Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3359843
Oké... dr is een groot taboe op/voor dit onderwep.... en omdat er erg veel vrouwen op dit forum zitten, waag ik het....

De overgang.... ik ben erg vroeg, volgens de artsen e.d., terwijl ik weet dat dit niet zo is..... wat zijn jullie ervaringen en wat doen jullie ermee??? Ik ben herstellende van de operaties van vorig jaar, maar ik merk ook dat ik echt last heb van de overgang... tot huilens toe... drama en in de vechtstand (overlevingsstand)... ik ben het zat, moe.... metbpuberende dochters... en ik vraag me af of ok verkeerd/fout bezig ben.. of heb ik toch een redelijk excuus???
Door Too
#3359844
Helemaal geen taboe hoor, we praten er alleen te weinig over :biggrin2:

Of jij onredelijk bent of niet... dat kan ik niet beoordelen..
Maar ik.. ik dacht dat ik klaar voor t gesticht was echt waar, herkende mezelf niet meer.
Maar omdat ik zat te wachten op opvliegers die maar niet kwamen heb ik de link niet gelegd.

Behalve de opvliegers en de drijfnachten had ik zo'n beetje alles: moodswings, slecht slapen, zere gewrichten, haar uitval, 'met t mes tussen de tanden', huilbuien...
you name it ..ik had t .
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3359846
Dat heb ik dus ook..... Maar... mn omgeving denkt daar anders over.,... en dan krijg je toch echt een groot probleem... behalve dat ik (nog steeds) herstellende ben van al die operaties vorig jaar, krijg ik dit erbij,.., en ik sta, letterlijk op uitbarsten... zou er enig begrip zijn... kan ik het handelen... maar nu???
Door Too
#3359848
Hoe jong benje dan?
En waarom vind je huisarts dat... er is geen keiharde grens hoor
Als ik terug reken is het bij mij ergens rond mijn 45ste zo'n beetje begonnen, eerst nog vrij subtiel ( pms werd wat pittiger) maar dat werd steeds ernstiger.


Voor mij hielp 'het weten' al een heleboel, maakte me milder ( ik wilde nl iederéén voor de bus duwen, ze verdienden mijn sneren... stelletje ¤#¥ :-[ )
Maar ook milder naar mezelf.. im werd niet gek maar de hormonen namen een loopje met me.
En ik ben een supplement gaan slikken in mijn geval was het wilde yam dat me hielp maar dat is voor iedereen verschillend.

Maar je zou misschiem met de praktijkondersteuner kunnen praten of naar een overgangsconsulente gaan wellicht geeft dat al wat handvatten
Door Too
#3359849
CindyMayella schreef:Dat heb ik dus ook..... Maar... mn omgeving denkt daar anders over.,... en dan krijg je toch echt een groot probleem... behalve dat ik (nog steeds) herstellende ben van al die operaties vorig jaar, krijg ik dit erbij,.., en ik sta, letterlijk op uitbarsten... zou er enig begrip zijn... kan ik het handelen... maar nu???
Ik weet t niet hoor maar heb jij iemand om mee te praten, een professional?
Zodat je de periode , de stress van de operatie, je zorgen rondom jullie dochter en nu dit s op een rij kunt zetten?
Zou dat je helpen, lucht geven?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3359851
Het komt allemal tegelijk.... Mn moeder (haar moeder etc), waren vroeg in de overgang.. ik ben sinds een week 45.... mn bloed is geprikt, geen signalen dat ik in de overgang ben... maar dr zijn tig dingen gaande, dat ik zeg, da’s de overgang.... en nee.. niemand die hier open voor staat....
Ik ben de weg kwijt... het herstellen cd operaties... dit erbij.. miemand die enig begrip heeft.. ik wil alleen weten hoea anderen hiermeeomhaag... met of zonder suplementen.. zoja met, welke??
Door Too
#3359854
Ok, da's helder.

Lijkt t je ook niks om s met de praktijkondersteuner te praten, al is t maar om de dingen op een rij te krijgen en een plan van aanpak op te stellen.

Zo in je up worstelen is ook niks en voor je naasten is het haast niet te doen .. echt die staan net iets te dicht bij.
Door Anne in Zweden
#3359855
Volgens mij is 45 geen abnormale leeftijd om in de overgang te gaan. Alles tussen de 40 en 60 is normaal, als ik er eens op google. Een vriendin van me had een moeder die rond d'r 36e al helemaal gemenopauzeerd was, en zijzelf is er inmiddels ook doorheen, en ze is halverwege de veertig. Dus 45 kan best.

