Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3361273
Om ander topic niet te vervuilen maar waarin gevraagd naar foto's (en ja ik kijk ook graag foto's van hondjes ::) :biggrin2: ) hier dan even de nieuwste aanwinst voorstellen: Twinkel en -als het goed is ::) tijdelijke- loge/opvang Rifka.

Omdat Raff slechts af en toe met echtgenoot Vito (nu aan het schuinmarcheren >:( ;D ) zich uit kan leven en Spoiler en Kruimel geen partij zijn voor Raff, is na lang stoken van Joyce (waarvoor dank ;D ) Twinkel bij ons gekomen. Eindelijk een dagelijks speelmaatje, al moet Twinkel nog wat meer tegenwicht gaan leren geven aan het zwarte mormeltje hier.
Twinkel is samen met zus gered uit dodingsstation. Zus werd geadopteerd en Twinkel heeft daarna zitten huilen, onbereikbaar voor de mensen :'( Voor de reis hier naartoe heeft ze zelfs een roesje gehad; dit doen ze niet snel maar Twinkel vertrouwde niets en niemand dus het was te stressvol voor haar.
Op 4 okt. is ze aangekomen en in haar eigen tempo groeit Twinkel met de dag. Van alleen -ook nog amper- 'contact' mogelijk met rug en vooral zonder gezicht naar haar gekeerd, mag ik haar nu 'gewoon' (heel rustig en vooral vriendelijk pratend) benaderen, aanlijnen, aanhalen (knuffelen gaat nog iets te ver want ja, dat gezicht he... éng!), luistert ze in bos en komt als ik roep, komt bescherming halen als spel met Raff té wordt, dus ik mag me nu wel haar veiligheid noemen. Van achter mijn kuiten lopen, naar nu uit zichzelf Raff uitnodigen, sprintjes trekken, graven naar muisjes en ja, helaas jagen. Is al 3,5 jaar dus heeft 3 jaar voor jager gewerkt. De 8 meter lijn wordt dus wel gebruikt, maar vooral in de schemering als de verleiding en de geuren te sterk zijn. In het losloopgebied overdag kan ze goed bij de roedel gehouden worden. Jaagt vooral op zicht dus scan haar continu en haal haar terug bij eerste neusje dat de lucht in gaat...Neusjes mogen hier slechts aan/in de grond (sorry muisjes :-[ ). De paar keer dat ik haar instinct mocht ervaren, was ze met paar minuten weer terug. Conditiegebrek? Mist de roedel? Raff wil uiteraard graag mee, maar die heeft geen probleem met luisteren dus is goed bij me te houden.
Twinkel sliep eerst in verste hoekje bed, maar is al paar keer voorgekomen dat ook zij 's morgens, voorzichtig kwispelend, in bed naar me toekomt voor aai. Schoot ze eerst weer weg als ik haar wilde toedekken, nu gaat er amper oog open voor deze roomservice :biggrin2:
Springt makkelijk in auto, andere honden prima zolang ze haar niet benaderen. Zij benadert zelf wel. Dit geldt trouwens ook voor mensen. Haar angst is groot (duidelijk mishandeld), maar zolang zij het tempo mag aangeven, gaat het prima.
Zo makkelijk als Raff vanaf dag 1 heeft gebarfd, zo vreemd vond Twinkel die bak met vlees en bot... Enkele dagen heb ik karkas in hapklare brokjes geknipt. Na paar dagen begon ze dat te eten, daarna ging zelfs de bak leeg en na ca 1,5 week schranst ze de bak leeg. Bak heeft rubber onderkant maar wordt dusdanig schoongemaakt, dat de bak over de -ruwe- tegels schuift :biggrin2: Tegenwoordig zit Twinkel vooraan bij de keukendrempel (mijn grens).
Op 19 okt. ging het spel in bos dusdanig hard, dat Twinkel in de run met volle vaart in een lange, puntige tak is gerend die vlak boven de grond lag (in de bushbush waar de honden achter elkaar aan doorheen vlogen). Tak is 10 cm. haar lies ingeschoten, gillen, lam neervallen, schrik, paniek. Opgetild, vriendin gebeld die met auto bos is ingereden naar mij toe en heeft mij met roedel naar mijn auto gereden. Da al op de hoogte gesteld dat ik eraan kwam om te laten hechten... Het werd een complete operatie waarbij gelukkig wel kon worden vastgesteld dat er niets in de buikholte was geraakt :-*
Rottige start bij da helaas, maar ik ben blij dat ze er goed doorheen is gekomen.

