Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3360028
Angelique schreef:Jep :cool:

Maar dan wel de slome kookert uitzetten, waant drinking en slome kookert kijken schijnt niet samen te gaan :biggrin2: :biggrin2:
Oh, dat is goed dat je het zegt dan :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#3360029
boskat schreef:Ik gebruik al heel wat jaren ong 20 of nog langer een slowcoocker en heb ook al die tijd toch minimaal 3 a4x per week ,de slome gebruikt ook in de nacht,nooit geen brand
Dat is volgens mij ook een beetje het idee van de slome kokert hoor.... Ik vind dit op Internet over de slome kokert aanzetten en van huis weg gaan:

"De slowcooker kun je gewoon aan laten staan wanneer je van huis gaat, het eten brandt niet aan er is geen gevaar dat er brand komt (uitgezonderd de mogelijkheid op kortsluiting, maar dit risico heb je met ieder apparaat wat stroom verbruikt tijdens je afwezigheid)".

"Terwijl het gerecht in de slowcooker aan het pruttelen is kun jij gewoon de dagelijkse dingen gaan doen. Sterker nog, je kunt prima een dag gaan werken zonder dat het huis in de hens vliegt omdat je het gasfornuis of de oven aan moest laten staan".

"Bij de slowcooker is dat probleem er niet. Je kunt het apparaat zonder problemen aan laten staan, zelfs wanneer je even het huis uit bent. Het is er per slot van rekening op ontworpen om zonder toezicht zijn werk te doen. Zo neemt het koken dus veel minder tijd in beslag!".

"Plus je kunt in de ochtend het apparaat aanzetten zonder het eten aan te laten branden. Bij een stoofpot in een gewone braadpan kan het bij het sudderen dit wel gebeuren, aangezien de temperatuur dan boven de 90 graden kan komen.

Nu kun je onbezorgd van huis. Voordat je in de ochtend naar je werk vertrekt doe je de ingrediënten voor bijvoorbeeld een stoofschotel in de slow cooker. Wanneer je in de avond na je werk weer binnenstapt, komen de heerlijkste geuren je tegemoet. Je hoeft niet meer snel na het werk de winkel in voor een kant en klaar maaltijd, wanneer je thuis komt is het eten klaar".

"Wist je dat........? Een slowcooker zeer veilig in gebruik is? Je kunt het apparaat gerust aan laten staan als je niet thuis bent".

"People do this all the time, but many aren’t truly confident that it’s 100 percent safe — I, for one, am one of those people. So I did a little digging to get the hard facts. The truth is, yes, leaving the slow cooker on and going about your day is safe, as long as you are using the appliance properly".

"Leaving the oven or stove on when you leave the house is a big no-no, but there's one kitchen appliance that you're supposed to leave unattended for hours: the slow-cooker".

"So, is it really OK to leave your Crock-Pot on all day? Here's what you should know. The good new is, yes, it's technically safe to leave your slow-cooker on and go about your day — as long as you are using the appliance correctly. 1. Place It On A Hard, Flat, Heat-Proof Surface, 2. Keep The Top On, 3. Fill The Slow-Cooker Appropriately, 4. Turn The Setting To Low".

"Yes, you can leave your crock pot or slow cooker on all day, but you need to make sure to follow the appliance's instructions".
Door Lizzy
#3360037
Ja, ik ben er ook wel blij mee. Nu nog een goeie jelly bone broth maken, hetgeen ook nog een kunst is volgens mij!
Door miik
#3360040
Lizzy schreef:Ja, ik ben er ook wel blij mee. Nu nog een goeie jelly bone broth maken, hetgeen ook nog een kunst is volgens mij!
Als t niet lukt dan gewoon langer laten staan, kan echt niet missen ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360041
Lizzy schreef:Ja, ik ben er ook wel blij mee. Nu nog een goeie jelly bone broth maken, hetgeen ook nog een kunst is volgens mij!
Ik dacht dat je net collageen wilde en geen gelatine? :???:
Of heb ik dat verkeerd voor?

Veel plezier ermee!
Door fransbulletje
#3360052
Lizzy schreef:Ja, ik ben er ook wel blij mee. Nu nog een goeie jelly bone broth maken, hetgeen ook nog een kunst is volgens mij!
Veel plezier met je pan!
Bone broth maken is niet moeilijk dat komt wel goed, lukte mij ook in 1x :biggrin2:
Door Lizzy
#3360062
pearlsofpassion schreef:Ik dacht dat je net collageen wilde en geen gelatine? :???:
Of heb ik dat verkeerd voor?

Veel plezier ermee!
Ja, ik wil eigenlijk de collageen. Heb jij hints en tips wat ik het beste kan doen om bonebroth met zoveel mogelijk collageen te maken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360063
Lizzy schreef:Ja, ik wil eigenlijk de collageen. Heb jij hints en tips wat ik het beste kan doen om bonebroth met zoveel mogelijk collageen te maken?
Nee, niet echt. Ik dacht in dezelfde post gelezen te hebben dat de collageen omgezet wordt naar gelatine bij te lang koken. Dus zou je het niet te lang mogen laten opstaan. Maar natuurlijk wel lang genoeg om de collageen uit de botten te halen. En ik heb dus geen idee hoe lang dat zou zijn... :-\
Door Lizzy
#3360065
pearlsofpassion schreef:Nee, niet echt. Ik dacht in dezelfde post gelezen te hebben dat de collageen omgezet wordt naar gelatine bij te lang koken. Dus zou je het niet te lang mogen laten opstaan. Maar natuurlijk wel lang genoeg om de collageen uit de botten te halen. En ik heb dus geen idee hoe lang dat zou zijn... :-\
OK, ja, dan hebben wij dezelfde info gelezen en ik kan er net als jij ook niet echt wat mee.
Door El_Kato
#3360066
Hahahahaha heb juist van jou geleerd hoe bone broth te maken in de slowcooker, of in iedergeval een linkje naar een recept en wat tips :)

Je hebt er inmiddels eentje dus verdere tips voor formaat, merk ed zijn niet meer nodig. Je kan ook heerlijke vega stoofpotje, soepen ed erin maken maar die maak je waarschijnlijk al in je hooimadam :)
Wat d egeur van bone broth betreft ik ben wel echt een vlees eter maar zet hem ook in de schuur vind dat echt meuren…
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3360071
fransbulletje schreef:Veel plezier met je pan!
Bone broth maken is niet moeilijk dat komt wel goed, lukte mij ook in 1x :biggrin2:

Zo,n opmerking van onze superkokkietaartenbakker hebben we natuurlijk niks aan :biggrin2:
Door src_esther
#3360072
Lizzy schreef:Ja, ik wil eigenlijk de collageen. Heb jij hints en tips wat ik het beste kan doen om bonebroth met zoveel mogelijk collageen te maken?
Lekker vaag dat collageen/gelatine-verhaal. Ik las ergens temperatuur op 70 graden. Als je het echt wilt weten moet je waarschijnlijk zelf analyses (laten) doen van porties met verschillende temperatuurinstellingen en duur.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door