Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3361138
Vorige week mocht ik als vrijwilliger foto's maken bij de speurdag van stichting Re-trail. Deze stichting biedt honden uit asiels en opvangsituaties de mogelijkheid kennis te maken met speuren. Om ze een leuke dag te geven, goede ervaringen op te doen, zichzelf op een andere manier te kunnen laten zien aan hun begeleiders en zo hopelijk een klein beetje te helpen bij hun plaatsing.

Ik heb me uitstekend vermaakt, al was het een hele uitdaging om in een donker bos de honden te fotograferen zonder ze teveel te storen. Zo leuk om te zien dat alle honden eerst van mij in de war raakten en het tweede spoor al dachten "die gek in de bosjes hoort er bij, ik moet iemand anders zoeken!" en dan bloedje fanatiek door gingen met speuren.

Hier een paar foto's van deze dag en van de super leuke honden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen waren ze moe!

Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#3361139
Wat gaaf zeg! De foto's zijn mooi geworden :smitten:

Er zitten wel een paar hele leuke honden bij zeg! En wel heel erg leuk dat ze zo'n leuke dag hebben gehad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361140
Ziet er heerlijk uit. Je ziet ze echt los gaan. Heerlijk als een dier zo'n kans krijgt en die met 4 pootjes grijpt. Er is niets mooier.



En die 2e hond! :smitten:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3361156
Wat supergaaf dat deze honden dit mogen doen! En wat een heweldige foto's O0 Zulke foto's dragen echt wel bij aan een mogelijke plaatsing :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3361209
-Annemarie- schreef:Mooie foto's! :)

Zie ik nou een leuke (kruising?) Rhodesian? :smitten: De tweede foto.
Dat is Willem: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... t-schuthok

Ik lees net dat de hond op de eerste foto een nieuw thuis heeft gevonden, joehoe!

Leuk dat jullie het plezier van de honden ook zo zien! Het was echt een bijzondere dag. In mei mag ik weer fotograferen, nu al zo zin in!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361224
Die vind ik ook prachtig! Willem.
Net even het verhaal gelezen, dat is een hele boterham. Was wel te verwachten dat er meer schuilgaat achter dat mooie expressieve snoetje.
Maar een kruising Stafford x mechelaar? :???: No way! Daar geloof ik niets van. Volgens mij idd een hoog RR-gehalte.


Super dat die hond een plaatsje heeft. Hopelijk gaat alles goed.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3361256
pearlsofpassion schreef:Die vind ik ook prachtig! Willem.
Net even het verhaal gelezen, dat is een hele boterham. Was wel te verwachten dat er meer schuilgaat achter dat mooie expressieve snoetje.
Maar een kruising Stafford x mechelaar? :???: No way! Daar geloof ik niets van. Volgens mij idd een hoog RR-gehalte.


Super dat die hond een plaatsje heeft. Hopelijk gaat alles goed.
Ik heb geen idee. Ik herkende niet echt RR in hem terug. Wel overduidelijk stafford en toen hij eenmaal aan het werk ging leek zijn werkdrift wel van de mechel af te komen.
Door Siberienne
#3361258
pearlsofpassion schreef:Die vind ik ook prachtig! Willem.
Net even het verhaal gelezen, dat is een hele boterham. Was wel te verwachten dat er meer schuilgaat achter dat mooie expressieve snoetje.
Maar een kruising Stafford x mechelaar? :???: No way! Daar geloof ik niets van. Volgens mij idd een hoog RR-gehalte.


Super dat die hond een plaatsje heeft. Hopelijk gaat alles goed.
Soms kunnen kruisingen verdacht veel oo een ander ras lijken, zo hebben vrienden van ons een boxer-beauceron kruising en dat lijkt wel een labrador ...

Maar ik vind de kop van Willem ook wel heel erg Stafford, moet ik zeggen.
Door Siberienne
#3361259
Prachtige goto’s Karin, erg leuk!

En zit die onderste hond dus ook in het asiel? Prachtige snoet....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361260
Kaela schreef:Ik heb geen idee. Ik herkende niet echt RR in hem terug. Wel overduidelijk stafford en toen hij eenmaal aan het werk ging leek zijn werkdrift wel van de mechel af te komen.
Hmmm Ok, de Stafford zie ik er ook wel in. Misschien dan toch. Gek blijf ik het wel vinden.
Maar hoe dan ook een prachtige hond om naar te kijken. Als hij echt die kruising is, dan kan je natuurlijk wel begrijpen dat dat echt geen eenvoudige hond is. :)
Door zurca
#3361326
Wat een mooi initiatief die stichting!
Mooie fotoś heb je gemaakt en ik vind dat je concentratie en het plezier mooi hebt vast weten te leggen en dan de voldoening daarna :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door