Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3361378
Al langere tijd slaap ik slecht maar sinds onze verhuizing van 7 jaar geleden gaat het doorslapen steeds slechter.
De afgelopen maanden slaap ik gemiddeld 3 uur per nacht en dat begint me aardig op te breken.
Ik heb al bijna alles geprobeerd maar het helpt niet, of maar even. Nu hoorde ik van een kennis dat haar buurvrouw beter ging slapen nadat de aardstralen die door haar slaapkamer liepen geneutraliseerd waren. Ik geloof wel in het bestaan van aardstralen/wateraders en dat ze invloed kunnen hebben op dieren en planten. Maar als je je huis wilt laten doormeten, hoe kom je dan aan een betrouwbaar adres? Op het internet staan verschilende site's die het voor je kunnnen doen. Voor 200-4000 euro doen ze een meting en plaatsen ze objecten in of om je huis om de stralen te neutraliseren. De recenties zijn allemaal lovend (vanzelfsprekend ;) )
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aan een adres helpen? (Via een pb mag ook)
Door eelke
#3361380
Een leraar op de middelbare school deed dat. Ik vond het een beetje *koekkoek*
Zou je dat niet makkelijk zelf kunnen testen door op een andere plek te gaan slapen?
Door Eef+Stippels
#3361391
Heb je al eens een aardingslaken geprobeerd? Misschien doet dat nog wat..
Hebben wij ook, maar ik durf niet te zeggen of het nu echt verschil maakt. Ml vindt van wel.

Zit de meterkast misschien in de woonkamer of zijn de stopcontacten niet (goed) geaard in de slaapkamer?

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken waardoor je slecht kunt slapen, moeilijk..

Melatonine is ook nog een optie..
Of meditatie, yoga etc. Kwestie van proberen ben ik bang.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3361396
Weet wel dat met andere stralingen, het effect kan hebben om bepaalde dingen te verplaatsten... om een voorbeeld te geven:
Toen wij nog in de flat woonden, sliep onze oudste dochter (is daar geboren, hebben we zo’n 2 jaar gewoond), sliep zij met dr ledikant tegen de uitsparing van de gangkast, waar de meters zaten van het water, cv etc).... ze sliep erg onrustig, onregelmatig...... we hebben op een gegeven moment dr bed aan de andere van de slaapkamer gedaan (tegen de woonkamer aan, ondanks het geluid), en prompt sliep ze goed en de nachten door....
Door Lizzy
#3361400
Ja.... Ik slaap al jaren enorm Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. In mijn vorige huis. In dit huis. En sinds ik de 50 ben gepasseerd is het er niet beter op geworden. Inslapen is niet mijn grootste probleem. Doorslapen wel. Kan me niet voorstellen dat ik op 2 huizen op aardstralen lig..... Wat wel helpt bij het doorslapen: wiet olie (echte, dus met THC). En dat neem ik dan ook. Iedere avond 2 druppels en ik slaap als een roos (meestal) tot de volgende morgen. Ik word uitgerust en goed wakker.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3361423
Eef+doggies schreef:Heb je al eens een aardingslaken geprobeerd? Misschien doet dat nog wat..
Hebben wij ook, maar ik durf niet te zeggen of het nu echt verschil maakt. Ml vindt van wel.

Zit de meterkast misschien in de woonkamer of zijn de stopcontacten niet (goed) geaard in de slaapkamer?

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken waardoor je slecht kunt slapen, moeilijk..

Melatonine is ook nog een optie..
Of meditatie, yoga etc. Kwestie van proberen ben ik bang.
Een aardingslaken ga ik eens naar kijken.

Yep, de meterkast zit in de woonkamer en in dit jaargetijde zitten we er vaak vlakbij. We hebben al vaker overwogen om de kast te laten verplaatsen maar buiten de kosten van het verplaatsen moeten dan bijna alle stroomleidingen binnen ook verlegd worden. Maar een electricien bellen voor een offerte kunnen we altijd doen natuurlijk.

