Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361112
Een beetje out of the box denken.
Je weet zeker dat hij niet pakweg op de anti-schimmelspray allergisch reageert? En net daarvan jeuk krijgt?
Ik zou je plan even aanhouden maar dan wel het stro vervangen. Als dat toch niet zou helpen, maar er wordt ook niets op de huid gevonden, zou ik toch eens verder kijken naar al die medicatie en bestrijdingsmiddelen.
Ondertussen kan je wel even je ogen open houden, of je geen samenhang waarneemt tussen de jeuk en wat anders.
Door Envie
#3361119
pearlsofpassion schreef:Een beetje out of the box denken.
Je weet zeker dat hij niet pakweg op de anti-schimmelspray allergisch reageert? En net daarvan jeuk krijgt?
Ik zou je plan even aanhouden maar dan wel het stro vervangen. Als dat toch niet zou helpen, maar er wordt ook niets op de huid gevonden, zou ik toch eens verder kijken naar al die medicatie en bestrijdingsmiddelen.
Ondertussen kan je wel even je ogen open houden, of je geen samenhang waarneemt tussen de jeuk en wat anders.
Hij krijgt zalf, Surolan. Omdat de schimmelinfectie niet over ging van 3x wassen met Imaverol. Had op dat moment zo goed als weg moeten zijn. Het zou kunnen dat hij nu mijt heeft, maar eerst nog de S. afmaken omdat combinaties niet wenselijk zijn.

Ik hou nog heel even stro aan tot ik wat anders gevonden heb. Wil ik dan ook eerst 48 uur in de vries doen. En zekers, ik blijf kijken of ik iets anders opmerk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361128
Ik hoop dat het betert. Het is wel op zijn minst gezegd ongelukkig dat je niet tegen mijt en schimmel tegelijk kan behandelen. :-\ Is er geen ander middel dat dat wel kan?

Ik dacht nog aan iets.

Je spreekt van de kooi uitsoppen ed, maar je stopt die huisjes toch ook een tijdje onder water? Zodat er geen levende mijten achterblijven?
Of 2 sets kopen en afwisselen en steeds eentje in de vriezer stoppen, das nog beter.
Door Envie
#3361145
pearlsofpassion schreef:Ik hoop dat het betert. Het is wel op zijn minst gezegd ongelukkig dat je niet tegen mijt en schimmel tegelijk kan behandelen. :-\ Is er geen ander middel dat dat wel kan? ]

Dat had ik hier gehoopt te vinden ;)

[Ik dacht nog aan iets
Je spreekt van de kooi uitsoppen ed, maar je stopt die huisjes toch ook een tijdje onder water? Zodat er geen levende mijten achterblijven?
Of 2 sets kopen en afwisselen en steeds eentje in de vriezer stoppen, das nog beter.
Jazeker! Die was en boen ik in soda 10gr/L spoel ze af met kokend water. Borstel maak ik daarna ook weer goed schoon.

Zouden de brokjes (obv hooi, grassen en kruiden) ook in de vriezer moeten?
Door hannabelgje
#3361155
Envie schreef:
Jazeker! Die was en boen ik in soda 10gr/L spoel ze af met kokend water. Borstel maak ik daarna ook weer goed schoon.

Zouden de brokjes (obv hooi, grassen en kruiden) ook in de vriezer moeten?
Welke brokjes heb je nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Envie
#3361160
pearlsofpassion schreef:Nou, ik bedoel echt in een bak water stoppen of zo. Onder water. Zodat de mijten verdrinken. Ze kruipen nl weg in kieren hé.
Gebeurt ook onder water :)

[/quote]Welke brokjes heb je nu?[/quote]