Tja, en dan ben je dus om. Fliefd. Verslaafd. :-\ Kan het financieel niet opbrengen een vijfde hond te voeren/evt. medisch te onderhouden, dus heb sponsor gezocht en gevonden.
En nu komt a.s. zaterdag -eveneens mishandeld/opgehangen- meiske hier het goede leven leren kennen. In de hoop dat zich t.z.t. een baasje meldt en tevens de hoop dat ik dat kan opbrengen... Ken mezelf en lees de verhalen van foster failure... :-\ :-[

Twinkel in asiel Spanje
Afbeelding

Twinkel bij aankomst, nog wat dizzy
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg naar huis
Afbeelding

Nog even bos in voor thuiskomst
Afbeelding

Eerste nacht thuis
Afbeelding

Als er maar geen gezicht op haar gericht wordt...
Afbeelding

Na tijdje ervaart ze de veiligheid
Afbeelding
Afbeelding

En durft meer en meer...








Het ultieme verjaarscadeau:



En dan het fostermeiske, waarover nog niets te zeggen is, behalve dat ze bang is, misbruikt als puppyfabriek en men getracht heeft haar op te hangen:

Afbeelding
Door Eef+Stippels
#3361308
Wat een verhaal..
Gelukkig gaat het goed met Twinkel zo te zien, wat rennen ze heerlijk samen! Raff ligt er steeds zo lekker chill op de rug bij :D

Succes met Rifka!
Hopelijk kan ze gauw genieten van het goede leven bij jullie!
Door eelke
#3361337
Ha, ik dacht even dat we het over het tv programma gingen hebben ;)

Fijn dat het steeds een beetje beter met haar gaat.
Door Lizzy
#3361341
Wat een leukert he, Twinkel :smitten:

Eng zeg, met die stok :-X . Gelukkig is dat ook goed afgelopen, soort van!

Ik ben benieuwd of Rifka inderdaad een tijdelijk opvang is. We gaan het meemaken :biggrin2:
Door Siberienne
#3361349
Wat een leukerd, die Twinkel!

En Ben heel benieuwd hoe het met Rifka gaat eindigen ;)


Dat racen is wel geweldig om te zien. (((((((Ooit wil ik ook een podenco)))))) ;) ;) ;)
Door src_esther
#3361401
Je hebt er een prachtig hondje bij. Fijn voor Raffi dat ze een renmaatje heeft die niet zo verweg woont.
Hopelijk gebeuren er geen ongelukken meer. Veel geluk samen.
Door Nikass
#3361487
Wat een heerlijk bos/hei! Waar is dat?

Superfijn om de honden zo te zien genieten :)
Ik denk dat het langer weg blijven met jagen zich nog wel kan ontwikkelen...
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3361497
Eef+doggies schreef:Wat een verhaal..
Gelukkig gaat het goed met Twinkel zo te zien, wat rennen ze heerlijk samen! Raff ligt er steeds zo lekker chill op de rug bij :D

Succes met Rifka!
Hopelijk kan ze gauw genieten van het goede leven bij jullie!
Ja Raff is de ontspanning zelve ;D Heerlijke hulphond dus bij angstige Twinkel en zo meteen ook bij Rifka, hoop ik...
Dank!
eelke schreef:Ha, ik dacht even dat we het over het tv programma gingen hebben ;)

Fijn dat het steeds een beetje beter met haar gaat.
Tv programma?? Wat is dat?? :biggrin2: Ik heb live-tv dus geen tijd/behoefte aan dat kassie... ;)
Lizzy schreef:Wat een leukert he, Twinkel :smitten:

Eng zeg, met die stok :-X . Gelukkig is dat ook goed afgelopen, soort van!