Melatonine heb ik geprobeerd. Mediteren doe ik regelmatig. Yoga heb ik wel gedaan maar dat zorgde ook niet voor een betere slaap.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3361424
CindyMayella schreef:Weet wel dat met andere stralingen, het effect kan hebben om bepaalde dingen te verplaatsten... om een voorbeeld te geven:
Toen wij nog in de flat woonden, sliep onze oudste dochter (is daar geboren, hebben we zo’n 2 jaar gewoond), sliep zij met dr ledikant tegen de uitsparing van de gangkast, waar de meters zaten van het water, cv etc).... ze sliep erg onrustig, onregelmatig...... we hebben op een gegeven moment dr bed aan de andere van de slaapkamer gedaan (tegen de woonkamer aan, ondanks het geluid), en prompt sliep ze goed en de nachten door....
Je hoort het wel vaker dat kinderen extra gevoelig zijn voor dit soort zaken. Fijn dat jullie het konden oplossen voor je dochter.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3361427
Lizzy schreef:Ja.... Ik slaap al jaren enorm Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. In mijn vorige huis. In dit huis. En sinds ik de 50 ben gepasseerd is het er niet beter op geworden. Inslapen is niet mijn grootste probleem. Doorslapen wel. Kan me niet voorstellen dat ik op 2 huizen op aardstralen lig..... Wat wel helpt bij het doorslapen: wiet olie (echte, dus met THC). En dat neem ik dan ook. Iedere avond 2 druppels en ik slaap als een roos (meestal) tot de volgende morgen. Ik word uitgerust en goed wakker.
Ik lig blijkbaar al bij 4 huizen op aardstralen ;D
Nee joh, zonder dollen. Het is gewoon ruk. Wietolie heb ik ook gebruikt. Ik had (net als jij denk ik) de slaapolie van PCO. Ik gebruikte de XXXX sterkte maar werd na 7 druppels evengoed 3x wakker en sliep dan slecht weer in. Nu gebruik ik het niet meer maar als ik na 3 uur wakker word (inslapen gaat meestal wel goed) dan lukt slapen echt niet meer. PCO heeft nu ook een superextramega (of zoiets ;) ) versie, misschien ga ik die nog proberen. Als ik daar ook veel druppels van nodig heb wordt het wel een dure grap. En het idee dat je afhankelijk bent van een middel staat me wat tegen. Wat nog een beetje helpt is droomsap. Daar zit een antihistamine in die slaperigheid veroorzaakt. Om de paar nachten doe ik een droomsap nacht om weer een klein beetje bij te tanken.

Ik zou zo graag een nacht doorslapen! Dat is al heel lang geleden. Het breekt je lichamelijk en geestelijk zodat je serieus gaat nadenken over aardstralen ;D
Gebruikersavatar
Door kiara
#3361428
Hier het zelfde probleem
Inslapen gaat meestal goed maar standaard rond 3 uur klaar wakker ( met de klok terug 2 uur)
Nou heb ik sinds kort een tourcaravan en die staat op het erf naast het huis en verdomd daar slaap ik wel in door :-\
Ik heb eergisteren mijn hele huis gereinigd met salie hoop dat dat helpt misschien idee ??
Door Lizzy
#3361429
Laika schreef:Ik lig blijkbaar al bij 4 huizen op aardstralen ;D
Nee joh, zonder dollen. Het is gewoon ruk. Wietolie heb ik ook gebruikt. Ik had (net als jij denk ik) de slaapolie van PCO. Ik gebruikte de XXXX sterkte maar werd na 7 druppels evengoed 3x wakker en sliep dan slecht weer in. Nu gebruik ik het niet meer maar als ik na 3 uur wakker word (inslapen gaat meestal wel goed) dan lukt slapen echt niet meer. PCO heeft nu ook een superextramega (of zoiets ;) ) versie, misschien ga ik die nog proberen. Als ik daar ook veel druppels van nodig heb wordt het wel een dure grap. En het idee dat je afhankelijk bent van een middel staat me wat tegen. Wat nog een beetje helpt is droomsap. Daar zit een antihistamine in die slaperigheid veroorzaakt. Om de paar nachten doe ik een droomsap nacht om weer een klein beetje bij te tanken.

Ik zou zo graag een nacht doorslapen! Dat is al heel lang geleden. Het breekt je lichamelijk en geestelijk zodat je serieus gaat nadenken over aardstralen ;D
Ja, ik kan me dat zooo goed voorstellen..... :-\ :-X . Dat breekt je ook op. En tuurlijk ga je dan ook over aardstralen nadenken. Hee, ik heb ook op een aardematje geslapen :biggrin2: ! Serieus. En het deed voor m'n gevoel wel iets maar beter slapen ging ik er niet van.

