Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3364588
Bedankt voor het meedenken dames :-*
Ik eet normaal zoveel mogelijk onbewerkt, zonder e-nummers en biologisch.
Jarenlang plantaardig gegeten, maar op het moment eet ik met mate wel weer ei en zuivel/kaas.

Ik denk dat ik het mankement in mijn kh arme dieet gevonden heb... Te veel vet. Ik denk dat ik daarom niet in ketose raakte.
Vorige keer had ik daar geen last van, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik toen maar 20 gr kh at en sowieso was mijn belangrijkste eiwitbron (mager) vlees en vis, waardoor ik niet veel vet binnen kreeg maar wel veel eiwit.
Nu zijn mijn eiwitbronnen best vet en ook al kom ik ondanks dat op weinig calorieen, dan val ik dus niet af.

Nu heb ik het vet ook omlaag geschroefd en ben ik weer wat afgevallen. Dan krijg ik wel te weinig eiwit binnen, maar dat ga ik dan maar opvangen met plantaardig eiwitpoeder die ik ga aanmaken met kh vrije amandelmelk. Is wat bewerkter dan mijn voorkeur heeft, maar dik zijn is ook ongezond :P

@Plien: Lief van je :-*
Ik maakte lijnzaadcrackers altijd met water. Maar ik zie nu dat lijnzaad teveel vet zou opleveren, dus dat probleem is ook opgelost :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364606
Eef+doggies schreef:Bedankt voor het meedenken dames :-*
Ik eet normaal zoveel mogelijk onbewerkt, zonder e-nummers en biologisch.
Jarenlang plantaardig gegeten, maar op het moment eet ik met mate wel weer ei en zuivel/kaas.

Ik denk dat ik het mankement in mijn kh arme dieet gevonden heb... Te veel vet. Ik denk dat ik daarom niet in ketose raakte.
Vorige keer had ik daar geen last van, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik toen maar 20 gr kh at en sowieso was mijn belangrijkste eiwitbron (mager) vlees en vis, waardoor ik niet veel vet binnen kreeg maar wel veel eiwit.
Nu zijn mijn eiwitbronnen best vet en ook al kom ik ondanks dat op weinig calorieen, dan val ik dus niet af.

Nu heb ik het vet ook omlaag geschroefd en ben ik weer wat afgevallen. Dan krijg ik wel te weinig eiwit binnen, maar dat ga ik dan maar opvangen met plantaardig eiwitpoeder die ik ga aanmaken met kh vrije amandelmelk. Is wat bewerkter dan mijn voorkeur heeft, maar dik zijn is ook ongezond :P

@Plien: Lief van je :-*
Ik maakte lijnzaadcrackers altijd met water. Maar ik zie nu dat lijnzaad teveel vet zou opleveren, dus dat probleem is ook opgelost :)
Huh, ik dacht juist dat er ontzettend veel vet gegeten moest worden . Tenminste ik krijg het niet door mijn strot zoveel vetten. Voel me er niet happy bij.
Ik weet niet zeker of je door te veel vet niet in ketose kunt raken dus. Wel door te veel koolhydraat, te veel noten of te veel eiwit.
Maar goed uiteindelijk is het het belangrijkst waar jij je happy bij voelt en wat werkt , ieder lichaam is anders. En wat henneppoeder oid is toch ook niet zo erg toch? Wat je zegt overgewicht is ook niet gezonder he ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364610
Eef+doggies schreef:Ja, vegetarisch kha inderdaad.

Ik ben een jaar of 9 geleden met een kha dieet heel veel afgevallen (max 20 gr kh per dag), maar toen at ik nog vlees en vis en dat was beduidend makkelijker.
Ik heb dit boek. Ideaal als er eters komen en ik wil koken.
DSC_0293.JPG
DSC_0293.JPG (100.75 KiB) 2581 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364630
Kaio schreef:Huh, ik dacht juist dat er ontzettend veel vet gegeten moest worden . Tenminste ik krijg het niet door mijn strot zoveel vetten. Voel me er niet happy bij.
Ik weet niet zeker of je door te veel vet niet in ketose kunt raken dus. Wel door te veel koolhydraat, te veel noten of te veel eiwit.
Maar goed uiteindelijk is het het belangrijkst waar jij je happy bij voelt en wat werkt , ieder lichaam is anders. En wat henneppoeder oid is toch ook niet zo erg toch? Wat je zegt overgewicht is ook niet gezonder he ;)
Ja dat klopt. Om in ketose te komen moet je ruim vet eten (dat is tenslotte de brandstof voor vetverbranding), normaal eiwit en weinig KH.

