Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3362053
Fenixjuh schreef:Wat een bijzondere verslaving heb je....
Veel plezier samen, wie weet gaat het je ooit lukken om een echte 'foster' te worden ::) :whistle:
Zie het zwaar in :-\
Zaterdag aanwezig en toen iedereen was voorzien van haar/zijn hond, was wagen leeg :???: Men was vergeten te melden dat mijn fostermeiske té zwak was om te steriliseren en met stokkies gaan ze daar niet weg... Dat laatste snap ik, maar het idee dat ze dus nog paar weken op betonnen vloer moest leven :'( :-X
Mijn reactie verdiende niet de schoonheidsprijs >:(
En toen bleek er een ander opvanghondje (meeste hondje die waren opgehaald, waren adoptie) ‘over’.... Tja, daarom ga ik nooit ergens kijken vóór ik zeker weet dat ik er eentje bij wil :-[ Aanschouw het nieuwste roedellid: Shadow.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar naam heeft ze zelf verdiend. Ik hoef nooit te zoeken waar ze is ;D Shadow is 7 maand, 3 kg, halve turf hoog en teckellang. Soort van fluffyhondje met grote bruine ogen die me aankeken toen ze trillend op mijn arm zat. Tja, die ga ik niet meer afstaan...
Ik hoop dat mijn opvanghondje zodanig aansterkt, dat ze 22 dec. alsnog hierheen komt :-\
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3362141
Ach gos, wat een smurfje....
Een hondje van 3 kilo is in elk geval niet heel duur in het onderhoud, dat scheelt weer (beter dan onze laatste ongeplande aanwinst van 37 kilo).
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3362236
src_esther schreef:Ah wat lief. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die niet 'achterlaat'.
Nee. Niet slim. Maar wat doe je als vat vol hondenliefde... :-\ Alleen leven is voor 95% leuk/fijn, maar soms zou het handig zijn als er iemand was die je ff afremde... Enfin, ze is er en ze blijft ook :-*

Spikkelneus schreef:Ach gos, wat een smurfje....Een hondje van 3 kilo is in elk geval niet heel duur in het onderhoud, dat scheelt weer (beter dan onze laatste ongeplande aanwinst van 37 kilo).
Nee klopt, dat waren ook mijn razendsnelle gedachten toen ik smurf op de arm had zitten en in die bruine ogen keek en smolt. Maar ja, dierenarts is over het algemeen net zo duur voor 3 kg als voor de 2x 15 Podenco kilo's hier... Maar met Shadow de afspraak gemaakt dat ze dus geen dierenarts nodig zal hebben... ::) Het kán, want Kruimel hier heeft, behalve de entingen in den beginne, in 12 jaar tijd nog nooit da nodig gehad :-*

En als je zo wakker wordt:
Afbeelding
Afbeelding

...kan je gelijk dweilen... Smolt alweer :biggrin2:
Door src_esther
#3362242
Oh my. Ik snap dat je smelt.

Meneer Ko is een jaloers kreng en tolereert geen andere hond in huis. Behalve als hij zeker weet dat die andere hond ook weer vertrekt en ik niet te veel (mhmmm, maak daar maar geen van) aandacht aan de andere hond besteedt. Jammer voor mij, fijn voor de portomonee.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3362245
src_esther schreef:Oh my. Ik snap dat je smelt.

Meneer Ko is een jaloers kreng en tolereert geen andere hond in huis. Behalve als hij zeker weet dat die andere hond ook weer vertrekt en ik niet te veel (mhmmm, maak daar maar geen van) aandacht aan de andere hond besteedt. Jammer voor mij, fijn voor de portomonee.
Tja, ik wil ook geen meneren meer in huis .... ::) En vergis je niet: Een York die altijd voorkeursbehandeling heeft gehad, is niet mals voor een pubertje dat net binnenkomt... Met 4 meiden is er wel eens girls-fight, maar -nog- altijd 'netjes'...
Maar hoor wel eens vaker dat het soms echt niet lukt tussen 2 honden; jammer is dat :( Maar wel een stuk goedkoper ja :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3362249
Och wat een scheetje :smitten: :smitten:

Veel geluk met haar. Ze geniet van het goede leven zo te zien :biggrin2:

Hopelijk knapt Rifka gauw op. Kan ze anders niet in NL gecastreerd worden, zodat ze hier eerst even kan bijkomen?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3362273
Eef+doggies schreef:Och wat een scheetje :smitten: :smitten:

