Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3359790
Gisteren waren we met Fritzi bij de fysio/manueel therapeut. En glucosamine vindt ze leuk, echte bottensoep (bone broth) vindt ze veel leuker en beter. Ik ga het niet trekken om zo vaak in de bone broth lucht te zitten en bovendien vind ik het heel onprettig om het gas zo lang aan te hebben. En hooi-madam in, hooi-madam uit word ik ook een beetje moe van. Dus ik wil een slowcooker die ik in de schuur kan zetten zodat ik daar bone broth voor Fritzitpitzi kan maken.

Welk merk slow cooker moet ik hebben? Ik wil er in ieder geval wel een met een timer. Dat lijkt me handig. En geen alu binnen-pan.
Door Greece
#3359805
Ik heb de "crock-pot". Volgens mij is dat de originele maar je hebt ook andere merken.
Op de crock-pot zit o.a. een timer en nadat de tijd verstreken is (en je hem niet uitzet) blijft hij, dacht ik, nog 3 uur warmhouden.
Een grote is idd handig.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3359818
Crockpot, met keramieke pan die ook in de oven, diepvries, vaatwasser en op het vuur kan.

Wij hebben de Crockpot keukenmachine CR50, gekocht bij bcc.
Door Anne in Zweden
#3359820
Ik heb een Morphy Richards van 3,5 liter, met een stenen binnenpot, maar je hebt voor een flinke voorraad bone broth inderdaad wel een liter of 6 nodig. Morphy Richards is niet al te duur en heeft verschillende uitvoeringen, ik meen ook met timer.
Door fransbulletje
#3359821
Ik ben heel blij met mijn Crock-Pot maar er zijn meer fijne merken en modellen.
Er is een leuke facebookgroep "Slowcooker zonder pakjes en zakjes" daar kun je ook veel info over pannen vinden en heerlijke recepten.
Want als je toch zo'n pan hebt... :biggrin2:
www.deslowcookery.nl heeft heel veel info en pannen
Door Tanna
#3359831
Ik heb een Instant Pot, daar zit ook een slow cook stand op, maar ik gebruik hem voornamelijk als snelkookpan of stomer. RVS binnenpot, ideaal.
Door Dreetje
#3359841
Tanna schreef:Ik heb een Instant Pot, daar zit ook een slow cook stand op, maar ik gebruik hem voornamelijk als snelkookpan of stomer. RVS binnenpot, ideaal.
+1
Geweldig apparaat
Door Suzanne
#3359881
Beetje vanuit mijn beroep geredeneerd: ik zou het niet in een schuur zetten; een electrisch apparaat. Want als je dan onverhoopt kortsluiting krijgt dan brand de boel af zonder dat je dat in de gaten hebt als je net ff wegbent .. of in de nacht....
Om die reden heb ik ook alles wat uit KAN in de nacht thuis uitstaan. Vriezer en koelast niet maar de rest.. nope!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door koekje
#3359910
Ja, dat snap ik niet. Als je je pan met stekker binnen hebt staan en er komt kortsluiting, brandt de boel binnen toch ook net zo goed af als je er niet bent? Dan maar buiten in de schuur. Liever de schuur tot houtskool dan het huis.

Sorry, verder geen tips over merken pannen met stekkers.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3359911
koekje schreef:Ja, dat snap ik niet. Als je je pan met stekker binnen hebt staan en er komt kortsluiting, brandt de boel binnen toch ook net zo goed af als je er niet bent? Dan maar buiten in de schuur. Liever de schuur tot houtskool dan het huis.

Sorry, verder geen tips over merken pannen met stekkers.

Ja maar ja maar, het is natuurlijk uit den boze om iets aan te laten staan als je weg gaat. Vriezers uitgezonderd natuurlijk ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3359915
koekje schreef:Ja, dat snap ik niet. Als je je pan met stekker binnen hebt staan en er komt kortsluiting, brandt de boel binnen toch ook net zo goed af als je er niet bent? Dan maar buiten in de schuur. Liever de schuur tot houtskool dan het huis.

Sorry, verder geen tips over merken pannen met stekkers.
Bovendien, hang een rookmelder in je schuur en die trommelt je wel uit bed voordat de hele straat afgefikt is. Ik zeg ook liever de schuur dan je huis inclusief jezelf en je dieren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door