Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359927
Even wat berenspam

Zo film je een wandelende beer en denkt gut dat valt me normaal nooit zo op, wiggle wiggle wiggle


Verder nog veel gewandeld, en ja hoor Fozzy kan ook nog wel iets anders dan alleen maar paneren :biggrin2:
IMG_0915.jpg
IMG_0915.jpg (4.49 MiB) 2266 keer bekeken
"knappe"Oli
IMG_0918.jpg
IMG_0918.jpg (3.89 MiB) 2266 keer bekeken
IMG_0922.jpg
IMG_0922.jpg (4.18 MiB) 2266 keer bekeken
Dan is er nog een actie momentje....nou ja actie ::) ;D Bij de buren wel
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359928
IMG_0904.jpg
IMG_0904.jpg (4.23 MiB) 2261 keer bekeken
en opa beer was ook mee, kan helaas niet meer mee op de wandelingen, maar geniet wel nog van zijn korte wandelingen en kan ook genieten van het lummelen
20181109_084210.jpg
20181109_084210.jpg (3.6 MiB) 2261 keer bekeken
20181106_151812.jpg
20181106_151812.jpg (2.61 MiB) 2261 keer bekeken
Door Lizzy
#3359934
Oh ja, beer schud met z'n kont! Schattig :smitten:

Ze zijn prachtig, je beren!

Mag ik nou eens een brutale vraag stellen? Hoe zijn jouw honden als ze vreemde honden zien in een bos bijv.?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359937
Lizzy schreef:Oh ja, beer schud met z'n kont! Schattig :smitten:

Ze zijn prachtig, je beren!

Mag ik nou eens een brutale vraag stellen? Hoe zijn jouw honden als ze vreemde honden zien in een bos bijv.?
Heel erg verschillend van beer tot beer.
Vraag terug :biggrin2: hoezo?


Kaio was een beetje ala labrador, was ook een stuiternewf maar begreep hondentaal uiterst goed, maar ging dus wel af op andere honden, wilde graag contact.
Maci, zijn halfbroer NB, waren alle andere honden niks, geen interactie, hoefde van hem niet, hij was ook niet bang of zo hoor, maar interesseerde hem gewoon geen moer. Nu dat ie oud is vind ie het nog wel eens wat spannender andere honden. Dat wil ie ook vaker wel contact.
Fozzy, Tja Fozzy is mijn probleemkindje ;D Is ook mijn ED hond. Hij is onzeker en haat frontale benaderingen met vreemde honden. Na heel wat training gaat dat prima, maar hij loopt over het algemeen niet los ook niet ivm ED. Voor hem geen probleem hij houdt van het wandelen an sich.
En Oli, Oli is een goedzak, daar ben ik nog wat voorzichtig mee want ik merk onzekerheid bij hem, maar hij vindt andere honden wel leuk net zoals ie zichzelf ook gewoon leuk vindt ;D Maar kan dus ook erg onzeker zijn aan de lijn, wat dan een minder fraai beeld geeft ::) Maar ik durf hem hier niet zo goed los te laten met al die reeen, want daarvan weet ik zeker wat ie gaat doen, trouwens katten ook :surrender:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3359938
Ideale wakers :biggrin2: :biggrin2:

Leuke serie! bij de Oessen hebben ze heuse wiggle butt groepjes, mag je alleen bij als je oes zo loopt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359947
Angelique schreef:Ideale wakers :biggrin2: :biggrin2:

Leuke serie! bij de Oessen hebben ze heuse wiggle butt groepjes, mag je alleen bij als je oes zo loopt :biggrin2:
oho dat is eh .. rassendiscriminatie ! :biggrin2:
Maar leuk die groepjes ;D

Ja op zich wisten we door Fozzy (heel veel interesse in de buren) voordat de hulptroepen gearriveerd waren dat er iets was maar we roken zelf niks... Maar toen ze er eenmaal waren met een hoop kabaal (schoorsteen afbreken) lagen ze gewoon te pitten ;D Gewoon te lui om zich druk te maken :biggrin2:
Door Lizzy
#3360000
Kaio schreef:Heel erg verschillend van beer tot beer.
Vraag terug :biggrin2: hoezo?


