Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3360502
ja dat zijn sussexen. En als je naar de sussex kijkt in Engeland is de rasstandaard zeer ruim te interpreteren, onze broer en zus zijn twee geheel verschillende honden, broer is als een soort teckel van 19 kilo (dus korte pootjes overigens wel normaal qua opbouw), wat langere rug, stevig gebouwd, zus is meer een soort licht gebouwde field (14,5 kilo), veel rechter op de pootjes. Zus is wel hoger als broer, maar het formaat verschil is bij sussexen wel aardig aanwezig (ook gewicht is heel verschillend). Ik kan geen foto's plaatsen niet technisch genoeg. Het is een super leuk ras, net zo uniek als teckels en newfoundlanders. Sussen hebben een heel rastypisch gangwerk, vooral onze Bart laat dat heel erg zien, al hoewel ze langzaam door de show ring gaan zijn ze aan het werk best wel snel. Mocht je een abbo hebben op de Jachthond, onze Bart stond in het oktober nummer bij het artikel over de spaniël workingtest, hij deed daar niet onverdienstelijk mee en als enige in zijn ras kregen we een aanmoedigingsprijs.
Gebruikersavatar
Door pike
#3360503
Bedankt voor je reactie en pb!
Klinkt mij meer in de oren als: Weinig eenheid in het ras. Net als bij de Fauve. Daar kan ook zo'n enorme diversiteit in een nest zitten. Maar (Franse) keurmeesters zijn wel duidelijk in wat ze wel en niet willen zien. Die keuren wel naar de standaard.
Helaas geen abonnement op de Jachthond, soms bestel ik een los nummer. Wat leuk dat jullie Bart het leuk deed bij de workingtest :D
De foto's zijn 11 oktober gemaakt bij het Zandgat in de Ravenswaarden bij Gorssel (Gld).
Gebruikersavatar
Door kira
#3360533
MillyMol schreef:Ronde kop, lang lijf, laag bij de grond, chocolade kleur vacht: volgens mij wel hoor.
Golden liver kleur vacht geen chocolade. Unieke kleur die volgens mij bij geen ander ras voor komt.
Gebruikersavatar
Door kira
#3360534
pike schreef:Bedankt voor je reactie en pb!
Klinkt mij meer in de oren als: Weinig eenheid in het ras. Net als bij de Fauve. Daar kan ook zo'n enorme diversiteit in een nest zitten. Maar (Franse) keurmeesters zijn wel duidelijk in wat ze wel en niet willen zien. Die keuren wel naar de standaard.
Helaas geen abonnement op de Jachthond, soms bestel ik een los nummer. Wat leuk dat jullie Bart het leuk deed bij de workingtest :D
De foto's zijn 11 oktober gemaakt bij het Zandgat in de Ravenswaarden bij Gorssel (Gld).
Volgens mij verschilt het wel per km wat men wil zien ook omdat de standaard wereld wijd verschilt Amerika is kleiner ik zie vooral dat het raskenmerk het gangwerk is in combi met de brede schedel brede voeten en de unieke kleur vacht en ogen. En met velen wordt nog actief gejaagd. En jagers willen geen kachelpijpen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3360535
Kaela schreef:Mag ik zo vrij zijn om wat foto’s van julllie kabouters te plaatsen Kira?

Ja dat mag hoor je hebt ze er zo mooi opgezet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360536
kira schreef:Ja dat mag hoor je hebt ze er zo mooi opgezet.
Omdat ze zo mooi en lief zijn :smitten:
IMG_2789-14.jpg
IMG_2789-14.jpg (892.52 KiB) 1869 keer bekeken
IMG_2927-32.jpg
IMG_2927-32.jpg (1.04 MiB) 1869 keer bekeken
IMG_2770-8.jpg
IMG_2770-8.jpg (904.36 KiB) 1869 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360537
IMG_2776-12.jpg
IMG_2776-12.jpg (975.13 KiB) 1867 keer bekeken
IMG_2787-13.jpg
IMG_2787-13.jpg (642.12 KiB) 1867 keer bekeken
IMG_2640-1.jpg
IMG_2640-1.jpg (905.38 KiB) 1867 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3360539
Of ze lief zijn kan ik niet zien, maar mooi zijn ze zeker! Het lijkt me echt een pracht ras.

Een van de twee die ik op de foto heb gezet had echter wel een chocobruin kleurtje. Zeker geen golden.
Gebruikersavatar
Door kira
#3360592
pearlsofpassion schreef:Beetje dezelfde kleur als een Ierse setter toch? Of is het nog iets anders?

Leuke hondjes. Dat typische spaniel is wat minder mijn ding, maar deze zijn wel erg leuk.
Ja beetje Ierse setter kleur. En dan met een gouden look. Dus goudkleurig lever. Met de zon erop heel mooi en hoor ook erg vaak wat een bijzondere cq mooie kleur nooit eerder gezien. Nat zie je het minder hoe de kleur echt is.

Geen idee of ze een echt spaniel karakter hebben ik denk wel wat dingetjes ze zijn wel type we houden de baas in de gaten we zijn altijd vrolijk en in voor leuke dingen. En ze zijn heel erg aanhankelijk en op hun baas die ze zelf uitkiezen gericht.
Gebruikersavatar
Door pike
#3360604
kira schreef:Ja beetje Ierse setter kleur. En dan met een gouden look. Dus goudkleurig lever. Met de zon erop heel mooi en hoor ook erg vaak wat een bijzondere cq mooie kleur nooit eerder gezien. Nat zie je het minder hoe de kleur echt is.

Geen idee of ze een echt spaniel karakter hebben ik denk wel wat dingetjes ze zijn wel type we houden de baas in de gaten we zijn altijd vrolijk en in voor leuke dingen. En ze zijn heel erg aanhankelijk en op hun baas die ze zelf uitkiezen gericht.
Lijkt mij maar éen nadeel aan te zitten: Ze zijn niet ruwharig :biggrin2: Maar ze zien er niet alleen geweldig uit, het klinkt ook nog eens als een geweldige, leuke hond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door