Ik ben benieuwd of Rifka inderdaad een tijdelijk opvang is. We gaan het meemaken :biggrin2:
:-X Kan geen vijfde hond veroorloven, dus het móet foster zijn... ::) :cool: :D Nog nooit gedaan dus geen flauw idee hoe mijn emoties gaan reageren... We gaan het inderdaad meemaken... ::)
Spikkelneus schreef:Twinkel is mooi!!! Ik hou van die semi-ruwharen.
Tja, alhoewel ik val voor de zielige oogjes, ben ik ook wel liefhebben van dat springerige haar...
Siberienne schreef:Wat een leukerd, die Twinkel!

En Ben heel benieuwd hoe het met Rifka gaat eindigen ;)

Dat racen is wel geweldig om te zien. (((((((Ooit wil ik ook een podenco)))))) ;) ;) ;)
Ik ben ook heel benieuwd naar Rifka... Over 4 uurtjes komt ze aan... Ik hoop dat ze van Raff het goede voorbeeld gaat krijgen/overnemen en van Twinkel de morele steun/zachtheid. En dan zien hoe ik er ooit weer afstand van kan doen :-[ Goed voor ogen houden dat het om hondje gaat, niet om mij. En als ik haar niet kan afstaan, kan er ook geen nieuw fosterhondje komen... Dus voor het goede doel moet het. We gaan het zien... ::)
Dat racen is idd geweldig om te zien. Op de heide, maar ook op de renbaan. Die honden gaan zo helemaal uit hun plaat!! :D :-*
src_esther schreef:Je hebt er een prachtig hondje bij. Fijn voor Raffi dat ze een renmaatje heeft die niet zo verweg woont.
Hopelijk gebeuren er geen ongelukken meer. Veel geluk samen.
Dank!
- pien - schreef:Veel plezier met Twinkel en elkaar :)
Dank!
Joyce1985 schreef:Knappe wijffies! :smitten:
;) :-*
Nikass schreef:Wat een heerlijk bos/hei! Waar is dat?

Superfijn om de honden zo te zien genieten :)
Ik denk dat het langer weg blijven met jagen zich nog wel kan ontwikkelen...
Bos/hei is altijd heerlijk, een eerste behoefte hier voor mij en de hondjes :biggrin2: We lopen in verschillende gebieden hier. En ja, dat besef ik terdege, dus vandaar nu het scannen en gelijk de kop indrukken. Werkt goed, loopt wat minder ontspannen dus in schemering gaat toch de 8 meter lijn eraan. Het zoeken naar muisjes langs de paden (favoriet bij Raff) wordt dan ook sterk gestimuleerd. Moet er niet ineens een ree wegspringen natuurlijk, dat is Twinkel verzoeken... :-X Kunnen die reeën geen bordjes lezen: Losloopgebied honden... :cool: :P
Door Nikass
#3361937
Hahaha ja de schemering is hier ook aan de lijn. Tenzij de hazen in ons eigen weiland lopen, tja, daar lopen ze nou eenmaal los ;) Dan trekken ze een flinke sprint, maar blijven nooit langer dan een paar minuten weg.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3362041
Wat een bijzondere verslaving heb je....
Veel plezier samen, wie weet gaat het je ooit lukken om een echte 'foster' te worden ::) :whistle:
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3362049
Nikass schreef:Hahaha ja de schemering is hier ook aan de lijn. Tenzij de hazen in ons eigen weiland lopen, tja, daar lopen ze nou eenmaal los ;) Dan trekken ze een flinke sprint, maar blijven nooit langer dan een paar minuten weg.
Nou dat viel me dus op. Ze is hooguit paar minuten weg. Ik dacht dus ondat ze alleen ging en Raff bij roedel bleef... Maar die van jou gaan dus samen paar minuten weg...
Door Anne in Zweden
#3362051
Wat een prachtig mooi meisje is Twinkel! Heel lieve uitstraling. Ik hoop dat ze heel gelukkig wordt in d'r nieuwe leven! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door