Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3361097
Ah had dat paar dagen eerder gevraagd... wij hebben de tractive en omdat die zo goed bevalt hebben we er afgelopen vrijdag nog eentje bij besteld (kreeg toen 20 euro korting).

https://tractive.com/en/pd/gps-tracker

Hij geeft standaard elke zoveel minuten een signaal zodat je kan zien waar de hond ongeveer is. En je kunt hem instellen dat ie live de tracker volgt en dan zie je letterlijk elke stap / welke kant van het fietspad etc (5 min tot max 60 min, dan moet je m opnieuw op live zetten). Het klik systeempje voor aan de halsband vind ik niet heel stevig, dus voor mn border collies heb ik er een stuk ducktape overheen- wat wel elke dag los moet anders kun je hem niet opladen. En ondanks heel veel zwempartijen vd honden doet ie het nog steeds.
A5675D2A-B574-4431-9FCC-F1763E3A0F34.jpeg
A5675D2A-B574-4431-9FCC-F1763E3A0F34.jpeg (99.54 KiB) 2329 keer bekeken
Laatst gewijzigd door miik op ma 26 nov 2018, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Siberienne
#3361098
Ik heb ook een tractive maar gebruik hem alleen op vakanties. Eerst kon je abonnement per maand inkopen, nu moet het per jaar.

Ze zijn heel vaak in de aanbieding en even rondkijken helpt want prijs kan nogal verschillen tussen sites
Gebruikersavatar
Door pluk
#3361102
Hier ook een tractive.
Wij gebruiken 'm ook vooral voor vakanties.
Erg tevreden over.
Toen wij 'm kochten was het de lichtste en kleinste. Ook niet onbelangrijk bij een kleine hond.
Door Cindy de Wolf
#3361106
Hier hebben alle honden de tractive om altijd en overal. Wij hebben ze denk ik nu al een jaar of drie. 100% waterdicht, zelfs in de wasmachine kunnen ze MITS ze niet tegen de trommel kunnen stoten. In ons geval abonnement 6*59 euro per jaar, het is me elke cent waard.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3361107
Hier ook een tractive en hoewel ik hem iets omslachtiger vind als mijn vorige tracker, voldoet hij prima en ben er super blij mee
...inderdaad wel een extra tapeje, want anders zit hij niet echt stevig voor mijn gevoel
Door zurca
#3361114
Alleen maar positieve geluiden dus over de Tractive?!
Die was ik inderdaad ook tegen gekomen. Hoe ervaren jullie het bereik? Blijft alles goed te volgen op de plaatsen waar jullie komen?

Ik merk dat ik door 2 honden die niet of onder bepaalde voorwaarde los konden en altijd ogen in je achterhoofd en altijd opletten of de hond niet weg kon, het best moeilijk vind om Pippa los te laten lopen. Ik doe het wel, al vanaf de eerste dag dat ze bij ons is. Ze houdt ons prima in de gaten, we krijgen amper een kans om ons eens te verstoppen achter een boom. Ze komt als we roepen zolang er geen afleiding is....en daar komt dan gelijk mijn "angst" om de hoek kijken. Er komt een dag dat ik die fietser/hond/paard welke vorm van afleiding dan ook later zie dan zij en dan?! Dan gaat ze niet komen als ik roep. En als ze dan schrikt?! Want als ze nu schrikt is haar reactie "wegwezen" en komt ze niet naar ons toe. Wat als ze schrikt en ze loopt net los?!! Afijn, ik hoop dus dat ik wat meer rust krijg als ze een tracker om heeft. ;) (en verder oefenen we natuurlijk op het hier komen)
Door miik
#3361123
Ik heb 1x op de hei gehad bij apeldoorn dat ik m niet op zn 2 groene lampjes kreeg (goed ontvangst). Geen idee waarom, maar durfde de windhond dus ook niet goed los te laten toen. Maar verder nooit problemen gehad. In dec gaan we naar de ardennen, ben heel benieuwd of het daar net zo goed werkt. Maar daar heeft Cindy meer ervaring mee ;)
Door src_esther
#3361124
Hier hebben we een POD prima stevig ding hebben alleen een extra bandje erbij gezet. Maar het is de POD1 en ik zie dat ze inmiddels bij versie 3 zijn. Fijne vind ik dat er 2 batterijen bij zitten die je los van de tracker unit kunt opladen.
We gebruiken het ding eigenlijk niet meer. Wij hebben geen connectie problemen ervaren, niet bij de POD, wel bij de mobiel en dan niet de app, maar gewoon mobiel internet...

