Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360357
Ina schreef:Normaal moet je de pan wel minstens de helft vullen, liever nog meer, voor een goed resultaat
Hier kook ik dus vaak voor ons 3-en....en de rest gaat in porties in de vriezer voor mijn ouders :biggrin2:
Zijn het hier wel 2 grote eters.... maar normaal gesproken zit mijn pan minstens 3 kwart vol
hoe groot is je pan en hoeveel porties heb je dan uiteindelijk?
Door fransbulletje
#3360358
Lizzy schreef:Ik ben heel blij met de recepten Mandarijn, dank je wel :-* !

OK Tanna, zo dus. Je mikt er gewoon van alles in :biggrin2: . Klinkt heel goed hoor!

Wij hadden dus gisteren de curry. Op het recept stond 4 uur in de slowcooker op slow. Ik heb 'm er 8 uur in gehad en je kon met de zoete aardappelen nog een gat in iemands hoofd gooien..... :-\ . Totaal niet gaar, niks niet. Ik vraag me af of de pan misschien te groot is en de laag eten daarom niet te ondiep zeg maar.....?
Denk inderdaad misschien de pan niet vol genoeg.
Hij moet minimaal halfvol zitten, liefst wat meer.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3360359
Kaio schreef:hoe groot is je pan en hoeveel porties heb je dan uiteindelijk?
Ik heb een Crockpot van (volgens mij) 5 liter en daar gaan als ik er een volledige maaltijd in kook (groente/vlees/aardappel) zeker 5 maaltijden in
Meestal gebruik ik hem voor bijgerechten en kook ik apart aardappels/rijst/past en dan heb ik denk ik wel voor 8 á 9 maaltijden genoeg
Door Tanna
#3360368
Lizzy schreef:Ik ben heel blij met de recepten Mandarijn, dank je wel :-* !

OK Tanna, zo dus. Je mikt er gewoon van alles in :biggrin2: . Klinkt heel goed hoor!

Wij hadden dus gisteren de curry. Op het recept stond 4 uur in de slowcooker op slow. Ik heb 'm er 8 uur in gehad en je kon met de zoete aardappelen nog een gat in iemands hoofd gooien..... :-\ . Totaal niet gaar, niks niet. Ik vraag me af of de pan misschien te groot is en de laag eten daarom niet te ondiep zeg maar.....?
Ik heb een grote pan maar alles wordt er prima gaar in. Ik gebruik 800 gram groente en 200 gram rijst, soms in 1 pot, soms verdeeld over 2 potten. Eieren koken gaat ook zo fijn in de instant pot. Je wint er beslist geen tijd mee maar ze garen prachtig en de dooiers worden niet zo droog.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360376
Ik gebruik ook nog weinig rijst/ aardappels etc. Maar daarvoor in plaats wel extra veel groente dus zal om het even zijn.

Maar pasta in de slowcooker, echt ? Hoe lang moet dat dan?

En eitje, dan is op een instantcooker stand neem ik aan, niet mogelijk in een slowcooker?
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 19 nov 2018, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#3360401
Hier staat de Crock-Pot weer aan met :
Krielaardappeltjes met schil, kippendijen, bloemkool, stukje fijngesneden verse gember en ananas. Vocht 300 ml kippenbouillon en flink wat kerriemix. 1 uurtje high daarna 3,5 uur op low. Op laatste moment wat kookroom of crème fraiche meewarmen, te lang kan gaan schiften.
IMG_20181119_132146.jpg
IMG_20181119_132146.jpg (2.42 MiB) 1972 keer bekeken
Door Lizzy
#3360457
Dat ziet er goed uit! Maar ik heb besloten dat sloom koken niks voor mij is :-\ . Ik heb er een hekel aan, merk ik, om 's morgens al met mijn avond eten bezig te zijn......
Door fransbulletje
#3360462
Lizzy schreef:Dat ziet er goed uit! Maar ik heb besloten dat sloom koken niks voor mij is :-\ . Ik heb er een hekel aan, merk ik, om 's morgens al met mijn avond eten bezig te zijn......
;D ;D ;D
Ik vind het juist heerlijk, alles in de pan en geen omkijken meer naar.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3360484
fransbulletje schreef: ;D ;D ;D
Ik vind het juist heerlijk, alles in de pan en geen omkijken meer naar.

