Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360556
Lizzy schreef:Ja, maar dan sta ik twee keer te koken. Eén keer voor de avond zelf en één keer voor de avond erop. Nee, ik geloof niet dat het voor mij wat is. En ik denk dat je geen Swan-pan moet nemen. Hier staat de erwtensoep sinds vanmorgen 8 uur op en je kunt met de erwten nog steeds iemand dood gooien. Ik heb 'm dus maar op high gezet.....
Nee dat denk ik . Heb het ook gelezen in het andere topic :o
Ik denk dat ik gewoon voor het merkje crockpot ga , maar nu nog verzinnen in welke uitvoering
Door Tanna
#3360609
Lizzy schreef:Dat ziet er goed uit! Maar ik heb besloten dat sloom koken niks voor mij is :-\ . Ik heb er een hekel aan, merk ik, om 's morgens al met mijn avond eten bezig te zijn......
Daarom gebruik ik over het algemeen de snelkookfunctie! :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#3360613
Maar dan is het hele idee van de slow cooker toch weg?

De erwtensoep was overigens heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, dat moet gezegd worden. Maar die heeft nu zoooo lang staan pruttelen, dat ik 'm niet eens een 2de dag durf te eten. Jammer jammer jammer.
Door Too
#3360628
Lizzy schreef:Maar dan is het hele idee van de slow cooker toch weg?

De erwtensoep was overigens heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, dat moet gezegd worden. Maar die heeft nu zoooo lang staan pruttelen, dat ik 'm niet eens een 2de dag durf te eten. Jammer jammer jammer.

Waarom zou je dat niet een keer opwarmen? Kan volgens mij prima hoor, zou toch doodzonde zijn om t weg te gooien
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360629
Lizzy schreef:Maar dan is het hele idee van de slow cooker toch weg?

De erwtensoep was overigens heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, dat moet gezegd worden. Maar die heeft nu zoooo lang staan pruttelen, dat ik 'm niet eens een 2de dag durf te eten. Jammer jammer jammer.
Weet niet of het uitmaakt als je het met slowcooker hebt gemaakt? Echt geen idee.
Maar wel heel fijn joh dat ie wel heeeeeeeeeeel lekker was :D

Weet niet wat voor erwtensoep het was, maar meestal is het toch zo dat er bij het pureren lucht onderslaat en het daardoor kan bederven, en dat als je het direct weer opkookt zodat de lucht eruit is het minder snel bederft? Van horen zeggen in een kookprogramma of zo, want ik maak zelf geen erwtensoep :biggrin2:
Door Lizzy
#3360633
De soep was hetzelfde recept als dat ik altijd gebruik. En uit de slow cooker was het NOG lekkerder (normaal ook al lekker hoor - vegetarische erwtensoep die serieus voor snert door kan gaan). Maar goed, de rest van de soep is weggegooid. Ik durf dat niet meer op te eten.....
Door Lizzy
#3360634
Ik kan het toch niet uitstaan dat het niet lukt, eten maken in de slome kokert. Morgen ga ik een nieuwe poging wagen en ga ik een stoofje maken van uien, aardappel, wortel, bleekselderij, champignons, seitan, rode wijn, tijm enzo.
Door fransbulletje
#3360636
Ik heb in de slowcooker nu erwtensoep, goulashsoep en kippensoep gemaakt en alles gewoon snel gekoeld en ingevroren. Zijn nog prima te eten, heerlijk!
De goulashsoep heb ik ook een dag later nog gegeten was niks mis mee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360639
fransbulletje schreef:Ik heb in de slowcooker nu erwtensoep, goulashsoep en kippensoep gemaakt en alles gewoon snel gekoeld en ingevroren. Zijn nog prima te eten, heerlijk!
De goulashsoep heb ik ook een dag later nog gegeten was niks mis mee.
Goulash en zo worden vaak juist lekkerder na een dag " rotten" . Doen ze zelf in die landen ook vaak. En ik maak een goulash ook vaak een dag van tevoren. Curry laat ik ook gerust een dag staan
Door fransbulletje
#3360650
Kaio schreef:Goulash en zo worden vaak juist lekkerder na een dag " rotten" . Doen ze zelf in die landen ook vaak. En ik maak een goulash ook vaak een dag van tevoren. Curry laat ik ook gerust een dag staan
Klopt dag later is het vaak nog lekkerder.
Heb alleen geleerd dat als eten klaar is en je wilt het bewaren/invriezen je het snel moet terugkoelen.
Dus giet het vanuit de slowcooker in een gewone pan en die gaat in ijskoud water met koelelement er bovenop.
Dat werkt prima.
Door Eef+Stippels
#3360670
Lizzy schreef:Ik kan het toch niet uitstaan dat het niet lukt, eten maken in de slome kokert. Morgen ga ik een nieuwe poging wagen en ga ik een stoofje maken van uien, aardappel, wortel, bleekselderij, champignons, seitan, rode wijn, tijm enzo.
Je brengt me op een idee :D
Seitan bourguignon, wat ik al jaren met kerst maak, zal gemaakt in een slow cooker wel helemaal lekker zijn!
Misschien moet ik ook zo'n ding... :P
Door Lizzy
#3360672
Eef+doggies schreef:Je brengt me op een idee :D
Seitan bourguignon, wat ik al jaren met kerst maak, zal gemaakt in een slow cooker wel helemaal lekker zijn!
Misschien moet ik ook zo'n ding... :P
Ja, seitan bourguignon maar dan niet volgens een recept. Heb jij een recept?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360744
zo ik tiep eens crockpot op amazon in. We hebben nu een maandje gratis prime. Eh flikker bijna van mijn stoel van het prijsverschil ::) Eh volgens mij ga ik zelf mijn kerstkado bestellen en naar mijn ouders brengen dat ze die met kerst weer kunnen geven ::) ;D

twijfel nu dan dus weer tussen deze:
https://www.bol.com/nl/p/crock-pot-saut ... oductImage
( 90)

en deze:
https://www.bol.com/nl/p/crockpot-cr024 ... oductTitle
( 110)

en vantevoren ook deze:
https://www.bol.com/nl/p/slow-cooker-4- ... oductTitle
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360745
whahaha als ik de reviews lees weet ik het helemaal niet meer, veel zijn echt lyrisch maar ook best een hoop aantal behoorlijk vernietigend. Wordt gek :wall: :uglystupid2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door