Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3362523
Lizzy schreef:Nou, qua kcal is het niet veel maar als je het zo uitschrijft is het best flink wat je mag eten! Daar moet je een dag wel goed op door komen! Hoewel het met heel intensief sporten erbij misschien ook wel eens hongerlijden is, of totaal niet?

Klinkt goed zeg, dat aanklik menu!
Ik heb totaal geen honger, maar realiseer je dat ik voorheen rond de 1200 kcal. zat en dan kreeg ik de behoefte om te gaan snaaien. Dat sporten is maar 2x in de week en ik ga op zondagochtend een uurtje na het ontbijt en als ik dan thuis kom kan ik alweer naar het 1e tussendoortje en woensdag avond uit mijn werk, daarvoor eet ik nog een banaan of een boterham extra, omdat ik anders te veel tijd te overbruggen heb tussen tussendoor 2 en diner.
Door Lizzy
#3362524
M@rina schreef:Ik heb totaal geen honger, maar realiseer je dat ik voorheen rond de 1200 kcal. zat en dan kreeg ik de behoefte om te gaan snaaien. Dat sporten is maar 2x in de week en ik ga op zondagochtend een uurtje na het ontbijt en als ik dan thuis kom kan ik alweer naar het 1e tussendoortje en woensdag avond uit mijn werk, daarvoor eet ik nog een banaan of een boterham extra, omdat ik anders te veel tijd te overbruggen heb tussen tussendoor 2 en diner.
Je at dus voorheen feitelijk te weinig... Daar gaat (zeggen ze) je stofwisseling ook van op slot. Of zoiets. Nou goed zeg, dat je nu een goede modus hebt gevonden, zonder honger!
Door M@rina
#3362525
Wat ook heel belangrijk is: veel water drinken en zo min mogelijk koolzuurhoudende dranken of light frisdrank, max 2 kopjes koffie en 2 kopjes thee per dag.
Ik drink ongeveer 2 a 2,5 liter water per dag.
Door M@rina
#3362526
Lizzy schreef:Je at dus voorheen feitelijk te weinig... Daar gaat (zeggen ze) je stofwisseling ook van op slot. Of zoiets. Nou goed zeg, dat je nu een goede modus hebt gevonden, zonder honger!
Yep, te weinig of ongezond.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3362533
Goed zeg :-* !!!!

Ik krijg juist vaak opmerkingen, dat ik te mager ben.... ik ben (maar) 1.55 en ik weeg 55 kg.... ik heb kledingmaat 36 of S.... ik vind dit precies goed en wil niets afvallen of aankomen.....

Ik zou zeggen: ga zo door!!! :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3362535
Wat goed zeg! Die knop is zo onwijs belangrijk! Fijn dat je ook goede begeleiding hebt.

Ik moest ook afvallen, en ben nog bezig (had bmi 31 nu 25.6). Jouw menu heb ik van de diëtiste gehad maar kom ik helaas aan. De diëtist de deur uit gedaan en ik eet een stuk minder nu. Aangezien ik ernstig anorexia heb gehad met een gevaarlijk laag bmi (15), word ik nu goed in de gaten gehouden door vriendinnen en een therapeut. Ik "mag" tot 65kg (bmi 22.2) en dan moet ik aan de bel trekken. Ik wil zelf ook niet lager want ik wil mn leven opbouwen, niet weer afbreken. Ik heb er nooit om gelogen maar sprak er zelf niet over, nu moet ik het dus zelf aangeven maar heb een goede drive om dat wel te gaan doen dus.

Toen ik de eerste 10kg was afgevallen ben ik weer gaan hardlopen. Ik voel me fitter, energieker en het zit een stuk minder in de weg allemaal.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3362536
Ik vind dit een prachtig mooi streven. En ook stoer dat je hieraan begint en volhoudt!

Which reminds me... Dit traject moet ik ook nog in... :-\
Door miik
#3362550
Wat super goed zeg ! En het klinkt wel als hele fijne begeleiding, ook zo 'n sport kaart die zelf de machines instelt, wat een luxe !
Gaat je vast lukken !!! xxx
Door M@rina
#3362552
Morgen is mijn lunch een bruin bolletje met boter, sla, 2 plakken ham en een gekookt ei en nog een mandarijn. Daarvoor heb ik al een bruin bolletje met kipfilet en een rijstwafel, een banaan en een glas melk op. 's Middags mag ik een kop cup a soup chinese tomaat en een eierkoek.
Morgenavond aardappel met rodekool met appel (lekker zelf gemaakt) en varkenshaasje met jus en 's avonds nog een bak yoghurt met vruchten..... ik kan me er nu al op verheugen!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3362553
Wat goed van je!

Het is zo belangrijk dat het iets is wat je vol kan houden. En niet allemaal "je mag dit niet en je mag dat niet". Zodra je iets niet mag, wil je alleen dat nog.

Succes met verder gaan, keep up the good work!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3362618
Succes Marina, ik vind het ontzettend knap.

Volgend jaar moet ik 5 cm taille kwijt, want een weegschaal die mag hier niet meer wonen. :biggrin2:
Door Lizzy
#3362620
sam28 schreef:Wat goed zeg! Die knop is zo onwijs belangrijk! Fijn dat je ook goede begeleiding hebt.

Ik moest ook afvallen, en ben nog bezig (had bmi 31 nu 25.6). Jouw menu heb ik van de diëtiste gehad maar kom ik helaas aan. De diëtist de deur uit gedaan en ik eet een stuk minder nu. Aangezien ik ernstig anorexia heb gehad met een gevaarlijk laag bmi (15), word ik nu goed in de gaten gehouden door vriendinnen en een therapeut. Ik "mag" tot 65kg (bmi 22.2) en dan moet ik aan de bel trekken. Ik wil zelf ook niet lager want ik wil mn leven opbouwen, niet weer afbreken. Ik heb er nooit om gelogen maar sprak er zelf niet over, nu moet ik het dus zelf aangeven maar heb een goede drive om dat wel te gaan doen dus.

Toen ik de eerste 10kg was afgevallen ben ik weer gaan hardlopen. Ik voel me fitter, energieker en het zit een stuk minder in de weg allemaal.
:-*

Maar hoeveel kcal krijg je dan binnen nu, per dag? Want als dat minder is als wat M@rina beschrijft, krijg je dan niet al veel te weinig binnen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door