Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360244
Lizzy schreef:Ik heb me ook aangemeld maar het aantal vegetarische recepten is niet erg groot helaas. En het is wat je al op Internet kan vinden. Nou ja, experimenteren dus maar :)
Ik denk dat je best wel lekkere vegetarische curry's zou kunnen maken ermee bijv. Of genoeg vega stoofpotjes. Bestaande gewone recepten ombouwen?
Dat wordt dus gewoon experimenteren denk ik
Door fransbulletje
#3360254
Lizzy schreef:Ik heb me ook aangemeld maar het aantal vegetarische recepten is niet erg groot helaas. En het is wat je al op Internet kan vinden. Nou ja, experimenteren dus maar :)
Gewoon vragen naar vegetarische recepten, niet ieder lid post wat hij maakt.
Door Tanna
#3360263
Lizzy schreef:Ik denk dat je als vegetariër toch minder lol hebt van dit ding....?
Echt niet Lizzy, wij eten vrijwel nooit vlees en ik heb heel veel aan de instant pot. Zonder recepten ook, gewoon mijn fantasie laten werken.
Door Lizzy
#3360264
Tanna schreef:Echt niet Lizzy, wij eten vrijwel nooit vlees en ik heb heel veel aan de instant pot. Zonder recepten ook, gewoon mijn fantasie laten werken.
Maar Tanna, geef ons een voorbeeldje of 2 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

De eerste linzen curry zit in de slome kokert:

Ben benieuwd. Eigenlijk houd ik helemaal niet van zoet door m'n eten (en hier zit appel en abrikoos in) :biggrin2:
Bijlagen
IMG_20181118_111355[1].jpg
IMG_20181118_111355[1].jpg (3.96 MiB) 1736 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3360266
Google eens op Engelstalige kookboeken. Ik bezit zelfs twee vegane slookoekerboeken: "Vegan Slow Cooker for Beginners - Essentials to get started" van Rockridge Press en "Super Easy Vegan slow Cooker Cookbook" van Toni Okamoto. Dat zijn al > 250 recepten zonder vlees in twee bukskes!

En de Duitse Gabrielle Frankenmölle heeft ook een vegetarisch kookboek voor slowcookers geschreven. Maar ja, da's in het Duits.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 18 nov 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mandarijn
#3360274
Mandarijn schreef:Lizzy, ik stuur je een pdf bestand met wat recepten uit het boek.
Ik krijg het niet als pdf naar je opgestuurd Lizzy. Ik zork een oplossing voor je
Door Tanna
#3360320
Lizzy schreef:Maar Tanna, geef ons een voorbeeldje of 2 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

De eerste linzen curry zit in de slome kokert:

Ben benieuwd. Eigenlijk houd ik helemaal niet van zoet door m'n eten (en hier zit appel en abrikoos in) :biggrin2:
Vandaag in de instant pot op slow cook :

champignons, rode paprika en een blik pomodori (Campo), veel knoflook, zwarte peper, kurkuma, gember en cayenne (allemaal standaard ingrediënten), oregano en nog een scheut water. 6 uur in de pot en daarna nog een paar lepels kokosmeel erdoor. Opgediend met rauwe ui, vers roggebrood van bakker van Esch en gegrilde sardientjes, gewoon uit een blikje. Alles wat ik gebruik is biologisch, alleen de sardientjes zijn van John West. Het was lekker, en lekker pittig!
Door Elf
#3360323
Ik gebruik mijn slowcooker best veel. Erwtensoep, stoofvlees, pruttelpastasaus met en zonder vlees, enz.. vandaag heb ik er granola in gemaakt. Normaal doe ik dat in de oven met risico op te bruin worden. Nu ging het gecontroleerd :P
Door Tanna
#3360328
Elf schreef:Ik gebruik mijn slowcooker best veel. Erwtensoep, stoofvlees, pruttelpastasaus met en zonder vlees, enz.. vandaag heb ik er granola in gemaakt. Normaal doe ik dat in de oven met risico op te bruin worden. Nu ging het gecontroleerd :P
Handig!
Door Lizzy
#3360349
Ik ben heel blij met de recepten Mandarijn, dank je wel :-* !

OK Tanna, zo dus. Je mikt er gewoon van alles in :biggrin2: . Klinkt heel goed hoor!

Wij hadden dus gisteren de curry. Op het recept stond 4 uur in de slowcooker op slow. Ik heb 'm er 8 uur in gehad en je kon met de zoete aardappelen nog een gat in iemands hoofd gooien..... :-\ . Totaal niet gaar, niks niet. Ik vraag me af of de pan misschien te groot is en de laag eten daarom niet te ondiep zeg maar.....?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360352
Lizzy schreef:Ik ben heel blij met de recepten Mandarijn, dank je wel :-* !

OK Tanna, zo dus. Je mikt er gewoon van alles in :biggrin2: . Klinkt heel goed hoor!

Wij hadden dus gisteren de curry. Op het recept stond 4 uur in de slowcooker op slow. Ik heb 'm er 8 uur in gehad en je kon met de zoete aardappelen nog een gat in iemands hoofd gooien..... :-\ . Totaal niet gaar, niks niet. Ik vraag me af of de pan misschien te groot is en de laag eten daarom niet te ondiep zeg maar.....?
Dat is inderdaad een goed vraag.
Ik wil ook een beetje een grote, maar dat vroeg ik me ook al af. Maar goed ik zal dan doorgaans meerdere porties maken en invriezen. Altijd handig als je de hele dag de hort op bent en zoiets kunt opwarmen dan.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3360356
Normaal moet je de pan wel minstens de helft vullen, liever nog meer, voor een goed resultaat
Hier kook ik dus vaak voor ons 3-en....en de rest gaat in porties in de vriezer voor mijn ouders :biggrin2:
Zijn het hier wel 2 grote eters.... maar normaal gesproken zit mijn pan minstens 3 kwart vol
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door