Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3370057
Afgelopen vrijdag gewicht stabiel gebleven.
Zie net als bij een vorige WW periode hetzelfde afvalritme weer terugkomen.
Door Ingeborg1958
#3370068
Ik heb in het verleden ook alles al geprobeerd en ik ben er klaar mee.
Geen diëten meer voor mij,wel een beetje nadenken voordat je van alles naar binnen werkt and that’s it.
Ik ben 60 jaar en een kilo of 15 “ te zwaar “ en ik vind het prima!
Voor degene met motivatie en resultaat; super knap! :)
Door M@rina
#3370131
Ingeborg1958 schreef:Ik heb in het verleden ook alles al geprobeerd en ik ben er klaar mee.
Geen diëten meer voor mij,wel een beetje nadenken voordat je van alles naar binnen werkt and that’s it.
Ik ben 60 jaar en een kilo of 15 “ te zwaar “ en ik vind het prima!
Voor degene met motivatie en resultaat; super knap! :)
Wat zo fijn is, ik heb niet het gevoel op dieet te zijn. Voedingsadvies en sporten. Vanmiddag heb ik een chocotof gesnoept. Weegt natuurlijk niet op tegen een ander gezonder en vaak ook beter vullende ander iets wat oorspronkelijk in mijn menu stond, maar ik heb er van genoten.
Net een bord eten op, dat is niet mooi meer, zit vol. Rijst, gebakken ei, ham en een prutjes van groente en vlees en wat kruiden.... Wederom genoten.

Maar weet je, als jij je lekker voelt en tevreden bent met hoe je er uit ziet, dan is dat toch helemaal prima?
Door hannabelgje
#3370164
Dat gevoel van op dieet zijn heb ik ook niet. Het is wel even zoeken om mijn punten goed te gebruiken. Dat gaat vast goedkomen. Ik hoop dat het ook resultaat gaat hebben. Ik ben vandaag een week bezig.
Ook uit eten gaan of een dagje weg gaat volgens mij prima met WW.
Ik vind het ook een leuke uitdaging om uit te komen met mijn punten en om fitpoints te verdienen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door fransbulletje
#3370185
WW heeft voor mij nooit gevoeld als een dieet maar gewoon een andere manier van eten.
Pas op de plaats en je bewust zijn van wat er naar binnen gaat.
Met WW mag je alles eten alleen sommige dingen kosten wat meer punten dus die neem je met mate.
Voor mijzelf het allerbelangrijkste dat ik niet het gevoel heb dat ik iets NIET mag eten.
Zo kun je ook een etentje, verjaardag gewoon normaal meedoen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3370186
Ik hou wel van de 80-20 regel. Je legt vast waar je je idealiter aan wil houden, hoe je wil eten, en daar hou je je 80% aan. De overige 20 mag je zondigen. Dat is idd om alles te mogen eten als je dat wil.
Meneer en ik gaan dat zo doen. De regels leggen we samen vast, de 20% mag ieder zelf invullen.
En dan zal je zien, valt hij veel sneller af dan ik... ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3370188
Omdat wij kha/ketogeen eten maak ik alles zelf en dat is best veel werk, maar het is ook onwijs lekker. Gisteren en vandaag pizza:
pizza.jpg
pizza.jpg (98.17 KiB) 2377 keer bekeken
Geweldig is wel dat ik weer in mijn weegbroek pas, had het niet verwacht na slechts een tweetal weken opletten maar het is toch gebeurd. :circle: :circle: :circle: :circle: :circle: :circle: Maar het allerfijnst is dat ik nu hooguit 3 opvliegers in de week heb en als ik wel suikers eet heb ik er rustig 10 per dag. Ik ben een gelukkige vrouw. En dan eet ik ook nog keurig 400-700 gram groenten op een dag zodat ik mijn vitamines daaruit kan halen, ik "haat" vitaminesupplementen namelijk.

