naar de sportschool geweest omdat ik morgen op vakantie ga. I.p.v. een ochtend meeting nu een avondmeting maar desondanks toch 0,9 kg eraf en vet% weer met 1% gezakt en spiermassa weer gestegen, ik heb even niet gezien hoeveel. BMI gezakt met 3,3 punten.

Volgende week dus vakantie en ik heb een feestdagen menu gekregen, ziet er goed uit, wel met wat meer kcal. dan ik normaal gesproken eet, maar tijdens de vakantie hoef ik niet af te vallen.

Er staan lekkere dingen op hoor, zomaar een greep door de hele week heen: een garnalen cocktail, gerookte zalm, banaan met slagroom, fruitcocktail, als tussendoortje een keer kruimelvlaai, meloen met ham, roomijs, Japanse mix, stoofpeertjes, een paar keer een glas wijn.
Echt een feestdagen menu. Ik heb wel het advies gekregen af en toe iets minder of iets niet te nemen omdat het wel boven mijn gemiddelde kcal. inname ligt.

Ik heb er nu 20 lessen op zitten, na mijn vakantie gaat de volgende fase in. dan worden de gewichten met 30% verhoogd, maar mag het tempo van de kracgtraining omlaag, het gaat nu om spieropbouw.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door