Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3363738
Jeetje Marina je gaat als een speer!
Petje af.
Fijn is dat he als je zoveel resultaat ziet, dat motiveert !
Eet smakelijk de komende weken, het klinkt allemaal erg lekker.

Ik hoop in januari de draad weer op te pakken
Door Eef+Stippels
#3363743
Wat goed zeg!

En waar baseren ze je menu eigenlijk op? Op calorieen? En je bent nu 10 weken 2x pw naar de sportschool geweest, een half uur per keer?
Wat doe je dan zoal?

Ik eet sinds maandag weer kh-arm, niks aan.
Banaan met slagroom klinkt veel beter ;D
Door M@rina
#3364102
Eef+doggies schreef:Wat goed zeg!

En waar baseren ze je menu eigenlijk op? Op calorieen? En je bent nu 10 weken 2x pw naar de sportschool geweest, een half uur per keer?
Wat doe je dan zoal?

Ik eet sinds maandag weer kh-arm, niks aan.
Banaan met slagroom klinkt veel beter ;D
Ik kan uit verschillende menu's kiezen, eiwitrijk, vet-arm, suikervrij, glutenvrij lactosevrij etc., er zijn 12 verschillende menu's, al met al blijft het wel een optelsom van calorieën.

Het trainingsprogramma is de Myloncirkel, 6 krachtapparaten, 1 minuut per apparaat (ongeveer 20 bewegingen en 2x 4 minuten cardio en dat rondje doe je 2 x. Iedere 4e training gaan de toestellen met 1 kg omhoog. Na 20x wordt alles met 1/3 verhoogd, dan nog maar 12 bewegingen per minuut.
Door Eef+Stippels
#3364135
M@rina schreef:Ik kan uit verschillende menu's kiezen, eiwitrijk, vet-arm, suikervrij, glutenvrij lactosevrij etc., er zijn 12 verschillende menu's, al met al blijft het wel een optelsom van calorieën.

Het trainingsprogramma is de Myloncirkel, 6 krachtapparaten, 1 minuut per apparaat (ongeveer 20 bewegingen en 2x 4 minuten cardio en dat rondje doe je 2 x. Iedere 4e training gaan de toestellen met 1 kg omhoog. Na 20x wordt alles met 1/3 verhoogd, dan nog maar 12 bewegingen per minuut.
Bedankt voor de info!

Ik begin in januari met een kwartier crosstrainer, daarna 4 apparaten voor armkracht 3x10 keer (op revalidatie van mijn schouder gericht). De rest weet ik nog niet, heb het schema nog niet.

Hoop dat het voor mij ook gaat werken, mijn dieet werpt nog geen vruchten af helaas :(
Ik zal wel te weinig eten, maar als ik meer eet kom ik aan >:(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364174
Eef+doggies schreef:Bedankt voor de info!

Ik begin in januari met een kwartier crosstrainer, daarna 4 apparaten voor armkracht 3x10 keer (op revalidatie van mijn schouder gericht). De rest weet ik nog niet, heb het schema nog niet.

Hoop dat het voor mij ook gaat werken, mijn dieet werpt nog geen vruchten af helaas :(
Ik zal wel te weinig eten, maar als ik meer eet kom ik aan >:(
Eef je eet vegetarisch kha denk ik?

Heb je een facebook-account? Daar is volgens mij een koolhydraatarme vegetarische pagina te vinden. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat én vegetarisch én koolhydraatarm gewoon lastig is.
Door M@rina
#3364270
Met al dat lekkers toch nog 0,5 kg afgevallen... en ik heb lekker gegeten hoor! Totaal nu 8,3 kg er af en BMI is gezakt met 3,5 punten.
Naast een verder normaal menu even wat highlights:

kerstavond: Fondue met vlees stokbrood groente en een sausje.
1e kerstdag; toastjes met gerookte zalm als lunch, Virginaham met stokbrood en een salade en als toetje roomijs, slagroom en perzik op lichte siroop
2e kerstdag: 2e tussendoortje chips, 's avonds tipan vlees met stokbrood, cocktailsaus en een salade.

