Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3360715
Ik wil een nieuw dekbed. Ik heb nu een 4 seizoenen synthetisch, maar gebruik altijd maar 1 deel omdat ik het niet goed in de overtrek krijg met 2 erin. Maar met 1 vind ik het te koud. Is een wollen dekbed fijn? Zoë slaapt bij mij op bed trouwens.
Wat vind jij een fijn dekbed en waarom?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door fransbulletje
#3360717
Al jaren een texels wollen dekbed, zou niet anders meer willen.
Een voor en najaar dekbed, samen winter.
Het ventileert goed en is comfortabel warm.
Voor de zomer heb ik een apart zomerdekbed, lekker koel.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3360718
fransbulletje schreef:Al jaren een texels wollen dekbed, zou niet anders meer willen.
Een voor en najaar dekbed, samen winter.
Het ventileert goed en is comfortabel warm.
Voor de zomer heb ik een apart zomerdekbed, lekker koel.
Hier hetzelfde.
4 seizoenen wollen dekbed en dun katoenen dekbed voor de zomer.
Naast een wollen dekbed hebben we een flanellen dekbedovertrek omdat het een stuk warmer is dan katoenen dekbedovertrek
Door hamada
#3360719
Idem. Heerlijk genieten met een wollen dekbed en in de winter nog extra een wollen texelse onderdeken.
Momenteel bij de Aldi in de aanbieding (zowel dekbed als onderdeken).
Gebruikersavatar
Door pluk
#3360722
Ik heb een Tencel dekbed. Diervrij vind ik belangrijk en synthetisch vind ik te zweterig.
Tencel is 100% plantaardig en zeer goed ademend en vocht regulerend.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360723
Ik heb laatst het wollen dekbed van de lidl gekocht en ben er heel blij mee. Veel comfortabelere warmte dan een synterisch dekbed en minder zweterig. Ik heb tot nog toe alleen de dikke enkel gebruikt, dus nog geen ervaring met het gebruik van beide dekbedden tesamen.
Door hannabelgje
#3360726
hamada schreef:Idem. Heerlijk genieten met een wollen dekbed en in de winter nog extra een wollen texelse onderdeken.
Momenteel bij de Aldi in de aanbieding (zowel dekbed als onderdeken).
Ok toch eens kijken dan. Zo vlug zie ik alleen de verkeerde maat. Straks even verder kijken. Ik zoek 240x200.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Too
#3360727
Je schrijft dat je het dikke, dubbele dekbed niet in de hoes krijgt... hoe kan dat , heb je enig idee?
Moet zeggen dat ik wol wel vrij zwaar en stevig vind, ik weet niet of dat veel makkelijker gaat.
Door Lizzy
#3360729
Omdat wol mega dieronvriendelijk kan zijn, is dat misschien wel iets om naar te kijken.... Vooral goedkope wollen dekbedden bevatten vaak wol van schapen waarmee geen schaap zou willen ruilen.

Ik heb een wollen dekbed gehad van dit merk: https://www.texeler.nl/

De schaapjes hebben echt een goed leven op Texel en worden diervriendelijk geschoren. Ik vond het absoluut het fijnste dekbed dat ik ooit heb gehad!!!! Maar, hij kostte ook wat :-X . Ik heb er meer dan €300 voor betaald, ooit. We hebben er overigens wel extreem lang mee gedaan. Wij hebben 2 jaar geleden een synthetisch dekbed gekocht omdat dit echt 1000 keer goedkoper is als een goed wollen dekbed. Gatverdamme, wat een smerig flut-ding. Het is te heet of te koud en je zweet eronder en bleh bleh bleh, als ik ooit geld over heb ga ik direct weer een wollen Texeler halen! Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Door hannabelgje
#3360733
Too schreef:Je schrijft dat je het dikke, dubbele dekbed niet in de hoes krijgt... hoe kan dat , heb je enig idee?
Moet zeggen dat ik wol wel vrij zwaar en stevig vind, ik weet niet of dat veel makkelijker gaat.
Omdat het niet goed blijft zitten en het een heel bezwaai is om dat ding in mijn uppie in de hoes te krijgen. Het is een 240x200 dekbek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Laika
#3360734
Wij hebben een wollen 4 seizoenen dekbed welke uit 2 delen bestaat.
Het is een heerlijk dekbed met voor ons 1 bezwaar: de 2 delen bij elkaar worden heel erg zwaar. Ik kan er niet aan wennen zodat we 1 dekbed gebruiken en een 1 persoons dekbed dwars over het voeteneinde leggen.
Door Lizzy
#3360736
Laika schreef:Wij hebben een wollen 4 seizoenen dekbed welke uit 2 delen bestaat.
Het is een heerlijk dekbed met voor ons 1 bezwaar: de 2 delen bij elkaar worden heel erg zwaar. Ik kan er niet aan wennen zodat we 1 dekbed gebruiken en een 1 persoons dekbed dwars over het voeteneinde leggen.
Nou OK, dat vond ik ook. Maar dat ervaring met dat synthetische kreng dat we nu hebben ook. Heb je geen 1 dikke plastic zak over je heen liggen maar 2 :-X . Ik leg een dekentje over het voeteneinde als het heel koud wordt, maar dat 2de dekbed (zomer deel) maak ik nooit vast aan het 1ste deel (eigenlijk het 2 seizoenen deel).
Door hannabelgje
#3360741
Lizzy schreef:
Nou OK, dat vond ik ook. Maar dat ervaring met dat synthetische kreng dat we nu hebben ook. Heb je geen 1 dikke plastic zak over je heen liggen maar 2 :-X . Ik leg een dekentje over het voeteneinde als het heel koud wordt, maar dat 2de dekbed (zomer deel) maak ik nooit vast aan het 1ste deel (eigenlijk het 2 seizoenen deel).
Daarom zou ik nu liever een enkel winterdekbed hebben. Ik vind twee dekbedden op elkaar echt niet handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3360746
pluk schreef:Ik heb een Tencel dekbed. Diervrij vind ik belangrijk en synthetisch vind ik te zweterig.
Tencel is 100% plantaardig en zeer goed ademend en vocht regulerend.
Waar heb je die gekocht?
Ik heb ze bij Yumeko gezien, maar dan betaal je 619,- :o

Wij hebben een synthetisch 4 seizoenen dekbed van ikea. Ik ben er niet kapot van, maar het is wel heel betaalbaar en diervrij.
Ik doe beide delen apart van elkaar in een hoes. Dan kun je makkelijk een deel van je afgooien als het te warm blijkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door