Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3360074
Angelique schreef:Zo,n opmerking van onze superkokkietaartenbakker hebben we natuurlijk niks aan :biggrin2:
;D ;D ;D

De slowcooker deed het werk, ik heb het er alleen ingedaan.
Door Lizzy
#3360103
Die hooimadam is leuk maar echt teveel werk! Iedere 2,5 uur moet je de bone broth op porren op het gas... Maar goed, nu nog een jelly bone broth maken en de eerste batch was gewoon een soort van bouillon........ :-\ . Bloemenvoetjes zijn in aantocht he Marije!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door fransbulletje
#3360109
Lizzy schreef:Die hooimadam is leuk maar echt teveel werk! Iedere 2,5 uur moet je de bone broth op porren op het gas... Maar goed, nu nog een jelly bone broth maken en de eerste batch was gewoon een soort van bouillon........ :-\ . Bloemenvoetjes zijn in aantocht he Marije!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had de botten 24 uur in de slowcooker en toen het was afgekoeld was het gelatinepudding :biggrin2:
Heeft het niet te maken met de verhouding water, botten en appelazijn?
Ik had 1 kg biologische lamsbotten, botjes van 2 biologische kippenpoten die ik voor eigen soep had gebruikt, 2 liter water en 20 ml biologische appelazijn.
Door Tanna
#3360149
BlissSpirit schreef:+2 ideaal, kan niet meer zonder.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Wat heet, ik gebruik het gasstel alleen nog maar als ik een omelet maak, verder niet. Twee instant pots en ik heb verder niks meer nodig!
Door fransbulletje
#3360166
Lizzy schreef:Ik denk dat je als vegetariër toch minder lol hebt van dit ding....?
Leuke facebook groep " slowcooker zonder pakjes en zakjes"
Leden posten zelf recepten, je kunt zoveel met die pan vast ook vegetarisch.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3360172
Lizzy schreef:Ik denk dat je als vegetariër toch minder lol hebt van dit ding....?
Nou, nu ben ik wel geen vegetariër , maar ik ben erover aan het denken er ook een aan te schaffen (nu we niet meer dagelijks de houtkachels stoken) een lekkere vegetarische curry, stoofpeertjes of zo lijkt me ook niet verkeerd uit de slowcooker.
Denk als je de juiste site's weet te vinden dat er genoeg lekkere recepten zijn.
Door Lizzy
#3360191
Tanna schreef:Wat heet, ik gebruik het gasstel alleen nog maar als ik een omelet maak, verder niet. Twee instant pots en ik heb verder niks meer nodig!
Maar vertel, wat maak je er dan allemaal in? En dat maak je dan 's morgens ofzo? Ik bedoel, je gooit het 's morgens in de slome koekert?
Door miik
#3360193
Kallista schreef:Nou, nu ben ik wel geen vegetariër , maar ik ben erover aan het denken er ook een aan te schaffen (nu we niet meer dagelijks de houtkachels stoken) een lekkere vegetarische curry, stoofpeertjes of zo lijkt me ook niet verkeerd uit de slowcooker.
Denk als je de juiste site's weet te vinden dat er genoeg lekkere recepten zijn.
Ik gebruik de slowcooker ook voor ontbijt, rijstpap, havermout, zachte appeltjes, linzen, etc.... je kan er heel veel mee hoor !
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360199
Ja :D nou zojuist maar bedacht wat mijn kerstkadootje wordt :biggrin2: ( ieder jaar hetzelfde liedje: van mijn ouders , wat wil je en ik eh weet ik niet...nou dit jaar wel :P )
Ik maak nl vaak stoof uit de oven waarvan dan te veel vocht wegdampt dus moet ik goed uitkijken iedere keer en curry's :dribble: . Nou dat kan in zo'n ding prima ofwel beter toch?! :D
En dan zou ik voor Fozzy ook wel bone broth kunnen maken, zou niet verkeerd zijn :g:

Je hebt ook eentje met ook een pressure functie van crock pot. https://www.bol.com/nl/p/crockpot-expre ... oductTitle Maar eh ik kan wel van alles verzinnen om in een slowcooker te maken, maar in een pressure cooker weet ik niet, is dat ergens voor handig? Heeft iemand zo'n combi ding? Is daarvan het slowcooking gedeelte ook goed?
Door fransbulletje
#3360206
Kaio schreef:Ja :D nou zojuist maar bedacht wat mijn kerstkadootje wordt :biggrin2: ( ieder jaar hetzelfde liedje: van mijn ouders , wat wil je en ik eh weet ik niet...nou dit jaar wel :P )
Ik maak nl vaak stoof uit de oven waarvan dan te veel vocht wegdampt dus moet ik goed uitkijken iedere keer en curry's :dribble: . Nou dat kan in zo'n ding prima ofwel beter toch?! :D
En dan zou ik voor Fozzy ook wel bone broth kunnen maken, zou niet verkeerd zijn :g:

Je hebt ook eentje met ook een pressure functie van crock pot. https://www.bol.com/nl/p/crockpot-expre ... oductTitle Maar eh ik kan wel van alles verzinnen om in een slowcooker te maken, maar in een pressure cooker weet ik niet, is dat ergens voor handig? Heeft iemand zo'n combi ding? Is daarvan het slowcooking gedeelte ook goed?
In de facebookgroep Slowcooker zonder pakjes en zakjes wordt met verschillende pannen gewerkt dus wil je meer info wordt lid en lees wat de mogelijkheden zijn.
Door fransbulletje
#3360209
Lizzy schreef:Maar vertel, wat maak je er dan allemaal in? En dat maak je dan 's morgens ofzo? Ik bedoel, je gooit het 's morgens in de slome koekert?
Denk dat je beter kan vragen wat je er niet in kan maken :biggrin2:

Veel mensen vullen smorgens de pan , gaan aan het werk en als ze thuiskomen kunnen ze aan tafel.

Ik kocht de pan ook om bone broth te kunnen maken, heb ik ook al 1x gedaan, maar heb ontdekt dat er zo veel meer mogelijk is.
Heerlijk erwtensoep gemaakt, smorgens alles in de pan en toen ik eind van de middag thuiskwam was het klaar.
Stoofpotjes zijn echt zalig en ook cake/ koek bakken gaat prima.
De smaken zijn veel intenser omdat alles veel langer de tijd krijgt.

Naast de topic "Wat eten we vandaag" kunnen we straks een topic openen " Eten uit de slowcooker " ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360230
fransbulletje schreef:In de facebookgroep Slowcooker zonder pakjes en zakjes wordt met verschillende pannen gewerkt dus wil je meer info wordt lid en lees wat de mogelijkheden zijn.
Had me al meteen aangemeld en ben inmiddels goedgekeurd :D
Heb ik wat te doen komende week :biggrin2:
Door Lizzy
#3360243
Ik heb me ook aangemeld maar het aantal vegetarische recepten is niet erg groot helaas. En het is wat je al op Internet kan vinden. Nou ja, experimenteren dus maar :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door