De andere dagen heb ik een keer rollade met aardappelen en worteltjes/doperwten gegeten een keer een zelfgemaakte rijkgevulde groentesoep (vooral veel groente) nog een keer zalm op toast, gekookt ei met mayonaise (calve licht en romig) op toast, een stukje kanelstengle en een keer een flodebolle (een grote en luxe negerzoen) een keer frietjes met groente en varkenshaas.

Al met al wel gelet op de hoeveelheden en kcal. geteld en toch heel lekker gegeten en iedere dag een wandeling gemaakt, maar dat gaat niet meer in heel hoog tempo, Saar dat niet meer. Ze rent wel, maar neemt ook heel veel rust door overal lekker te snuffelen.

Vanmorgen weer getraind en na 20 trainingen gaan de kilo's met 1/3 omhoog dus duw of trek je bijv.15 kg dan komt er in 1 keer 5 kg bij. maar i.p.v. 20 bewegingen per minuut nu 12 dan 10 seconden rust en dan de minuut volmaken. Het was heftig, maar het lukte me wel. Ik voel het nu wel aan mijn lijf.
Door Eef+Stippels
#3364332
Pauline schreef:Eef je eet vegetarisch kha denk ik?

Heb je een facebook-account? Daar is volgens mij een koolhydraatarme vegetarische pagina te vinden. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat én vegetarisch én koolhydraatarm gewoon lastig is.
Ja, vegetarisch kha inderdaad.

Ik ben een jaar of 9 geleden met een kha dieet heel veel afgevallen (max 20 gr kh per dag), maar toen at ik nog vlees en vis en dat was beduidend makkelijker.
Ze zeggen online wel dat vega kha ook prima te doen is, maar alle plantaardige eiwitbronnen bevatten nog relatief veel kh. En om mijn dag nou te vullen met kaas en ei, daar voel ik me niet lekker bij. Nu kom ik op ca 50 gr kh per dag uit

Misschien komt het moeilijk afvallen wel door een hormoonverstoring... Sinds ik van de trap gevallen ben loopt mijn cyclus ook niet meer zoals het hoort en voel ik me constant pms-ig.

Ik heb geen facebook, maar zal idd eens verder googlen.
Het helpt ook niet dat ik nog geen keuken/oven heb :P
Eerder maakte ik bijvoorbeeld zelf lijnzaadcrackers.

Maar misschien is mijn weegschaal wel kapot :angel2:
Door Eef+Stippels
#3364333
M@rina schreef:Met al dat lekkers toch nog 0,5 kg afgevallen... en ik heb lekker gegeten hoor! Totaal nu 8,3 kg er af en BMI is gezakt met 3,5 punten.
Naast een verder normaal menu even wat highlights:

kerstavond: Fondue met vlees stokbrood groente en een sausje.
1e kerstdag; toastjes met gerookte zalm als lunch, Virginaham met stokbrood en een salade en als toetje roomijs, slagroom en perzik op lichte siroop
2e kerstdag: 2e tussendoortje chips, 's avonds tipan vlees met stokbrood, cocktailsaus en een salade.

De andere dagen heb ik een keer rollade met aardappelen en worteltjes/doperwten gegeten een keer een zelfgemaakte rijkgevulde groentesoep (vooral veel groente) nog een keer zalm op toast, gekookt ei met mayonaise (calve licht en romig) op toast, een stukje kanelstengle en een keer een flodebolle (een grote en luxe negerzoen) een keer frietjes met groente en varkenshaas.

Al met al wel gelet op de hoeveelheden en kcal. geteld en toch heel lekker gegeten en iedere dag een wandeling gemaakt, maar dat gaat niet meer in heel hoog tempo, Saar dat niet meer. Ze rent wel, maar neemt ook heel veel rust door overal lekker te snuffelen.

Vanmorgen weer getraind en na 20 trainingen gaan de kilo's met 1/3 omhoog dus duw of trek je bijv.15 kg dan komt er in 1 keer 5 kg bij. maar i.p.v. 20 bewegingen per minuut nu 12 dan 10 seconden rust en dan de minuut volmaken. Het was heftig, maar het lukte me wel. Ik voel het nu wel aan mijn lijf.