Ja, dat. :)
Terug van de ochtendwandeling even groenten snijden en om half elf stond er een grote pan stoof in de onderste oven van de Aga. Het vlees valt vanavond uit elkaar, zo zacht is het dan. De groenten die erbij zitten gaan naar Moyra. Haar groentenmix was op, dan doen we het even zo. En ze vind het superlekker. :) Het vocht (wat meer dan per se noodzakelijk) gebruik ik om later nog een keer soep van te maken.
En ik had niet voor niets bouillonblokjes 'pot au feu' uit Frankrijk meegenomen.
*soms met pakjes en zakjes*
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360496
Lizzy schreef:Dat ziet er goed uit! Maar ik heb besloten dat sloom koken niks voor mij is :-\ . Ik heb er een hekel aan, merk ik, om 's morgens al met mijn avond eten bezig te zijn......
Je kunt het de avond van tevoren ook al in de pan doen :biggrin2:

Ik ben me nog steeds aan het oriënteren, keuzestress ::) ;D
Door Lizzy
#3360497
Kaio schreef:Je kunt het de avond van tevoren ook al in de pan doen :biggrin2:

Ik ben me nog steeds aan het oriënteren, keuzestress ::) ;D
Ja, maar dan sta ik twee keer te koken. Eén keer voor de avond zelf en één keer voor de avond erop. Nee, ik geloof niet dat het voor mij wat is. En ik denk dat je geen Swan-pan moet nemen. Hier staat de erwtensoep sinds vanmorgen 8 uur op en je kunt met de erwten nog steeds iemand dood gooien. Ik heb 'm dus maar op high gezet.....
Door fransbulletje
#3360499
Lizzy schreef:Ja, maar dan sta ik twee keer te koken. Eén keer voor de avond zelf en één keer voor de avond erop. Nee, ik geloof niet dat het voor mij wat is. En ik denk dat je geen Swan-pan moet nemen. Hier staat de erwtensoep sinds vanmorgen 8 uur op en je kunt met de erwten nog steeds iemand dood gooien. Ik heb 'm dus maar op high gezet.....
Die Swan is wel erg slow...
Had je de spliterwten nachtje in de week gezet?
Ik heb laatst ook voor het eerst erwtensoep gemaakt en las in de facebookgroep wisselende ervaringen met gare erwten dus heb ze nachtje geweekt.
s Morgens om 9 uur zat alles in de pan en smiddags om 17.00 uur was het echt mooie dikke erwtensoep.
Hoop dat je erwten nog zacht worden..
Door Lizzy
#3360500
fransbulletje schreef:Die Swan is wel erg slow...
Had je de spliterwten nachtje in de week gezet?
Ik heb laatst ook voor het eerst erwtensoep gemaakt en las in de facebookgroep wisselende ervaringen met gare erwten dus heb ze nachtje geweekt.
s Morgens om 9 uur zat alles in de pan en smiddags om 17.00 uur was het echt mooie dikke erwtensoep.
Hoop dat je erwten nog zacht worden..
Nee, ik heb ze niet eerst laten weken. Dat heb ik ook nog nooit in mijn hele leven gedaan... Ja, die Swan is echt uber sloom. Irri zeg, dit >:( . Nou ja, nog 2 uur te gaan op high. Ik hoop dat het wat wordt en anders gaan we een Bram halen.
Door Elf
#3360516
Lizzy schreef:Nee, ik heb ze niet eerst laten weken. Dat heb ik ook nog nooit in mijn hele leven gedaan... Ja, die Swan is echt uber sloom. Irri zeg, dit >:( . Nou ja, nog 2 uur te gaan op high. Ik hoop dat het wat wordt en anders gaan we een Bram halen.
Ik heb nog nooit de spliterwten laten weken. En toch altijd perfect gaar in de slowcooker...
Door fransbulletje
#3360521
Elf schreef:Ik heb nog nooit de spliterwten laten weken. En toch altijd perfect gaar in de slowcooker...
De één zegt dat het niet hoeft, de ander weer wel.
Ik had nog nooit zelf erwtensoep gemaakt dus maar wel gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door