Ik heb ook nog naar de Trax gekeken, maar die was toen nog niet in volle productie, maar leek me ook een goede.

Volgens mij zie ik bij honden die met HUSsen meelopen vaak de Tractive.
Door src_esther
#3361126
Oja, een dingetje om op te letten, sommige telecomproviders gaan 2G en/of 3G uit de lucht halen de komende jaren (ca. 2 jaar). Best is dus óf eigen provider kunnen kiezen óf een tracker met 4G mogelijkheid.
Door Lizzy
#3361132
zurca schreef:Alleen maar positieve geluiden dus over de Tractive?!
Die was ik inderdaad ook tegen gekomen. Hoe ervaren jullie het bereik? Blijft alles goed te volgen op de plaatsen waar jullie komen?

Ik merk dat ik door 2 honden die niet of onder bepaalde voorwaarde los konden en altijd ogen in je achterhoofd en altijd opletten of de hond niet weg kon, het best moeilijk vind om Pippa los te laten lopen. Ik doe het wel, al vanaf de eerste dag dat ze bij ons is. Ze houdt ons prima in de gaten, we krijgen amper een kans om ons eens te verstoppen achter een boom. Ze komt als we roepen zolang er geen afleiding is....en daar komt dan gelijk mijn "angst" om de hoek kijken. Er komt een dag dat ik die fietser/hond/paard welke vorm van afleiding dan ook later zie dan zij en dan?! Dan gaat ze niet komen als ik roep. En als ze dan schrikt?! Want als ze nu schrikt is haar reactie "wegwezen" en komt ze niet naar ons toe. Wat als ze schrikt en ze loopt net los?!! Afijn, ik hoop dus dat ik wat meer rust krijg als ze een tracker om heeft. ;) (en verder oefenen we natuurlijk op het hier komen)
Ik vind een JR nou niet specifiek een hond die 'm smeert eerlijk gezegd. En ik vind ze ook niet van die types die overal maar van schrikken en 'm dan peren. Maar goed, ik kan je echt aanbevelen om haar de Really Reliable Recall aan te leren.

https://www.dogwise.com/really-reliable ... -what-dvd/

Er is een boekje en deze DVD. Ik had (of heb, geen idee) de DVD. En da's gewoon heel handig. Het kost tijd en inzet maar dan hebbie ook wat. Mijn honden komen gewoon als ik de RRR geef.
Door Lizzy
#3361141
Kun je zo'n ding ook aan een tuig vast maken eigenlijk? Want ik vind een hond die lekker op sjouw gaat eigenlijk heel gevaarlijk om een halsband aan te doen....
Door src_esther
#3361144
De POD kan aan tuig of halsband. Maar ik vind een tuig ook niet echt geschikt om mee te struinen, Ko heeft met tuig paar keer vast gezeten. Met halsband niet.
Door Lizzy
#3361149
src_esther schreef:De POD kan aan tuig of halsband. Maar ik vind een tuig ook niet echt geschikt om mee te struinen, Ko heeft met tuig paar keer vast gezeten. Met halsband niet.
Wees maar blij dan en hoop dat het zo blijft.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3361150
Lizzy schreef:Kun je zo'n ding ook aan een tuig vast maken eigenlijk? Want ik vind een hond die lekker op sjouw gaat eigenlijk heel gevaarlijk om een halsband aan te doen....
Hij kan ook aan een tuig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door