Wat goed!! :D

Het is ook geen afzien zo te lezen, fijn :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3364339
Eef+doggies schreef:Ja, vegetarisch kha inderdaad.

Ik ben een jaar of 9 geleden met een kha dieet heel veel afgevallen (max 20 gr kh per dag), maar toen at ik nog vlees en vis en dat was beduidend makkelijker.
Ze zeggen online wel dat vega kha ook prima te doen is, maar alle plantaardige eiwitbronnen bevatten nog relatief veel kh. En om mijn dag nou te vullen met kaas en ei, daar voel ik me niet lekker bij. Nu kom ik op ca 50 gr kh per dag uit

Misschien komt het moeilijk afvallen wel door een hormoonverstoring... Sinds ik van de trap gevallen ben loopt mijn cyclus ook niet meer zoals het hoort en voel ik me constant pms-ig.

Ik heb geen facebook, maar zal idd eens verder googlen.
Het helpt ook niet dat ik nog geen keuken/oven heb :P
Eerder maakte ik bijvoorbeeld zelf lijnzaadcrackers.

Maar misschien is mijn weegschaal wel kapot :angel2:
50 gr kh per dag! Das best weinig. Erg dat je daar niet op afvalt. :-\
Zou het ook niet helpen onderscheid te maken tussen natuurlijke kh en bewerkte of snelle? Of eet je die zowiezo al niet?
Noten en zaden dacht ik idd ook aan en afgeleide melken. Paddestoelen.
Rauwe cacao. :D maar daar moet je wel voor zijn of heel erg aan wennen als je het niet mag zoeten.
Door Lizzy
#3364347
M@rina schreef:Met al dat lekkers toch nog 0,5 kg afgevallen... en ik heb lekker gegeten hoor! Totaal nu 8,3 kg er af en BMI is gezakt met 3,5 punten.
Naast een verder normaal menu even wat highlights:

kerstavond: Fondue met vlees stokbrood groente en een sausje.
1e kerstdag; toastjes met gerookte zalm als lunch, Virginaham met stokbrood en een salade en als toetje roomijs, slagroom en perzik op lichte siroop
2e kerstdag: 2e tussendoortje chips, 's avonds tipan vlees met stokbrood, cocktailsaus en een salade.

De andere dagen heb ik een keer rollade met aardappelen en worteltjes/doperwten gegeten een keer een zelfgemaakte rijkgevulde groentesoep (vooral veel groente) nog een keer zalm op toast, gekookt ei met mayonaise (calve licht en romig) op toast, een stukje kanelstengle en een keer een flodebolle (een grote en luxe negerzoen) een keer frietjes met groente en varkenshaas.

Al met al wel gelet op de hoeveelheden en kcal. geteld en toch heel lekker gegeten en iedere dag een wandeling gemaakt, maar dat gaat niet meer in heel hoog tempo, Saar dat niet meer. Ze rent wel, maar neemt ook heel veel rust door overal lekker te snuffelen.

Vanmorgen weer getraind en na 20 trainingen gaan de kilo's met 1/3 omhoog dus duw of trek je bijv.15 kg dan komt er in 1 keer 5 kg bij. maar i.p.v. 20 bewegingen per minuut nu 12 dan 10 seconden rust en dan de minuut volmaken. Het was heftig, maar het lukte me wel. Ik voel het nu wel aan mijn lijf.
Poeh, knap hoor! En ik vind ook niet dat je op een houtje hebt zitten bijten inderdaad! Dat sporten klinkt ook wel heftig en gezond :biggrin2:
Door M@rina
#3364358
Lizzy schreef:Poeh, knap hoor! En ik vind ook niet dat je op een houtje hebt zitten bijten inderdaad! Dat sporten klinkt ook wel heftig en gezond :biggrin2:
Het sporten was nu echt heftig en vandaag voel ik dat dan ook, ik heb behoorlijk spierpijn, maar dat is begrijpelijk, de oefeningen zijn nu gericht op kracht en spieropbouw. Woensdag ga ik weer uit mijn werk direct door naar de sportschool.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3364364
Eef+doggies schreef:Ja, vegetarisch kha inderdaad.

