Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3362485
10 jaar gelden ben ik gestopt met roken en daarna heel veel kilo's aangekomen. Door de verkeerde dingen te eten, te snaaien, van een baan waar ik veel liep naar een baan waarbij ik veel zit, in de auto, vergaderruimte of achter de computer en sporten bleh, nooit leuk gevonden. Dus op een gegeven moment had echt te veel overgewicht en een slechte conditie, kan wel lang wandelen, maar een een paar trappen op en ik was bekaf. Ik heb ettelijke lijnpogingen gedaan en steeds weer afgehaakt.... Maar ik was het zat, spuugzat!

Half oktober ben ik begonnen met een programma, waarbij ik 2x per week kort, maar zeer intensief sport en voedingsadvies krijgt. Ik word wekelijks gemeten. Kg, vet%, spier%, buikvet etc. nog geen 2 maanden later ben ik 7,1 kg afgevallen is mijn BMI is met 3 punten gezakt, spier% stijgt en het vet% zakt. Ik heb nog steeds overgewicht maar voel met al een stuk beter, mensen gaan het nu ook zien en dat motiveert ook een beetje, maar ik sta er vooral zelf achter.

Ik krijg na het meetmoment een menu voor de hele week thuis gestuurd, dingen die ik niet lust kan ik online wijzigen. Ik eet meer dan met welk dieet ik ooit gedaan heb en het werkt!

Mijn doel is 24 kg afvallen; de mensen die me begeleiden vinden dat te veel, omdat dit gebaseerd is op het verliezen van vet terwijl het de bedoeling is dat er spieren voor terug komen. Vooralsnog laat ik het staan, maar wil ik voornamelijk naar een lichaam wat er acceptabel uit ziet, van maat 46 naar 38/40, maar vooral een gezonder lichaam.
Laatst gewijzigd door M@rina op za 06 jul 2019, 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3362489
Applaus voor jezelf! Goed bezig.
En je begeleiders hebben gelijk. Spieren wegen zwaarder dan vet, dus die 24 kg is misschien wat teveel van het goede. Maar je kunt natuurlijk wel streven naar een BMI dat binnen de grenzen van het normale ligt. Is ook een mooi doel toch?

Go for it girl!
Door src_esther
#3362490
Wat goed van je.
Ik vind doel in kledingmaat beter dan in kilo's, wat je begeleiders zeggen is toch echt waar, spiermassa is zwaarder dan vet. Voorbeeld, ik ben ergens begin dit jaar maximaal 2 kilo afgevallen maar al mijn broeken zitten veel te ruim...

Is er een plan voor het moment dat je het doel bereikt hebt? Wat het lijkt me dat de intensie van het sporten omlaag zal gaan, behalve als je het leuk bent gaan vinden natuurlijk. ;)
Door Lizzy
#3362491
Wow, wat super goed van je :-* ! Gewoon puur voor mijn interesse, kun je een dag uit je menu geven om te laten zien wat je dan zoal eet?

Hee gaaf! Echt ontzettend knap!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362494
Wat fijn voor je! Succes met volhouden en later onderhouden.

Ik moet ook zo'n 15kg kwijt. En dat is realistisch, want ooit woog ik 25kg minder. Die 15kg eraf is nog steeds een kledingmaat groter dan jij voor ogen hebt, maar daar zou ik al erg blij mee zijn. Ik vermoed dat mijn stabiele gewicht ongeveer daarrond ligt, want heb geen zin m'n hele leven echt moeite te moeten doen om een gewicht te houden. Ik wil het met een natuurlijke levensstijl kunnen onderhouden zonder echt diëten en dan zit een maatje 38 er voor mij gewoon niet in. Van nature niet op gebouwd. En daar heb ik vrede mee.

Ik heb echter ook het probleem dat hoe meer ik op m'n eten ga letten, gezonder probeer te eten en mezelf wat probeer te beperken in snoepen, hoe dikker ik wordt. Iets van aandacht aan geven doet me honger krijgen of zo.
Dus das wel lastig, om niet te zeggen ontzettend fustrerend.
En tijdens het borstvoeden heb ik meer nood aan eten en kh dan waar ik het goed op doe. Maar daartegen vechten werkt dus niet.
Dus ik geef mezelf nog tijd zolang de baby aan de borst gaat. Eens dat voorbij, gaat het roer hier ook helemaal om. :biggrin2:

Ik heb veel bewondering voor wat je doet.
Dat gevoel van: 'nu is het genoeg, nu ben ik het zat' ken ik wel. Maar het vergt veel moed en karakter om er ook echt iets mee te doen en niet te wachten tot het gevoel weer voor een tijdje overgaat. Of er na een paar weken toch weer mee te stoppen.
Chapeau hoor !

