Na lange afwezigheid, weer een beetje terug

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Ma 12 Nov 2018, 22:32

Hallo oude en nieuwe leden.
Naar aanleiding van het bericht van Mowgli, Angelique, gooi ik er ook maar een bericht tegenaan om niet verder haar topic te vervuilen.

Ik ben behoorlijk lang afwezig geweest, maar las en lees nog steeds wel af en toe mee. En leefde in stilte mee met de personen die nare periodes doormaakten.

De laatste jaren zijn voor ons, Max en ik, erg zwaar geweest en energievretend. Eerst zijn mijn ouders kort na elkaar overleden en heb ik een tijd in Nederland gewoond om mijn moeder te helpen en na haar overlijden het huis uit te ruimen en in de verkoop te plaatsen. Anderhalf jaar later is het onderbeen van Max totaal verbrijzeld door een grote steen die van de helling donderde. Dit heeft een grote impact op ons leven gehad, zowel in psichologische als praktische zin.

Lizzy en Anne, ja het gaat goed met Max, hij heeft een onderbeenprothese, de auto is aangepast, een doucheprothese enz. Het gaat goed met hem en ik denk vooral door zijn sterke en eigenzinnige karakter, hij heeft echt alles op alles gezet om zo snel mogelijk weer te kunnen lopen op eigen benen.

Lizzy, wij gaan in de eerste helft van 2019 verhuizen naar Nederland, te Wanneperveen. :biggrin2:
Wonen in Nederland (of Zweden of Canada of Schotland) was altijd al een grote wens van Max en dat is allemaal in een stroomversnelling gekomen door het ongeluk. Hij wil zich 100% gaan toeleggen op het fotograferen van vogels, (was al zijn hobby) daar heeft hij dan alle tijd voor en ook zijn de mogelijkheden daartoe legio, vooral in de streek waar wij gaan wonen.

Ik hoop dat ik daar in het hoge Noorden voor de honden net zo makkelijk aan de barfprodukten kan komen als hier in Italie, maar dat is van latere zorg.

Hartelijke groeten,

Annemarie (uit Italie)
Anne in Zweden
5-sterren

Re: Na lange afwezigheid, weer een beetje terug

Berichtdoor Anne in Zweden » Ma 12 Nov 2018, 23:51

Jeetje Annemarie, wat een afgrijselijke ervaring! Ik kan me voorstellen dat dat enorm ingrijpend is geweest. Wat knap dat hij nu al weer 'op de been' is, om het even lullig uit te drukken. Wat een wilskracht en doorzettingsvermogen zal dat gekost hebben!
Ik wilde al schrijven: ik hoop dat Max een beetje kan wennen in Nederland, maar gezien zijn wilskracht en doorzettingsvermogen zal dat niet al te veel problemen opleveren. :D En als NL niet bevalt, dan kom maar gezellig naar Zweden! :biggrin2:

Barfproducten vinden in NL zal niet zo'n probleem zijn, denk ik, dat komt wel goed. Dat wordt pas een probleem als je naar Zweden verhuist. ;D Zelf shop ik ook nog steeds barf in NL.
Ik hoop dat de verhuizing soepeltjes verloopt en dat jullie een heel fijne tijd zullen hebben in Drèèènt, zoals wij Drenten zeggen. :D Leuk dat je weer op BP actief bent! :-*
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 13 Nov 2018, 07:38

Hee hoi Annemarie, zo dan....... :-X . Ik kan me voorstellen dat je even van de aardbodem bent verdwenen. Heftig allemaal zeg :-\ . En hoe gaat het nu met jou...? En heb jij zin om terug te keren naar NL? Ik hoop dat jullie het fijn krijgen in Drèèènt :-* . Hebben jullie daar al een huis?
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Di 13 Nov 2018, 08:00

Hoi Annemarie, welkom terug! Ik hoop dat er vanaf nu alleen nog maar positieve dingen zullen gebeuren! Pffff jullie hebben genoeg meegemaakt zou ik zeggen :-X
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Di 13 Nov 2018, 13:07

Hey Annemarie! Leuk je hier weer eens te zien :)
Phoe zeg, wat een moeilijke tijd hebben jullie achter de rug! Heerlijk dat jullie nu iets moois hebben om naar uit te kijken, verhuizen naar NL.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 13 Nov 2018, 17:02

Lizzy schreef:Hee hoi Annemarie, zo dan....... :-X . Ik kan me voorstellen dat je even van de aardbodem bent verdwenen. Heftig allemaal zeg :-\ . En hoe gaat het nu met jou...? En heb jij zin om terug te keren naar NL? Ik hoop dat jullie het fijn krijgen in Drèèènt :-* . Hebben jullie daar al een huis?

Overijssel :P
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Di 13 Nov 2018, 17:08

Angelique schreef:Overijssel :P

:o Ik zag Meppel, en dacht dus Drenthe. :biggrin2:

Ach, Overijssel is toch gewoon de achtertuin van Drenthe. :D
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Di 13 Nov 2018, 19:55

Wouw! Jullie hebben een moeilijke tijd achter de rug, zeg! Wat enorm ruk, dat ongeluk van Max. Jullie leven is letterlijk in één klap veranderd! Ik kan me voorstellen dat zo'n zwaar ongeluk en vooral de gevolgen enorm veel impact hebben. Ik heb bewondering voor jullie allebei. Wat een vechters zijn jullie. Enorm knap!

Fijn dat jullie een passend huis hebben gevonden en binnenkort eindelijk naar Nederland kunnen verhuizen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Nov 2018, 09:21

Angelique schreef:Overijssel :P

Net schapen he, ik loop gewoon blind Anne achterna. Ik dacht "Anne weet dat wel" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :P
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Wo 14 Nov 2018, 10:20

Welkom terug,
Wat heftig allemaal zeg. Wat knap hoe hij en jullie ermee omgaan .
Succes met de verhuizing!
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Wo 14 Nov 2018, 14:31

Allemachtig Annemarie, wat een vreselijke ervaring voor Max :'( :o en voor jou. wat een heftig verhaal :-X
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Wo 14 Nov 2018, 14:43

Lizzy schreef:Net schapen he, ik loop gewoon blind Anne achterna. Ik dacht "Anne weet dat wel" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :P

Dat dacht Anne ook. :biggrin2:

Ze hebben de provinciegrens ook wel heel gemeen getrokken. >:( Gelukkig hebben we Google Maps Angelique. :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Nov 2018, 18:13

;D ;D ;D ;D ;D

Angelique beats googlemaps!
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Vr 16 Nov 2018, 16:31

Welkom terug, naamgenoot! :)
Angelique