Gisteren heb ik mezelf uitgesloofd en zelf truffels gemaakt (roomboter, slagroom, extra pure chocolade):
IMG_20190312_121441.jpg
IMG_20190312_121441.jpg (3.86 MiB) 2377 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3370196
pearlsofpassion schreef:Receptje van het pizzadeeg? :)
Komt ie: (bron lowcarb-rita.nl)

Ingrediënten voor 6 Pizzabodems

100gr Amandelmeel
110gr Lijnzaad Blond
30gr Kokosmeel
8gr Psylliumvezels
15gr Chiazaad
1 tl Zout
240ml Handwarm Water (ik neem dat uit de kraan)

Bereidingswijze

Begin met het lijnzaad en chiazaad fijn te malen. Ik gebruik daar een Mini Blender voor.
Doe je alle droge ingrediënten door elkaar en als laatste voeg je het handwarme water erbij. Eerst met een spatel door elkaar mengen en dan met je handen goed door elkaar kneden. Maak er een rol van, wikkel die in stukje huishoudfolie en leg het voor 20 minuutjes in de koelkast.
Na 20 minuten zet je de oven vast aan (ik gebruik HeteluchtCombi) op 200°.
Pak de rol uit de koelkast en maak 6 gelijke stukjes. Ik doe dat door het te wegen. Rol nu tussen 2 stukken huishoudfolie het deeg uit tot een heel dunne pizzabodem. Met behulp van de huishoudfolie heb ik ook de randjes een beetje omgekruld. Doe dit met alle 6 de stukken. Hoe dunner hoe krokanter ze zullen worden. De mijne zijn ongeveer Ø 15cm.
Als de bodems klaar zijn kun je ze meteen beleggen met wat je wil. De bodems die over zijn kun je nadat ze zijn afgekoeld wel 2 weken bewaren in een luchtdichte doos of meteen in de diepvries.


Recept is van bovengenoemde site gehaald, echt geweldig. Ik maak er ook crackers of toastje van. Gisteren had ik per ongeluk het chiazaad er heel doorgedaan en dat gaat ook prima, dus ik schat in dat je het ook weg kunt laten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3370198
Bedankt! :)
Ah, met chiazaad. :biggrin2:
Nee, dat kun je niet weglaten hoor. Dat plakt alles aan elkaar. Chiazaad neemt erg veel water op en word dan zo wat deegachtig. Anders valt alles uit elkaar.
Als je zaadcrackers maakt vb kan dat met enkel zaad en water, op voorwaarde dat er chiazaad in zit en je het laat trekken voor af te bakken, anders werkt het niet.
Maar het is geloof ik niet noodzakelijk om ze te vijzelen, dat geeft gewoon fijner deeg ipv kruimelig. En lijnzaad kan je enkel verteren als het gebroken is.

Zouden de psylliumvezels noodzakelijk zijn? Die heb ik niet en klinkt me niet aantrekkelijk... :???:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3370199
pearlsofpassion schreef:Bedankt! :)
Ah, met chiazaad. :biggrin2:
Nee, dat kun je niet weglaten hoor. Dat plakt alles aan elkaar. Chiazaad neemt erg veel water op en word dan zo wat deegachtig. Anders valt alles uit elkaar.
Als je zaadcrackers maakt vb kan dat met enkel zaad en water, op voorwaarde dat er chiazaad in zit en je het laat trekken voor af te bakken, anders werkt het niet.
Maar het is geloof ik niet noodzakelijk om ze te vijzelen, dat geeft gewoon fijner deeg ipv kruimelig. En lijnzaad kan je enkel verteren als het gebroken is.

Zouden de psylliumvezels noodzakelijk zijn? Die heb ik niet en klinkt me niet aantrekkelijk... :???:
Nou chiazaadjes zuigen idd, maar psylliumvezels helemaal. Ik denk dat in dit geval beiden dan noodzakelijk zijn. En als ik zadencrackers maak (Noors platbrood) gebruik ik altijd hele zaden, maar geen chiazaad, wel ei om te binden. Ik maak nooit meer crackers met alleen water, dat vind ik gewoon minder lekker. Mijn favoriete crackersrecept is deze:
crackers met eiwit.jpg
crackers met eiwit.jpg (75.79 KiB) 2358 keer bekeken
Eerder maakte ik de bolletjes, maar tegenwoordig winnen de crackers het. En ik doe ze op lage temperatuur lang in de oven, zodat ze echt superkrokant worden.
Door fransbulletje
#3370300
hannabelgje schreef:Vanmorgen op de weegschaal na een week WW en braaf 800 gram minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Mooi begin!
Succes voor komende week!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door