Ik duim dat je er echt je levensstijl van kan maken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362497
Wauw knap hoor!
Ja en weet je je kunt gewoon als doel stellen 24kg eraf, niks mis mee. Zou je gaandeweg bij maat 38/40 komen en dan nog niet inde buurt van die 24 zitten, nou boeien, als je dan blij bent met hoe je je voelt enzo stel je die 24 bij, simpel. Maar voor het streven en voor je gevoel is zo'n getal gewoon fijne houvast. ;)
Dus succes en ik vind het toch maar knap, ikzelf krijg het nog niet helemaal voor elkaar, begrijp dus dat het echt niet heel eenvoudig is.

Ik ben overigens ook gewoon nieuwsgierig naar wat je zoal eet op een dag.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362501
pearlsofpassion schreef:Wat fijn voor je! Succes met volhouden en later onderhouden.

Ik moet ook zo'n 15kg kwijt. En dat is realistisch, want ooit woog ik 25kg minder. Die 15kg eraf is nog steeds een kledingmaat groter dan jij voor ogen hebt, maar daar zou ik al erg blij mee zijn. Ik vermoed dat mijn stabiele gewicht ongeveer daarrond ligt, want heb geen zin m'n hele leven echt moeite te moeten doen om een gewicht te houden. Ik wil het met een natuurlijke levensstijl kunnen onderhouden zonder echt diëten en dan zit een maatje 38 er voor mij gewoon niet in. Van nature niet op gebouwd. En daar heb ik vrede mee.

Ik heb echter ook het probleem dat hoe meer ik op m'n eten ga letten, gezonder probeer te eten en mezelf wat probeer te beperken in snoepen, hoe dikker ik wordt. Iets van aandacht aan geven doet me honger krijgen of zo.
Dus das wel lastig, om niet te zeggen ontzettend fustrerend.
En tijdens het borstvoeden heb ik meer nood aan eten en kh dan waar ik het goed op doe. Maar daartegen vechten werkt dus niet.
Dus ik geef mezelf nog tijd zolang de baby aan de borst gaat. Eens dat voorbij, gaat het roer hier ook helemaal om. :biggrin2:

Ik heb veel bewondering voor wat je doet.
Dat gevoel van: 'nu is het genoeg, nu ben ik het zat' ken ik wel. Maar het vergt veel moed en karakter om er ook echt iets mee te doen en niet te wachten tot het gevoel weer voor een tijdje overgaat. Of er na een paar weken toch weer mee te stoppen.
Chapeau hoor !

Ik duim dat je er echt je levensstijl van kan maken.
Iets komt me er bekend van voor . Dat het focussen op eten of anders eten, met eten in je hoofd bezig zijn , zorgt dat je juist honger krijgt en ongecontroleerder gaat eten.
Ik moet ook nog steeds meer kilo's kwijt, mijn lichaam is na mijn miskraam nog zo'n 4 kilo bijgekomen, dat naast de 10 die eigenlijk al te veel waren :-\
En het lukt maar gewoon nog niet en zat ben ik het ook, al lang, ik voel me gewoon niet prettig, het zit in de weg, het zorgt voor fysieke last, gewoon echt onprettig. Maar goed als je dan nog emo eet of ook vaak te laat waardoor te veel zoals ik doe werkt het niet zo goed. Kom nu pas weer een beetje in balans dus hoop dat ik voor de rest ook weer balans kan vinden.
Ik vind het dus toch altijd een knappe prestatie als iemand het lukt om ook nog eens op een gezonde manier af te vallen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362505
Kaio schreef:Iets komt me er bekend van voor . Dat het focussen op eten of anders eten, met eten in je hoofd bezig zijn , zorgt dat je juist honger krijgt en ongecontroleerder gaat eten.
Ik moet ook nog steeds meer kilo's kwijt, mijn lichaam is na mijn miskraam nog zo'n 4 kilo bijgekomen, dat naast de 10 die eigenlijk al te veel waren :-\
En het lukt maar gewoon nog niet en zat ben ik het ook, al lang, ik voel me gewoon niet prettig, het zit in de weg, het zorgt voor fysieke last, gewoon echt onprettig. Maar goed als je dan nog emo eet of ook vaak te laat waardoor te veel zoals ik doe werkt het niet zo goed. Kom nu pas weer een beetje in balans dus hoop dat ik voor de rest ook weer balans kan vinden.
Ik vind het dus toch altijd een knappe prestatie als iemand het lukt om ook nog eens op een gezonde manier af te vallen.
Jij te dik? :o
Die ene keer dat wij elkaar ontmoet hebben kon je je zowat door een sleutelgat halen. En zoo lang is dat nu ook weer niet geleden.
Nu ja, ik moet niets zeggen want ik weeg dus ook dik 15 kg meer dan toen.
En een miskraam is wel zowat de stomste manier om gewicht bij te krijgen. >:( :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362510
pearlsofpassion schreef:Jij te dik? :o
Die ene keer dat wij elkaar ontmoet hebben kon je je zowat door een sleutelgat halen. En zoo lang is dat nu ook weer niet geleden.
Nu ja, ik moet niets zeggen want ik weeg dus ook dik 15 kg meer dan toen.
En een miskraam is wel zowat de stomste manier om gewicht bij te krijgen. >:( :-\
Nou dat ik dun was ik echt allang geleden, te lang.
Mijn BMI is 28, hoef ik me niet blind op te staren maar die klopt wel wat mij betreft, om weer net onder de 25 te komen moet er 8 kg vanaf! Voor mij klopt een BMI van 22 vrij aardig, dus 15 kg eraf. ( en dan weeg ik nog 10 kilo meer dan op mijn allersmalst, maar dat was eh ook wel erg dun en hoeft van mij niet)
Door M@rina
#3362516
Dank voor alle positieve reacties!