Ik ben een jaar of 9 geleden met een kha dieet heel veel afgevallen (max 20 gr kh per dag), maar toen at ik nog vlees en vis en dat was beduidend makkelijker.
Ze zeggen online wel dat vega kha ook prima te doen is, maar alle plantaardige eiwitbronnen bevatten nog relatief veel kh. En om mijn dag nou te vullen met kaas en ei, daar voel ik me niet lekker bij. Nu kom ik op ca 50 gr kh per dag uit

Misschien komt het moeilijk afvallen wel door een hormoonverstoring... Sinds ik van de trap gevallen ben loopt mijn cyclus ook niet meer zoals het hoort en voel ik me constant pms-ig.

Ik heb geen facebook, maar zal idd eens verder googlen.
Het helpt ook niet dat ik nog geen keuken/oven heb :P
Eerder maakte ik bijvoorbeeld zelf lijnzaadcrackers.

Maar misschien is mijn weegschaal wel kapot :angel2:
Ik wil je pret niet drukken, maar vegetarisch kha is echt heel erg moeilijk. Maar goed. Geen oven?? Nou dan bak ik toch crackers voor je, laat maar weten als je dat wilt. Maar euhhhhhh je eet natuurlijk ook geen ei? Hoe maak jij lijnzaadcrackers? Met water?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364372
pearlsofpassion schreef:50 gr kh per dag! Das best weinig. Erg dat je daar niet op afvalt. :-\
Zou het ook niet helpen onderscheid te maken tussen natuurlijke kh en bewerkte of snelle? Of eet je die zowiezo al niet?
Noten en zaden dacht ik idd ook aan en afgeleide melken. Paddestoelen.
Rauwe cacao. :D maar daar moet je wel voor zijn of heel erg aan wennen als je het niet mag zoeten.
Noten en zaden mag ook niet veel, raak je ook niet van in ketose , zoals bedoeling is met dat dieet
En de kh per dag zijn netto kh, de suikers , vezels tellen niet mee zeg maar.
Maar inderdaad lijkt me dat een verrekte lastig dieet als vegetariër, je bent snel beperkt in je eiwitbronnen :-\
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 31 dec 2018, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3364373
M@rina schreef:Met al dat lekkers toch nog 0,5 kg afgevallen... en ik heb lekker gegeten hoor! Totaal nu 8,3 kg er af en BMI is gezakt met 3,5 punten.
Naast een verder normaal menu even wat highlights:

kerstavond: Fondue met vlees stokbrood groente en een sausje.
1e kerstdag; toastjes met gerookte zalm als lunch, Virginaham met stokbrood en een salade en als toetje roomijs, slagroom en perzik op lichte siroop
2e kerstdag: 2e tussendoortje chips, 's avonds tipan vlees met stokbrood, cocktailsaus en een salade.

De andere dagen heb ik een keer rollade met aardappelen en worteltjes/doperwten gegeten een keer een zelfgemaakte rijkgevulde groentesoep (vooral veel groente) nog een keer zalm op toast, gekookt ei met mayonaise (calve licht en romig) op toast, een stukje kanelstengle en een keer een flodebolle (een grote en luxe negerzoen) een keer frietjes met groente en varkenshaas.

Al met al wel gelet op de hoeveelheden en kcal. geteld en toch heel lekker gegeten en iedere dag een wandeling gemaakt, maar dat gaat niet meer in heel hoog tempo, Saar dat niet meer. Ze rent wel, maar neemt ook heel veel rust door overal lekker te snuffelen.

Vanmorgen weer getraind en na 20 trainingen gaan de kilo's met 1/3 omhoog dus duw of trek je bijv.15 kg dan komt er in 1 keer 5 kg bij. maar i.p.v. 20 bewegingen per minuut nu 12 dan 10 seconden rust en dan de minuut volmaken. Het was heftig, maar het lukte me wel. Ik voel het nu wel aan mijn lijf.
Wauw super hoor! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door