Even op mezelf: ik eet 20-30 gram KH per dag, 90 gram eiwit en tussen de 110-140 gram vet per dag.
Door Eef+Stippels
#3364802
Kaio schreef:Huh, ik dacht juist dat er ontzettend veel vet gegeten moest worden . Tenminste ik krijg het niet door mijn strot zoveel vetten. Voel me er niet happy bij.
Ik weet niet zeker of je door te veel vet niet in ketose kunt raken dus. Wel door te veel koolhydraat, te veel noten of te veel eiwit.
Maar goed uiteindelijk is het het belangrijkst waar jij je happy bij voelt en wat werkt , ieder lichaam is anders. En wat henneppoeder oid is toch ook niet zo erg toch? Wat je zegt overgewicht is ook niet gezonder he ;)
Ja, zo deed ik dat de vorige keer wel, maar dit keer raakte ik niet in ketose.. Weet ook niet precies hoe dat nou kan. Ik lees idd dat teveel vet het probleem niet kan zijn en ik at ook niet teveel eiwit.

Maar nu sinds een paar dagen met 50 gr kh en 50 gr vet ben ik wel in ketose (merk ik) en elke dag lichter geworden, eindelijk :D
Qua eiwit kom ik ook maar op 50 gr dus daarvoor ga ik dan eiwitshakes erbij nemen. Zijn net bezorgd, hopelijk is het weg te krijgen :P

Nu nog volhouden, want met zo weinig vet heb ik wel erge honger. Maar de weegschaal werkt motiverend.


Handig om te weten welke verhouding jij aanhoudt, Pauline :)
Ik kwam eerder idd op dezelfde aantallen.
Maar ben jij dan altijd in ketose?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364830
Als ik genoeg vet eet wel Eef, maar daar ga ik nogal eens de mist mee in. Simpelweg omdat mijn maag er niet altijd blij mee is. Als ik in ketose ben, gemeten met ketostick, meet ik vaak niet weer. Ketose betekent niet perse afvallen en omgekeerd kun je prima afvallen zonder ketose.

Eigenlijk val ik beter af met kcal-beperking, maar Eddie kan zo slecht tegen gluten, lactose en suiker dat hij wel kha moet eten en ik nou voor 2 mensen apart te koken, dat is me niets waard. Ik heb geen weegschaal, gebruik de cm en een broek die lekker moet blijven zitten. Beiden zijn niet "aardig" nu dus ik moet beter opletten.
Door Eef+Stippels
#3364832
Oh ja, meten kan ik evt ook nog doen als het weer stagneert.
Het lijkt erop dat ik wel in ketose moet zijn om af te vallen, ik at al maanden calorie beperkt maar dat heeft me niets gebracht.

Ik kan me voorstellen dat je met Eddie mee eet.
Voor 2 personen apart koken heb ik kort gedaan, maar dat beviel mij ook niet.
Nu eet ml mooi kh arm met me mee 's avonds en dat is wel zo handig :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364835
Maar ben je dan wel in ketose of val je juist af doordat je maar 50gr eiwit en weinig vet eet, dus minder dan je verbruikt?
Goed je valt af dat is wel heel fijn :) ;) zou ik ook eens langere tijd achter elkaar willen ::)
Ik heb dat ook met teveel vet, dat mijn maag dat niet fijn vind, daarnaast weet ik bijna zeker, (gewoon proefondervindelijk ) dat ik een lactose intolerantie heb, dus waarschijnlijk was vet uit room of zachte kazen ook iets waardoor ik me niet goed voelde.

en nee apart koken is zo niet leuk he
Door Eef+Stippels
#3364842
Kaio schreef:Maar ben je dan wel in ketose of val je juist af doordat je maar 50gr eiwit en weinig vet eet, dus minder dan je verbruikt?
Goed je valt af dat is wel heel fijn :) ;) zou ik ook eens langere tijd achter elkaar willen ::)
Ik heb dat ook met teveel vet, dat mijn maag dat niet fijn vind, daarnaast weet ik bijna zeker, (gewoon proefondervindelijk ) dat ik een lactose intolerantie heb, dus waarschijnlijk was vet uit room of zachte kazen ook iets waardoor ik me niet goed voelde.