De menu's die ik krijg zijn vrij basic. 6x per dag eten: 3 maaltijden 3 tussendoortjes om de 2,5 a 3 uur eten.
Ontbijt, bijv. yoghurt met een banaan en een beetje kaneel, of met havermout en een eetlepel honing
Tussendoor 1: een stuk fruit en een cracker met ham (ik lust geen kaas anders zou het kaas zijn)
Lunch: 2 volkoren boterhammen met beleg, soms met een glas melk soms met een stuk fruit, rijstewafel.
Tussendoor 2: een bakje vla of yoghurt met vruchten of een boterham met beleg, of mandarijn en een appel en soms lekker een soort van ongezond een beker cup a soup met een boterham.
Diner: zilvervliesrijst, volkoren pasta of aardappelen met minimaal 200 gram groente een stukje vlees/vis en jus soms een bakje rauwkost erbij of appelmoes zonder suiker(vanavond eet ik nasi met kipfilet,ketjab en gemalen gember en een salade erbij)
Tussendoor 3: een stuk fruit met magere vla of een cracker met honing, jam zonder suiker o.i.d)

Ik eet tussen de 1500 en 1600 kcal. per dag

Er zijn 12 verschillende menu soorten waar ik uit kan kiezen o.a. suiker beperkt, glutenvrij, biologisch, winter/zomer menu's, feestdagen menu, eiwit rijk of normaal, etc..

Het fijne aan deze menu's is dat ik alles zelf helemaal kan aanpassen. Heb ik bijv geen trek in een boterham met honing dan klik ik op de hong en krijg dan een lijst te zien met vervangende producten in dezelfde categorie en dat kan dus met elk product.
Door M@rina
#3362519
src_esther schreef:Wat goed van je.
Ik vind doel in kledingmaat beter dan in kilo's, wat je begeleiders zeggen is toch echt waar, spiermassa is zwaarder dan vet. Voorbeeld, ik ben ergens begin dit jaar maximaal 2 kilo afgevallen maar al mijn broeken zitten veel te ruim...

Is er een plan voor het moment dat je het doel bereikt hebt? Wat het lijkt me dat de intensie van het sporten omlaag zal gaan, behalve als je het leuk bent gaan vinden natuurlijk. ;)
De training bestaat uit 3 fases, de intensie wordt voorlopig nog opgevoerd, de training bestaat uit 8 toestellen, 6 gericht op kracht, 2 op conditie. De krachttoestellen doe je 1 minuut en dan ongeveer 20x bewegingen en de hele ronde doe je 2x per training. Ieder 4e keer dat ik train worden de krachttoestellen met 1 kg verhoogd, na 20 x worden de kracht toestellen met 30% verhoog maar doe je nog maar 12 oefeningen dan een korte pauze en de minuut volmaken. Dit is de 2e fase.
De conditie wordt per individu bekeken en duren per keer 4 minuten. In het begin haalde ik de 4 minuten nauwelijks was compleet uitgewoond nu ben ik het tempo al behoorlijk aan het opvoeren.
Bij de 3e fase worden de kg met 20% verlaagd maar wordt het contragewicht verhoogd (heen en terug wordt dan ongeveer evenveel belast) op een bepaald moment zit je aan je doel en wordt het vooral onderhouden.

