Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3362631
Lizzy schreef:Wat grappig dat het filmpje jou ook deed denken aan Fritzi! Het eerste wat ik dacht terwijl ik zat te luisteren (waar ze het hadden over de arm die in het gips gezet werd en dit bepaald geen positieve uitwerking op bindweefsel en collageen had) was "toch goed dat we geen brace hebben laten maken...?". Wat vind jij?

En het tweede wat ik dacht was "misschien moet ik het aantal keer dat ik Fritzi masseer en bewegingen met haar doe verhogen naar meerdere keren per dag". Ik deed dat 1 keer per dag, haar beide voorpoten strekken, stretchen en buigen (dus schouder, elleboog, pols en voet) en haar lijf (nek, rug, schouders, voetjes) masseren. Ik ben dat 2 keer per dag gaan doen. Ik heb geen idee of dat een goed idee is hoor, ben ook maar een amateur op dit gebied.... Ben wel benieuwd eigenlijk of er bindweefseltherapeuten zijn die ook met dieren werken!
"Mijn dierfysio " heeft eens een keer vertelt dat honden veel sneller reageren op massage dan mensen. Dus ik weet niet of het dan echt nuttig is om de frequentie te verhogen. Misschien daar toch eens met een expert over praten?

En over de brace, die is mij bij Fozzy's pols juist afgeraden ivm met juist slapper worden. ( gewoon te zwakke pols, lange banden)
#3362633
Janie2 schreef:Een osteopaat is op dit gebied nog de beste sparringspartner.
Vanwege het totale plaatje.
Ik hoor ze bij mijzelf ook altijd over dat alles ingepakt zit in bindweefsel, dus als je dat behandeld bij bijv een stukje dikke darm dat dan de rug ontspant.
Ja dat geloof ik, ik heb PDS, en ik kan het voelen opkomen soms juist aan de rugpijn die ik heb. En omgekeerd veroorzaakt het rugpijn. Van alles staat in relatie van elkaar
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door