Maar het kan natuurlijk ook dat je 'gewoon' even op bent, na alles wat je hebt meegemaakt. Kan het misschien om een burn-out gaan ipv om de overgang? Het is namelijk ook niet zo dat alles waardoor je vanaf je 40e niet lekker in je vel zit, automatisch op de menopauze kan worden geschoven. En het klinkt alsof jij veel voor je kiezen hebt gehad.

Had je huisarts nog andere mogelijke oorzaken voor je rotgevoel aangedragen, behalve 'het is niet de overgang'? Qua ondersteunende middelen kan ik je niet helpen, maar andere dames hier op bp waarschijnlijk wel.

Sterkte met alles. Het is niet leuk om constant zoekende te zijn naar jezelf. :(
Door millyckk
#3359857
Voor mij al lang geleden, weet nog wel dat ik homeopathisch e.e.a. gebruikte maar wat weet ik niet meer, is ook per persoon verschillend. Is het een idee om eens naar een goede homeopaat te gaan?
Overgang is balen.... >:( :-\ , sterkte!
Door nikèdog2000
#3359858
heel herkenbaar hoor
ik was 37 jaar toen het begon
toen ik 21 jaar was 1 eierstok verwijderd
ik had moordneigingen echt waar
er zijn homoon pleisters via de ha te krijgen
die hielpen bij mij
het heeft 10 jaar geduurd toen was ik er van af gelukkig
ik wens je heel veel sterkte
Door Lizzy
#3359868
Je hebt overgangsconsulentes en die schijnen echt alles maar dan ook alles te weten. Ik zou daar mee gaan praten. Ik ken echt meerdere vrouwen voor wie een wereld open ging en zich eindelijk begrepen voelde. Op zich is 45 jaar trouwens heel normaal hoor, voor het begin van de overgang.
Door Siberienne
#3359880
Ik sluit me ook wel bij Anne aan. En ook stress kan je hormoonhuishouding ontregelen. Eigenlijk vind ik het niet gek dat je een beetje ‘ontregeld’ bent :bigarmhug:

Mocht het toch overgang zijn; in Boxmeer zit een holistisch praktijk, als ik zelf veel klachten zou krijgen ga ik daarheen https://vrouwenpoliboxmeer.com hoor er erg goede dingen over. Ook wonderbaarlijke effecten soms met voeding ed

Een goede vriendin van mij heeft heel veel baat bij Hop for her zij had met name veel last met slecht slapen
https://www.herbalwellness.nl/hopforher ... gLfLPD_BwE

Ik dacht dat het bij mij ook begonnen was maar ben er niet zeker van. Omdat er ook vanalles doorheen speelt.
Ennuh... taboe mag wel eens doorbroken worden inderdaad ;)
https://overgangsconsulente.com/nieuws/ ... e-overgang
Door Lida. S
#3359882
rond mijn 50ste stopte mijn menstruatie van het een op het andere moment. Geen klachten, geen opvliegers, helemaal niets. Rond mijn 55ste barstte ik van de klachten. Ik gaf de overgang overal de schuld aan. Helaas de overgang had er niets mee te maken. Het bleek dat ik de ziekte van Parkinson had. Nu geef ik Parkinson de schuld van al mijn klachten, maar ik weet dat dit ook niet juist is. De klachten kunnen net zo goed een andere oorzaak hebben. Het is makkelijk om te zeggen: 'het is de overgang" of "het is de leeftijd" of "het is parkinson" of "het is ??", maar het kan ook heel wat anders zijn. Mijn advies is om verder te kijken, want misschien is er een andere oorzaak voor een deel van de klachten, waar misschien makkelijk (of helaas misschien niets) aan te doen is.
Door MillyMol
#3359885
Ik neem even aan dat ze de juiste hormoonspiegels bepaald hebben om vast te stellen dat het nog niet de overgang is (FSH verhoogd en oestrogeenspiegel verlaagd)?

Als dat zo is en de uitslagen zijn normaal, waarom denk jij dan dat het toch de overgang is en niet alles wat je in de afgelopen periode allemaal op je bordje hebt gehad?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door