Veel geluk met haar. Ze geniet van het goede leven zo te zien :biggrin2:

Hopelijk knapt Rifka gauw op. Kan ze anders niet in NL gecastreerd worden, zodat ze hier eerst even kan bijkomen?
Dat kost teveel he. Hier kost een sterilisatie al snel €400; daar is de da in dienst van asiel. Ik snap ook wel dat elke cent telt; we voeren al zoveel acties uit om geld binnen te halen voor de asiels.
Maar het is wel wrang dat ze te zwak is voor de operatie, terwijl ze hier veel sneller zou opknappen óm die operatie te kunnen doorstaan :-\
Mijn hoop voor haar is nu gevestigd op de 22e.... :duimen:
Door Eef+Stippels
#3362295
Snap ik. Balen dat het hier zo duur is.

Maar nu het is zoals het is, kunnen Shadow en de roedel vast aan elkaar wennen voordat Rifka komt. Misschien ook wel fijn.
Ik duim met je mee dat het de 22e gaat lukken!
Door Nikass
#3362458
Dwarreltje schreef:Nou dat viel me dus op. Ze is hooguit paar minuten weg. Ik dacht dus ondat ze alleen ging en Raff bij roedel bleef... Maar die van jou gaan dus samen paar minuten weg...
Ja mijn teefje, Spaanse dame met naar ik denk windhonden bloed, is de beste en snelste jager van de twee. Maar ze is wel met name zichtjager. Ze gaat niet eindeloos op zoek, maar reageert wel als ze iets weg ziet rennen of ze iets in de neus krijgt dichtbij... Ze is een echte sprinter en ik denk dat ze snel terug is omdat:
- ze niet eindeloos blijft speuren als er geen prooi meer in zicht is;
- ze meer een sprinter is dan een duur loper, en bovendien gauw oververhit raakt;
- ze ook erg aan mij hangt
Mijn reu is ook snel, maar geeft sneller op en is heel trouw aan mij; hij wil ook graag komen als ik roep. Hij heeft gewoon een beetje een verkeerd voorbeeld gehad aan haar wat dat betreft.
Samen durven ze wel iets langer wegblijven dan alleen.
Ik ben niet ongerust dat ze niet meer terug zouden komen, ik vind het wel doodeng als ik een (drukke) weg in de buurt weet, dus calculeer ik altijd in als ik ze ergens los doe dat er afstand is tot wegen ed, voor het geval dat.

Ze hebben wel eens samen een haasje gevangen op de wei en dat vond ik heel zielig, maar vervolgens bedacht ik me dat ik het zieliger vind als het haasje wordt doodgeschoten door de jagers. Als hier gejaagd wordt moeten mijn honden naar binnen omdat dan soms de hazen over ons erf vluchten. Overigens heb ik dit jaar nog erg weinig hazen gezien (behalve een aantal langs de kant van de weg, die doodgereden waren)
Hazen zijn gewoon het "lastigste" omdat die niet kunnen verstoppen. Doordat ze blijven rennen in het open veld blijft de hond ook getriggerd. Een konijn bijvoorbeeld, duikt een holletje in en het feest is afgelopen.
Hoewel het best spectaculair kan zijn om een hond in volle sprint achter een haas aan te zien gaan (en de haas nog even een extra versnelling inzet en op de hond uitloopt ;) ) is het echt veel relaxter om honden te hebben die niet jagen.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3362542
Oh, dat is ook niks. Je weet het niet dat ze er niet bij en je hart is vol verwachting klaar.
Hoop ik met je mee dat 22 december een prachtige dag zal zijn en ze niet op die koude / bevroren vloer hoeft te verblijven deze winter door.

Toen onze Nils kwam mocht ie, vanwege dat de eerste vlucht pas weer in Feb. gemaakt kon worden vanaf begin December bij mensen in huis.

Sterkte met wachten op het meisje. En vast veel plezier met Shadow. :-*
Door src_esther
#3364239
Dwarreltje schreef:Dat kost teveel he. Hier kost een sterilisatie al snel €400; daar is de da in dienst van asiel. Ik snap ook wel dat elke cent telt; we voeren al zoveel acties uit om geld binnen te halen voor de asiels.
Maar het is wel wrang dat ze te zwak is voor de operatie, terwijl ze hier veel sneller zou opknappen óm die operatie te kunnen doorstaan :-\
Mijn hoop voor haar is nu gevestigd op de 22e.... :duimen:
En?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door