Kaio was een beetje ala labrador, was ook een stuiternewf maar begreep hondentaal uiterst goed, maar ging dus wel af op andere honden, wilde graag contact.
Maci, zijn halfbroer NB, waren alle andere honden niks, geen interactie, hoefde van hem niet, hij was ook niet bang of zo hoor, maar interesseerde hem gewoon geen moer. Nu dat ie oud is vind ie het nog wel eens wat spannender andere honden. Dat wil ie ook vaker wel contact.
Fozzy, Tja Fozzy is mijn probleemkindje ;D Is ook mijn ED hond. Hij is onzeker en haat frontale benaderingen met vreemde honden. Na heel wat training gaat dat prima, maar hij loopt over het algemeen niet los ook niet ivm ED. Voor hem geen probleem hij houdt van het wandelen an sich.
En Oli, Oli is een goedzak, daar ben ik nog wat voorzichtig mee want ik merk onzekerheid bij hem, maar hij vindt andere honden wel leuk net zoals ie zichzelf ook gewoon leuk vindt ;D Maar kan dus ook erg onzeker zijn aan de lijn, wat dan een minder fraai beeld geeft ::) Maar ik durf hem hier niet zo goed los te laten met al die reeen, want daarvan weet ik zeker wat ie gaat doen, trouwens katten ook :surrender:
In alle eerlijkheid: ik heb zo nu en dan wel een aanvaring met de eigenaren van deze honden. Omdat ze nooit ingrijpen of preventief iets doen (of proberen). Ze laten het gewoon standaard op z'n beloop. Het zijn er twee (eigenaren), met ieder 2 van deze beren. En alle 4 de beren rennen ze luid blaffend (met 2 tegelijkertijd) op mijn honden af (niet op een gezellige manier) en mijn honden zijn er inmiddels echt doodsbang voor. Als ze ze in de verte spotten/horen (je herkent ze goed aan de zware blaf en ze laten zich gelukkig regelmatig horen), dan willen ze echt de andere kant op. Misschien hebben ze gewoon wel een hekel aan Dalmaten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360003
Lizzy schreef:In alle eerlijkheid: ik heb zo nu en dan wel een aanvaring met de eigenaren van deze honden. Omdat ze nooit ingrijpen of preventief iets doen (of proberen). Ze laten het gewoon standaard op z'n beloop. Het zijn er twee (eigenaren), met ieder 2 van deze beren. En alle 4 de beren rennen ze luid blaffend (met 2 tegelijkertijd) op mijn honden af (niet op een gezellige manier) en mijn honden zijn er inmiddels echt doodsbang voor. Als ze ze in de verte spotten/horen (je herkent ze goed aan de zware blaf en ze laten zich gelukkig regelmatig horen), dan willen ze echt de andere kant op. Misschien hebben ze gewoon wel een hekel aan Dalmaten :biggrin2:
Wat een geweldige foto's Kaio, ziet er uit dat het toch nog wel echt even genieten was voor jullie!

Ik kwam nooit beren tegen met Oscar, maar ik heb wel gespeurd met Kira en Dante. En na het lopen van de sporen mocht Oscar even hoi zeggen tegen Dante.

Dat was hilarisch. Oscar was altijd acuut smoorverliefd op elke dame, maar had ook heilig ontzag voor diezelfde dames. Ze hoefden maar met een schuin oog te kijken of hij kroop voor ze. En Dante was in het geheel niet gediend van Oscar zijn smoorverliefdheid, dus hij kwam gewoon niet dichter als 4 meter bij haar, dan stuurde ze hem met 1 wimper alweer weg.