en nee apart koken is zo niet leuk he
Ik dacht wel in ketose, omdat het zo herkenbaar voelt en ik plas me ook weer het ongans.
Maar misschien heb ik het mis... Dat zou ik dan moeten meten. Geeft ook niet, als het maar doorzet :biggrin2:
Nieuwe eiwitpoeders net geprobeerd, 2 soorten gemengd, waren vies maar losten wel goed op gelukkig :)
Ideale aanvulling vandaag, omdat ik anders maar op 35 gram eiwit was gekomen en ik wil het beetje spieren dat ik heb graag houden :cool:

Maar eet jij ook kh arm nu? Om af te vallen?
Te veel vet vind ik ook niets hoor, maar zoals ik het nu merk lijkt zoveel vet ook niet nodig misschien :???:
Het zal ook wel per persoon verschillen.

@Sam28: bedankt voor de boektip!
Is het ook een beetje wat voor dagelijkse maaltijden (zonder oven), of zijn het meer uitgebreidere gerechten?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364847
35 gram is echt wel heel weinig.

Nee ik eet nu niet kha, wel eens gedaan vandaar dat ik kan zeggen dat te veel vet me niet lukte. Mijn grote probleem is continue honger, te laat eten bijv en daarna honger blijven houden met vreetbuien. Dus op het moment eet ik wel weinig koolhydraten maar toch een beetje voor de verzadiging. Komt neer op iedere maaltijd een hand eiwit, een klein handje quinoa of rijsnoedels of aardappeltje of soms geen van deze (en dat is echt veel minder wat bijv het voedingscentrum zegt of wat men normaal eet) en bakken vol groentes. Ik moet gewoon mijn planning op orde hebben en mijn honger gevoel goed gaan reguleren dan komt het ook wel weer goed.
ik vind overigens veel kha recepten wel lekker, tenminste degene die ik uitzoek, dat zijn dan toch vooral degene met heel veel groentes en een beetje eiwit (ik eet wel vlees dan is dat makkelijk) Ik moet minimaal 10 kg kwijt, maar mijn hormonen zijn nog steeds aardig van slag merk ik, wordt niet makkelijker erop.
Door Eef+Stippels
#3364852
Vaak een hongergevoel schijnt ook wel genetische aanleg in mee te spelen begreep ik..
En hormonen die van slag zijn, maakt het ook niet makkelijker.

Je basis klinkt in ieder geval goed, hopelijk gaat dat straks toch nog zorgen voor gewichtsverlies :)

Van het voedingscentrum moeten we ons niet te veel aantrekken denk ik :cool:
Ik vul nu hun eetmeter in om alles bij te kunnen houden, en volgens hen eet ik teveel vet met 50 gr per dag, maar niet genoeg halvarine en braadvet uit de schijf van vijf ::)
De door mij ingevulde vegetarische producten worden ook afgekeurd want vleesvervangers zouden teveel verzadigd vet bevatten (is helemaal niet zo, dat is hun standaard bericht), en ik heb geen zuivel gegeten, en daardoor 'mis je de positieve gezondheidseffecten ervan' :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364856
Er zijn ook andere apps die je kunt gebruiken, kun je je kha makro's invullen, en dan wat je eet, en die zeiken dan verder niet tenminste :biggrin2: ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364857
Eef+doggies schreef:
@Sam28: bedankt voor de boektip!
Is het ook een beetje wat voor dagelijkse maaltijden (zonder oven), of zijn het meer uitgebreidere gerechten?
Er staan recepten in voor ontbijt, lunch, diner en kleine gerechten, hapjes en snacks, feestelijke hapjes, bijgerechten, zoetigheid, en verschillende smaakmakers.
Door M@rina
#3364912
-9,3.... weer een kilo kwijt!

En gisteravond heb ik bietjes met aardappelen en een speklapje gegeten.... nooit gedacht dat dit kon en dan toch afvallen.
Door Eef+Stippels
#3364918
M@rina schreef:-9,3.... weer een kilo kwijt!

En gisteravond heb ik bietjes met aardappelen en een speklapje gegeten.... nooit gedacht dat dit kon en dan toch afvallen.
Super hoor! Geweldig bezig :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door