Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3364939
M@rina schreef:-9,3.... weer een kilo kwijt!

En gisteravond heb ik bietjes met aardappelen en een speklapje gegeten.... nooit gedacht dat dit kon en dan toch afvallen.
Wow, wat goed! En dat inderdaad na aardappelen met spek :biggrin2:
Door fransbulletje
#3365993
Afgelopen maandag gestart met WW, voorheen weight watchers.
Eerder gedaan en goede ervaringen mee, maar helaas die kilo's vinden me altijd weer terug :biggrin2:
De eerste kilo is er al af, nog 10 te gaan!
Door M@rina
#3366027
-10,3 kg en vet% gezakt en spier% gestegen, BMI gezakt met 4,3 punten.

Het sporten is zwaar momenteel, alles is met 1/3 verhoogd en ik heb rechts wat last van mijn hamstring en schouder, dus w.s. wordt de volgende verhoging op bepaalde punten overgeslagen. Ik heb er geen zin in om door blessures niet te kunnen sporten, dan maar iets minder snel opbouwen.

Ik ben echt supertrots op mezelf en wat leuk is,mensen gaan het nu goed zien. Niet dat ik van die complimentjes afhankelijk ben, ik heb genoeg motivatie, toch helpt het wel.
Door fransbulletje
#3366029
M@rina schreef:-10,3 kg en vet% gezakt en spier% gestegen, BMI gezakt met 4,3 punten.

Het sporten is zwaar momenteel, alles is met 1/3 verhoogd en ik heb rechts wat last van mijn hamstring en schouder, dus w.s. wordt de volgende verhoging op bepaalde punten overgeslagen. Ik heb er geen zin in om door blessures niet te kunnen sporten, dan maar iets minder snel opbouwen.

Ik ben echt supertrots op mezelf en wat leuk is,mensen gaan het nu goed zien. Niet dat ik van die complimentjes afhankelijk ben, ik heb genoeg motivatie, toch helpt het wel.
Heerlijk die complimentjes als mensen het gaan zien, niet het belangrijkste maar voelt wel heel fijn.
Geweldige prestatie!
Door Lizzy
#3366031
M@rina schreef:-10,3 kg en vet% gezakt en spier% gestegen, BMI gezakt met 4,3 punten.

Het sporten is zwaar momenteel, alles is met 1/3 verhoogd en ik heb rechts wat last van mijn hamstring en schouder, dus w.s. wordt de volgende verhoging op bepaalde punten overgeslagen. Ik heb er geen zin in om door blessures niet te kunnen sporten, dan maar iets minder snel opbouwen.

Ik ben echt supertrots op mezelf en wat leuk is,mensen gaan het nu goed zien. Niet dat ik van die complimentjes afhankelijk ben, ik heb genoeg motivatie, toch helpt het wel.
Echt he, waanzinnig knap :-* ! Maar ik geef je groot gelijk dat je geen zin hebt in blessures en dat je goed naar je lijf luistert! En complimentjes zijn gewoon leuk. Ben je ook niet van afhankelijk maar het is gewoon leuk, ja toch!
Door Eef+Stippels
#3366034
fransbulletje schreef:Afgelopen maandag gestart met WW, voorheen weight watchers.
Eerder gedaan en goede ervaringen mee, maar helaas die kilo's vinden me altijd weer terug :biggrin2:
De eerste kilo is er al af, nog 10 te gaan!
Succes!!
Door Eef+Stippels
#3366036
M@rina schreef:-10,3 kg en vet% gezakt en spier% gestegen, BMI gezakt met 4,3 punten.

Het sporten is zwaar momenteel, alles is met 1/3 verhoogd en ik heb rechts wat last van mijn hamstring en schouder, dus w.s. wordt de volgende verhoging op bepaalde punten overgeslagen. Ik heb er geen zin in om door blessures niet te kunnen sporten, dan maar iets minder snel opbouwen.

Ik ben echt supertrots op mezelf en wat leuk is,mensen gaan het nu goed zien. Niet dat ik van die complimentjes afhankelijk ben, ik heb genoeg motivatie, toch helpt het wel.
Wauw!! :D

Idd goed naar je lichaam luisteren. Als je blessures oploopt loop je meer vertraging op dan wanneer je uit voorzorg wat gas terug neemt.
Door M@rina
#3366070
fransbulletje schreef:Afgelopen maandag gestart met WW, voorheen weight watchers.
Eerder gedaan en goede ervaringen mee, maar helaas die kilo's vinden me altijd weer terug :biggrin2:
De eerste kilo is er al af, nog 10 te gaan!