Ja jeetje, jij hebt wel hele sterke en veel olie nodig dan :-X . Ik heb niet eens de slaapolie, ik heb de extra sterke gewone en op 2 druppels slaap ik al goed. Dat wil zeggen: ik slaap dan 5 a 6 uur. Maar ja, dat is al heel veel beter dan na 3 uur wakker worden en daarna vrijwel geen oog meer dicht doen :-X

Er zijn trouwens wel een hele batterij regels waar ik aan moet voldoen hoor, wil ik aan die 5 a 6 uur slaap komen met PCO olie!

- Na 12 uur geen koffie of andere cafeïne houdende dranken meer.
- Na 18 uur geen telefoon meer aannemen.
- Na 18 uur eigenlijk sowieso liefst geen spannende dingen meer doen - als ik 's avonds uit ga of telefoneer: slaap ik de nacht gewoon niet.
- Na 19 uur niet meer achter de PC zitten.
- Niet meer dan 2 glazen wijn en dan uitsluitend wit.

Jeetje. Ik hoop dat je iets gaat vinden om weer te kunnen slapen.... Misschien dat je iets nuttigs kunt vinden voor jezelf in het boek "Je bent je placebo" van Joe Dispenza. Als je al mediteert ligt dit misschien wel goed in het verlengde.

Oh, en de Chinese klok (https://holistik.nl/orgaanklok-gezondheid/) heeft mij ook wel wat inzichten gegeven. Je "je moet" kijken op welk tijdstip je wakker wordt. Misschien zegt het iets over je.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3361433
Ik zou zeggen: zoek een Quantum Touch therapeut. Die doen ook allemaal Quantum Allergy, en het zou heel goed kunnen dat er een verstoring/overgevoeligheid aan ten grond ligt. Een Quantumtouch therapeut kan je resetten voor je verstoringen. Je zou bijvoorbeeld ´allergisch´ kunnen zijn voor je eigen hoofdkussen om maar eens een voorbeeld te noemen. Ik weet dat het wazig klinkt ´verstoringen´ en ´resetten´, maar het werkt als een tierelier. En niet geschoten is altijd mis, toch?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3361435
Doormeten voor 4000 euro zou ik zeker niet laten doen, ja ok je weet dan zeker dat je opgelicht wordt ::)
Er zijn zat mensen die slecht slapen, zag laatst op TV ook zo'n programma van een slaapkliniek en wat de mensen dan moesten doen. Inderdaad veel tips van Lizzy kwamen erin voor. En wellicht als je je mobiel meeneemt op de slaapkamer eens testen hoe dat is zonder, wellicht ben je er gevoelig voor. Oorzaken van slecht slapen zijn er genoeg, waaronder stress en op een gegeven moment krijg je gewoonweg stress van het niet slapen, en dat helpt dan totaal niet. Wat Eelke ook zegt zijn er ook mensen met apneu die dat niet in de gaten hebben. Dus wellicht is dat ook handig om te bekijken.

Ik wordt ook iedere nacht wakker, moet ik ook plassen, ik heb me erbij neergelegd dat dat zo is, meestal val ik dus ook gewoon weer in slaap. Tja en soms lig ik lang wakker en dat is inderdaad vervelend. Als het te lang duurt sta ik maar op en ga wat lezen of zo. En soms gebruik ik ook lavendel olie als ik weet dat ik slecht ga slapen, dat helpt bij mij.

Mijn eigenaardigheid is overigens dat ik muziek aan moet hebben om te slapen. :P
Door Too
#3361436
eelke schreef:Heb je het al eens laten onderzoeken? Anders zou ik dat eerst eens doen. Voor het zelfde geld heb je slaapapneu ofzo.
Dit schijnt veel vaker voor te komen dan je denkt.


Verder lees ik even mee, de eerste anderhalf uur die slaap ik aaneengesloten daarna alleen maar korte stukjes, ben benieuwd naar jullie methodes..
Overigens heb ik t ook overal, niet alleen in eigen huis

Overweeg wel om een apneu onderzoek te doen, ook al vertik ik t om met zo'n stomne snorkel te gaan slapen.. zeg ik nu
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door