Het fijne is dat de toestellen 1x voor jou worden ingesteld en opgeslagen op een chipkaart. Zodra ik de chipkaart invoer wordt het toestel ingesteld op mijn lengte, stand en eventueel blessures.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3362520
Wat goed! Fijn is het als het lukt, geeft ook meer zelfvertrouwen om er mee door te gaan.
Wat betreft het sporten ben ik het echt met de rest eens; staar je niet blind op de kilo’s...
3 jaar geleden was ik 80 kilo en ik ben lang dus dat was geen punt, alleen met 80 kilo was ik ‘vadsig’ niet dik maar wel maat 40 die krap zat.
Ik ben dus inderdaad iets anders gaan eten; alles gewoon vers ipv pakjes en zakjes. Dat scheelde 6 kilo, was dus 74 kilo en sinds vorig jaar doe ik dus 1x per week kickboksen met mijn collega’s.
Nu na 2 jaar elke dinsdag dood te zijn gegaan in die kickboksles waarbij wij veel op kracht en conditie werken pas ik weer met gemak ik maat 38 maar ben wel 78 kilo....
Mijn collega’s (die allemaal minimaal 13 jaar jonger zijn) willen allemaal graag er nog zo uitzien als ze ook 41 zijn dus dat is een prima compliment
Eerlijk voel ik mezelf ook echt zoveel beter, conditioneel en kracht heb ik weer zoveel meer dan ik had.

Ik hoop voor jou dat je snel nog meer resultaat ziet!
Door Lizzy
#3362521
M@rina schreef:Dank voor alle positieve reacties!

De menu's die ik krijg zijn vrij basic. 6x per dag eten: 3 maaltijden 3 tussendoortjes om de 2,5 a 3 uur eten.
Ontbijt, bijv. yoghurt met een banaan en een beetje kaneel, of met havermout en een eetlepel honing
Tussendoor 1: een stuk fruit en een cracker met ham (ik lust geen kaas anders zou het kaas zijn)
Lunch: 2 volkoren boterhammen met beleg, soms met een glas melk soms met een stuk fruit, rijstewafel.
Tussendoor 2: een bakje vla of yoghurt met vruchten of een boterham met beleg, of mandarijn en een appel en soms lekker een soort van ongezond een beker cup a soup met een boterham.
Diner: zilvervliesrijst, volkoren pasta of aardappelen met minimaal 200 gram groente een stukje vlees/vis en jus soms een bakje rauwkost erbij of appelmoes zonder suiker(vanavond eet ik nasi met kipfilet,ketjab en gemalen gember en een salade erbij)
Tussendoor 3: een stuk fruit met magere vla of een cracker met honing, jam zonder suiker o.i.d)

Ik eet tussen de 1500 en 1600 kcal. per dag

Er zijn 12 verschillende menu soorten waar ik uit kan kiezen o.a. suiker beperkt, glutenvrij, biologisch, winter/zomer menu's, feestdagen menu, eiwit rijk of normaal, etc..

Het fijne aan deze menu's is dat ik alles zelf helemaal kan aanpassen. Heb ik bijv geen trek in een boterham met honing dan klik ik op de hong en krijg dan een lijst te zien met vervangende producten in dezelfde categorie en dat kan dus met elk product.
Nou, qua kcal is het niet veel maar als je het zo uitschrijft is het best flink wat je mag eten! Daar moet je een dag wel goed op door komen! Hoewel het met heel intensief sporten erbij misschien ook wel eens hongerlijden is, of totaal niet?

Klinkt goed zeg, dat aanklik menu!
Door M@rina
#3362522
pearlsofpassion schreef:Wat fijn voor je! Succes met volhouden en later onderhouden.

Ik moet ook zo'n 15kg kwijt. En dat is realistisch, want ooit woog ik 25kg minder. Die 15kg eraf is nog steeds een kledingmaat groter dan jij voor ogen hebt, maar daar zou ik al erg blij mee zijn. Ik vermoed dat mijn stabiele gewicht ongeveer daarrond ligt, want heb geen zin m'n hele leven echt moeite te moeten doen om een gewicht te houden. Ik wil het met een natuurlijke levensstijl kunnen onderhouden zonder echt diëten en dan zit een maatje 38 er voor mij gewoon niet in. Van nature niet op gebouwd. En daar heb ik vrede mee.
Ik ben maar een klein wijffie, 1,54 m en dan is maat 46 toch wel formaat oliebol hoor, maar 38/40 is nog steeds geen slanke den, maat 40 ziet er bij mij ongeveer uit als zoiets:
Bijlagen
1601387_1391782631106785_1360695036409531220_n.jpg
1601387_1391782631106785_1360695036409531220_n.jpg (179.24 KiB) 6681 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door