Ow niet gezien, jij ook heel veel succes!!!
Door M@rina
#3367840
12,2 kg eraf en inmiddels ook maar nieuwe kleren gekocht, alles lubberde om me heen, geen gezicht, nu al 2 maten kleiner. Ik heb 3 nieuwe broeken gekocht net wat te krap, anders zit ik over een paar weken weer met lubberbroeken. Paar warme truien want ik heb het snel koud nu dat isoleerlaagje dunner wordt.

Mijn menu is qua Kcal. omhoog gegaan. Mijn % gingen afgelopen 2 weken niet echt omlaag, conclusie: W.s. eet je weer wat te weinig. We gaan het zien. Nog nooit een dieet gevolgd waarin je meer moet gaan eten als je wel afvalt maar je vet% niet zakt.
Mij nieuwe menu ziet er voor 1 dag zo uit:
menu.png
menu.png (36.29 KiB) 2608 keer bekeken
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 10 feb 2019, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3367844
Geweldig dat gaat goed!
Wat fijn om dan nieuwe kleding te gaan kopen, dat voelt helemaal lekker.
Het klopt wel dat als je te weinig eet je niet afvalt.

Ik ben inmiddels 2,6 kg kwijt.
Door eelke
#3367876
Poeh, met zo'n schema moet je zo'n beetje de hele dag eten. Hoeveel cal is dit nu?

Ik begin vandaag ook maar weer eens. Wat kerstkilo's erbij, maar naar de kerst ging ik gewoon gezellig door met eten, dus da's ook niet al te best. Ik kreeg m'n roer dus niet om. Ik ga weer even wat sappen, althans, vooral blends. Zo even om boodschappen en dan straks de eerste. Ik ga het niet hele dagen doen, soms een hele dag, en soms gewoon avondeten.

Wat hier funest is, is dat ik met ongezond eten zo'n last krijg van mijn buik. Ik blaas op, maar krijg ook pijn, en pijn kost energie, en als ik geen energie heb ben ik geneigd om meer en ongezond te gaan eten, en heb ik geen fut om meer te bewegen, en dan is dat zo'n spiraal hé. Ik heb eerder wel gemerkt dat mijn buik rust krijgt van die blends, dus dat is het hoofddoel.

Het blijft toch altijd wel een gedoe, je gewicht en je lijf fit houden. Dat ging echt makkelijker toen ik nog geen 18 was, overal heen fietste, en lichamelijk zware bijbaantjes had... (toen at ik me ongans en had ik ondergewicht ::) )
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3367898
Oh Eelke....., wacht maar tot de 5 vooraan komt. Ik dacht echt altijd dat ik de overgang over kon slaan. Nou.... om met de woorden van mijn vriendin te spreken: "Wat overgang..., het is je ondergang!" ;D ;D ;D

Tegenwoordig neem ik mezelf nog maar voor liever dan ik altijd al deed en heb ik losgelaten dat ik iets moet worden wat ik meer dan 30 jaar geleden was. Het heeft mij tijd gekocht, veel tijd, maar ik ben er wel gekomen.

Succes met kilo's verliezen allemaal! :-*
Door M@rina
#3367938
Eelke, Succes met de blends.

En ja, het is zo'n beetje de hele dag eten. Om de 2,5 uur iets eten. Ik heb net weer alles klaar gemaakt voor morgen en sta dan echt te kijken: Jeetje :???: moet ik dat weer allemaal opeten???

Mijn huidige menu schommelt tussen de 1490 en 1520 kcal. per dag. Zittend beroep en de wandelingen met Saar zijn ook niet meer wat het geweest is. Dus 2x per week kort maar intensief sporten. Afgelopen zondag iets te intensief, had me zelf een doel gesteld op de crosstrainer, daarma kracht oefeningen en ik had mijn ademhaling niet onder controle, werd een beetje dizzy....... jezelf pushen is echt niet altijd goed....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367954
Hoe moet ik dat menu eigenlijk zien?
Is het telkens keuze uit of moet alles wat er bij een maaltijd staat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door