Maar beren los om je heen met minder gezellige bedoeningen is wel vrij beangstigend ja :-X . Ze zijn zo lief, maar ze zijn ook zo groot, sterk en zelfstandig als ze een andere mening toegedaan zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360006
Lizzy schreef:In alle eerlijkheid: ik heb zo nu en dan wel een aanvaring met de eigenaren van deze honden. Omdat ze nooit ingrijpen of preventief iets doen (of proberen). Ze laten het gewoon standaard op z'n beloop. Het zijn er twee (eigenaren), met ieder 2 van deze beren. En alle 4 de beren rennen ze luid blaffend (met 2 tegelijkertijd) op mijn honden af (niet op een gezellige manier) en mijn honden zijn er inmiddels echt doodsbang voor. Als ze ze in de verte spotten/horen (je herkent ze goed aan de zware blaf en ze laten zich gelukkig regelmatig horen), dan willen ze echt de andere kant op. Misschien hebben ze gewoon wel een hekel aan Dalmaten :biggrin2:
Ah zo. Tja eh je hebt eigenaren en je hebt bloemkolen. Ze doen vast niks he? :P ::) Helaas genoeg bloemkolen ertussen.
Is eigenlijk een soort van ganging up van die newfies. De niet gezellige manier met borst omhoog, strak aankijken, staart omhoog en beuken en erop klimmen neem ik aan.
Maar hey misschien willen ze wel die stippen apporteren he :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360008
Kaela schreef:Wat een geweldige foto's Kaio, ziet er uit dat het toch nog wel echt even genieten was voor jullie!

Ik kwam nooit beren tegen met Oscar, maar ik heb wel gespeurd met Kira en Dante. En na het lopen van de sporen mocht Oscar even hoi zeggen tegen Dante.

Dat was hilarisch. Oscar was altijd acuut smoorverliefd op elke dame, maar had ook heilig ontzag voor diezelfde dames. Ze hoefden maar met een schuin oog te kijken of hij kroop voor ze. En Dante was in het geheel niet gediend van Oscar zijn smoorverliefdheid, dus hij kwam gewoon niet dichter als 4 meter bij haar, dan stuurde ze hem met 1 wimper alweer weg.

Maar beren los om je heen met minder gezellige bedoeningen is wel vrij beangstigend ja :-X . Ze zijn zo lief, maar ze zijn ook zo groot, sterk en zelfstandig als ze een andere mening toegedaan zijn.
;D Ja sommige dameshonden en ook berendames kunnen dat vrij goed. Dante was er zeker een van :biggrin2: .
Kaio was bijv. weer een reu die van alles voor elkaar kreeg bij iedereen en alles ( mens en hond! En ook bij veel dameshonden :biggrin2: )

En een bende andere honden om je hond heen die je niet vertrouwd is echt niet leuk, en als ze dan nog flink groter zijn al helemaal niet.
Door eelke
#3360009
Aaahhhh beren :smitten:

Gijs was zelf een mietje, dus dan was er sowieso al wel spanning. Als hij dan doorhad dat de andere hond per ongeluk nog banger was van hem, dan hij van die andere hond, werd dat wel snel pesten ja. Beetje achterna zitten, er letterlijk overheen gaan staan 'haha ik ben groot en jij bent klein'. Dat werk. Lang niet altijd relaxt.

Ik denk dat het deels karakter is, maar ook echt de grootte (en de zwarte kop) waardoor andere honden anders reageren op een newf. En die newf is natuurlijk al zijn / haar hele leven gewend dat honden anders reageren en reageert daar dan ook weer op.

Het enige type hond waar het hier leuk mee was waren de niet bange rauwdouwers; de labradors en herders die wel van een beukspelletje hielden en het wel tof vinden om 75 kilo te hebben om tegenaan te beuken ;

525075_219394204858214_1210693632_n.jpg
525075_219394204858214_1210693632_n.jpg (144.32 KiB) 2122 keer bekeken

Bij de rest was het eigenlijk altijd wel gedoe. Of het moesten 'bekende honden' zijn. Zeker voor bekende teven veel ontzag, de Border Terrier van 6 kilo van mn zusje had hem flink onder de duim hoor.
Bijlagen
253187_219394241524877_1343922170_n.jpg
253187_219394241524877_1343922170_n.jpg (142.34 KiB) 2122 keer bekeken
Door Lizzy
#3360113
Hahahaha, dit is wel herkenbaar wat jullie over de beren vertellen ;D . Die van mij doen dat trouwens ook wel hoor, zijn ook ineens best stoer als het andere hondje overduidelijk banger is dan zij. Maar ja goed, met een beer denk ik dat andere honden al sneller denken " :o :-X ". Denk je niet?

En ja, je hebt natuurlijk koekenbakkers van eigenaren..... ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360181
Zeer herkenbaar met mijn oppas beer! Dan is mijn sint toch wel erg waaks ( vraag mij nog steeds af of ze wel een Sintje is!) vermoedens zijn zeer groot van de moscow watchdog. Maar niet erg zeer goede waakhond ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door