Versele Laga Compleet

Voor morgen een afspraak gemaakt bij Da voor een huidafkrabsel want hij krijgt weer méér jeuk. De schimmel zou na een week behandelen flink minder moeten zijn. Wil nu zien wat er nog meer loos is. Om schimmel en mijten uit te sluiten.
Door Envie
#3361290
Vanmorgen een huidafkrabsel laten maken. Hij krabbelde zelf ook flink mee. Ook plukjes haar onderzocht. Niets te vinden. Omdat hij zo duidelijk jeuk aangaf heeft hij toch een injectie tegen mijt gekregen. Het zou dieper in zijn huid kunnen zitten. En anders...is het toch een allergie :o

Hok gelijk weer gesopt incl alles wat er bij hoort. Zijn vriendin tegen mijt behandeld. We gaan er weer voor :)
Door kakocavi
#3361306
Arm beestje, langdurige jeuk is verschrikkelijk. Hoe vaak heeft hij die aanvallen en heeft hij er ook wonden van? En is hij, voor zover na te gaan, wel gelukkig?

Ik heb ooit een cavia gehad met een lichte contactallergie voor hooi, dus in principe kan het. Het meeste is al genoemd zie ik; inrichting, bodembedekking, hooi, etc. Ik zou qua groente voor biologisch gaan, dit is onbespoten. Misschien kun je hem ook eens laten logeren bij iemand of bij de dierenarts ter observatie, het zou kunnen dat het iets bij jou thuis is (andere huisdieren, schoonmaakmiddel).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361313
Als je voor groenten biologisch gaat, zou ik ook andere of zelfs geen korrels geven. Ik heb geen idee of Mixerama ook caviavoer heeft, dat zou ik moeten nakijken. Maar zoiets dan. Als je al iets wil geven...
Biologisch denk ik niet dat bestaat bij korrels...
Door kakocavi
#3361314
pearlsofpassion schreef:Als je voor groenten biologisch gaat, zou ik ook andere of zelfs geen korrels geven. Ik heb geen idee of Mixerama ook caviavoer heeft, dat zou ik moeten nakijken. Maar zoiets dan. Als je al iets wil geven...
Biologisch denk ik niet dat bestaat bij korrels...
Het is zelfs mogelijk om helemaal geen droogvoer te geven. Als je dat voor langere tijd doet moet je wel een heel goed uitgedacht dieet aanhouden, maar voor een aantal weken is het gemakkelijker. Het is dan wel belangrijk om goed te variëren in groente, liefst ook kruidenhooi, en eventueel een vitamine c tabletje. Eigenlijk een soort barf voor cavia's. :)

Edit: ik lees er even wat meer over en er is zelfs een stroming die het haff diet volgt: hay and fresh food :D Inderdaad hetzelfde principe als barf dus.
Door Envie
#3361329
Ik wacht eerst even af wat de injecties gaan doen. Omdat hij al meerdere keren en mijt-infectie heeft gehad van de zomer zou het dieper kunnen zitten. Dat moet dan nu over gaan. Het is wel zeer waarschijnlijk dat hij die infecties heeft gehad, omdat die steeds na een behandeling weer over gingen. De jeuk was toen ook niet zo heftig.

Het gaat nu ook weer redelijk goed, heeft nog wel jeuk, maar niet meer van die aanvallen.
kakocavi schreef:Arm beestje, langdurige jeuk is verschrikkelijk. Hoe vaak heeft hij die aanvallen en heeft hij er ook wonden van? En is hij, voor zover na te gaan, wel gelukkig? Ik heb ooit een cavia gehad met een lichte contactallergie voor hooi, dus in principe kan het. Het meeste is al genoemd zie ik; inrichting, bodembedekking, hooi, etc. Ik zou qua groente voor biologisch gaan, dit is onbespoten. Misschien kun je hem ook eens laten logeren bij iemand of bij de dierenarts ter observatie, het zou kunnen dat het iets bij jou thuis is (andere huisdieren, schoonmaakmiddel).
Hij eet nu weer goed en gedraagt zich ook weer redelijk normaal. Ligt ontspannen in zijn huisje en doet weer met zijn vriendin mee met rondjes hollen.
Er is bij ons niets veranderd.
Hoe kwam je er achter dat je cavia een contact allergie voor hooi had?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door