Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#3359889
Gefeliciteerd, kom erbij, :crazy2: sluit je aan.
Natuurlijk kan ik niet beoordelen of jij in de overgang zit of dat het bv verwerking van je operatie is, maar misschien helpt mijn stukje je iets.
Ik kreeg rond 46/47 vage klachten, zoals ineens zo moe, duizelig, kotsmisselijk, soms pijn in mn gewricht (en), maar ook hartkloppingen, via de huisarts bloed laten prikken voor oa hb, uiteindelijk naar de cardioloog. Allemaal niks. Heb gevraagd kan dit door de overgang komen, nee dit waren klachten die niet bij de overgang hoorde. Naar huis, en toch, ik bleef me rot voelen. Altijd een stabiel karakter gehad, kreeg ik lasten pms murder nivo, waar ik natuurlijk van schrok, want wat is dit.? Kon zo maar om feitelijk niks de ander wel aanvliegen, wel eens gedacht ik moet nu weglopen want anders pak ik iets en ram zo hard. Ook ineens kunnen janken om niks, daar zit je dan aan het ontbijt, man vraagt iets ....boehhh .... snikken, en die arme man keek me aan, wat heb ik fout gedaan. Boos om alles en janken om niks.
Ik ben bij acupunctuur gekomen, en zij helpt mij al jaren, ik heb via haar chinese pilletjes gekregen die mij goed hebben geholpen. Ease the yourney ying/yan, 2 verschillende, eerst de 1 gekregen en later de andere, inmiddels nu zonder pillen.
Maar het is ook wat iemand anders ook schreef, wees lief voor jezelf, en accepteer wat t met je doet.
Heb ik een moordbui, dan herken ik het nu, zeg tegen manlief, laat me maar voel me erg sjaggie, of als ik zomaar om een scheet moet janken, sorry heb last van hormonen laat me maar ff janken. Ja die arm om me heen is dan toch wel fijn.
De moodswings vind ik ook erg lastig, zo ben ik nooit geweest, maar door te accepteren dat die er nu soms zijn, maar ook wetende dat het overgaat, onderga ik het gelaten, de ene keer ga ik in de tuin wroeten, de andere keer wandelen of eet een groot stuk chocola.
Moe en het slechte slapen daar heb ik nog niets op gevonden, acupunctuur helpt er wel wat bij maar toch, zou wel beter willen slapen, wil er niet pillen voor gaan slikken.
Het begrijpen wat er met je lichaam gebeurd is het 1e gewin, lief zijn voor jezelf het grootste, zeg tegen de ander sorry ik voel me.... rot/sjaggie/misselijk ( echt was soms zo misselijk dat ik wel op werk bezig was en dacht mijn ontbijt komt er straks zo uit).
Lastig is het dat je ook puberende kinderen in huis hebt, maar weet dat zij de ruimte mogen krijgen om te puberen, jouw lichaam is eigenlijk in een zelfde ook al is het omgekeerde staat, maar beide hebben last van hormonen.
Maak het bespreekbaar, en neem ook jouw ruimte in, het is niet niks, echt soms is het topsport.
Is het de overgang, succes, maar vergeet ook niet te lachen, ja ook soms om jezelf.
Er zijn speciale vrouwenklinieken die je kunnen helpen, er zijn testen of bepaalde middelen die je kan gaan slikken deze kunnen zij voorschrijven /adviseren. Mij heeft toen erg geholpen om er over te lezen, jeetje wist toen niet dat misselijkheid, hoofdpijn, duizelig erbij hoorde, eenmaal wetende werd het niet minder erg maar wel dragelijker.
Ik hoop dat mijn ervaring jou iets kan helpen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3359893
Oh en sorry ik vind het geen taboe, zeker niet voor vrouwen, veel meer voor mannen, want ja ook zij ervaren op een bepaalde leeftijd bepaalde klachten maar herkennen dit niet als ik noem het de mannen overgang.
Wij vrouwen kletsen veel makkelijker met elkaar, over van alles, over onze kinderen, je beugel van je bh die los gaat, vraagt makkelijker aan een collega sorry ben onverwacht ongesteld en heb geen maandverband bij me heb jij wat.
En ja nu met de overgang ook gewoon over praten hoor, het hoort erbij, en ervaar jij het als een taboe, hoppekee doorbreken die handel, doe wild, benoem het, sorry Let maar even niet op mij, heb een opvliegen, overgang hè :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3359936
Is er bij het bloedonderzoek ook naar de schildklier gekeken? Die verschijnselen die jij noemt, bleken bij mij aan een hypothyreoïdie te liggen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3359940
Moest ff bijlezen..... ik ben vanochtend ook naar de gezinstherapeute geweest met manlief (onze oudste is in therapie en daar hoort ook therapie voor ons bij ;) ).....

Wat er de afgelopen 3 jaar allemaal is gebeurd (wat een aantal van jullie ook aanhalen), is misschien toch wel de oorzaak van alles.... dr is een conclusie getrokken, iets waar ik niet aan had gedacht, maar de puzzelstukjes vallen nu wel op zn plek.... PTSS..... volgende stap: EMDR.... therapie om het verstandelijke los te leren zien van de gevoelens die ik erbij heb/krijg..... therapeute gaat de huisarts bellen, daarna moet ik naar de hyisarts (manlief gaat mee, want ik ben te emotioneel) en dan wordt alles in werking gezet......
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359941
Hier nog 1 ptss maar ik wil geen emdr, heb gelezen erover en is niks voor mij.
Maar zeg niet dat het niks voor jou is, ik hoop alleen wel dat je goed geïnformeerd bent of er zelf over leest. Succes en sterkte
Door - pien -
#3359942
CindyMayella schreef:Moest ff bijlezen..... ik ben vanochtend ook naar de gezinstherapeute geweest met manlief (onze oudste is in therapie en daar hoort ook therapie voor ons bij ;) ).....

Wat er de afgelopen 3 jaar allemaal is gebeurd (wat een aantal van jullie ook aanhalen), is misschien toch wel de oorzaak van alles.... dr is een conclusie getrokken, iets waar ik niet aan had gedacht, maar de puzzelstukjes vallen nu wel op zn plek.... PTSS..... volgende stap: EMDR.... therapie om het verstandelijke los te leren zien van de gevoelens die ik erbij heb/krijg..... therapeute gaat de huisarts bellen, daarna moet ik naar de hyisarts (manlief gaat mee, want ik ben te emotioneel) en dan wordt alles in werking gezet......
Heftig :'(
Fijn dat er een en ander in werking wordt gezet :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Nynke
#3359955
Ik heb sinds een paar maanden opvliegers. Herkende het van de buuf en een goede vriendin die het ook hebben. Verder geen klachten. Ik ging er eigenlijk van uit dat ik het niet zou krijgen omdat ik ook geen puber geweest ben :coolsmiley:


Heel veel sterkte met alles !!!
Door MillyMol
#3359970
Dat lijkt me een diagnose die beter past bij je klachten dan de overgang. Heel veel sterkte en succes met de EMDR-therapie!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3359977
Veel sterkte. Emdr is loodzwaar, lief zijn voor jezelf. En zo te horen steunt je man je, dat ga je nodig hebben.
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359979
Heel veel sterkte gewenst, het is niet niets wat je mee hebt gemaakt en het zal ook niet makkelijk worden om deze therapie te gaan doen. Maar zo werk je wel aan de oorzaak en daar doe je jezelf denk ik een groot plezier mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door