Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3359077
Zijn er hier ook mensen die een New Foundlander hebben?
Ik heb er tijdelijk ( althans hoop ik) te logeren voor een zieke vriendin, maar heb wat vragen over vacht verzorging.
Mijn Sint Bernard hoef ik amper te kammen maar nou hoor ik dat de New elke week flink moet gekamd worden??
Ik heb een hele goede borstel ( activet) die fantastisch werkt bij mijn border collie en dus af en toe bij mijn Sintje .
Dus ja mijn vraag is dus : klopt het dat ze zo vaak geborsteld moeten worden ?
Het is een teefje niet geholpen van 7 jaar
Door eelke
#3359078
Dat zal per hond verschillen, en lijkt me een vraag die je het beste aan je vriendin kunt stellen.

Ik kon er wel wekelijks mee bezig zijn ja, als ik het goed bij wilde houden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359079
Ja dat is soms beetje moeilijk om te overleggen , ga nier verder in details daarover maar dacht vraag het even hier
Heb ook een Berner gehad die had ook een moeilijkere vacht als de Sint
Denk ongeveer vergelijkbaar met de New
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359080
Ja je hebt ooit newfs met een pluizige vacht die moeten vaker.
Sommige mensen kammen graag iedere week dan is het ook sneller klaar als je het goed doet. Dan is het een half uurtje bij een goed onderhouden vacht.
Vaker kammen is meestal juist niet wijs. Ik kan ze minder vaak, 1x per maand of zo. En check soms bij de oksels en liezen, de klitplekken bij sommige honden.

Ik moet wel zeggen je hebt haar wel in de juiste periode gekregen, die van mij zijn juist nu in de rui. Dan moet ik dus ook vaker kammen .


Maar dan nu de vraag, hoe hoed is de newf die je nu hebt onderhouden? Hoe voelt de vacht aan?
En heb je een waterblazer in huis? Dat kan heel veel schelen. Ik vind het een must bij de newfoundlander vachtverzorging
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359082
kiara schreef:Ja dat is soms beetje moeilijk om te overleggen , ga nier verder in details daarover maar dacht vraag het even hier
Heb ook een Berner gehad die had ook een moeilijkere vacht als de Sint
Denk ongeveer vergelijkbaar met de New
Newfie vacht is vaak nog een stuk dikker dan die van een berner
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359086
Kaio schreef:Ja je hebt ooit newfs met een pluizige vacht die moeten vaker.
Sommige mensen kammen graag iedere week dan is het ook sneller klaar als je het goed doet. Dan is het een half uurtje bij een goed onderhouden vacht.
Vaker kammen is meestal juist niet wijs. Ik kan ze minder vaak, 1x per maand of zo. En check soms bij de oksels en liezen, de klitplekken bij sommige honden.

Ik moet wel zeggen je hebt haar wel in de juiste periode gekregen, die van mij zijn juist nu in de rui. Dan moet ik dus ook vaker kammen .


Maar dan nu de vraag, hoe hoed is de newf die je nu hebt onderhouden? Hoe voelt de vacht aan?
En heb je een waterblazer in huis? Dat kan heel veel schelen. Ik vind het een must bij de newfoundlander vachtverzorging
Ik ben ook niet zo van het kammen alleen als het echt nodig is wat jij zegt op die plekken
Ze is voordat ze bij mij kwam gelukkig naar trimsalon geweest
Waterblazer had ik maar verkocht deed er niks mee ik had het niet nodig . De Berner van mij was een ontplofte wolbaal hoor , zeker na haar castratie ( wist ik al)
Gebruikersavatar
Door Margot
#3359100
Ik heb nu 4 newfoudlanders gehad en allemaal heel verschillend.
De 1 moest ik elke week doorkammen anders was het een ramp en 1 kon ik rustig 4 weken wachten.
Als ze een gladde vacht heeft is het wat makkelijker.
Maar ik ben iemand dat als ik een klit voel hij eruit moet dus dat kan zijn dat ik elke dag de kam in mijn handen heb.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359121
Margot schreef:Ik heb nu 4 newfoudlanders gehad en allemaal heel verschillend.
De 1 moest ik elke week doorkammen anders was het een ramp en 1 kon ik rustig 4 weken wachten.
Als ze een gladde vacht heeft is het wat makkelijker.
Maar ik ben iemand dat als ik een klit voel hij eruit moet dus dat kan zijn dat ik elke dag de kam in mijn handen heb.
Ja evt klitten moeten eruit bij mij ook
Ze heeft een redelijk gladde vacht, heb haar net beetje door geborsteld kam niks af
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359126
kiara schreef:Ja evt klitten moeten eruit bij mij ook
Ze heeft een redelijk gladde vacht, heb haar net beetje door geborsteld kam niks af
Dan heeft de trimster dat in ieder geval goed gedaan!
Klinkt verder als een goede vacht, hoop het voor je dan valt het reuze mee
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359137
Kaio schreef:Dan heeft de trimster dat in ieder geval goed gedaan!
Klinkt verder als een goede vacht, hoop het voor je dan valt het reuze mee

Ja was ook wel blij dat ze naar trimsalon is geweest, ik heb hele slechte rug en hou dat borstelen niet zo lang voor
Gebeurd het vaker met New naar trimsalon?
Ik heb nog nooit een hond van mij naar een trimsalon gebracht.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3359140
kiara schreef:Zou de kleur ook geen verschil maken? Dat zwarte vacht makkelijker is als bruin of zwart wit ?
Ja klopt zwart is meestal gladder dus makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3359141
kiara schreef:Ja was ook wel blij dat ze naar trimsalon is geweest, ik heb hele slechte rug en hou dat borstelen niet zo lang voor
Gebeurd het vaker met New naar trimsalon?
Ik heb nog nooit een hond van mij naar een trimsalon gebracht.
De eerste van mij is 2 keer bij een trimmer geweest.
Mijn rug is ook niet alles maar heb het steeds zonder trimmer kunnen doen ook toen ik er nog 3 had.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3359155
Ik dacht het al dat zwart makkelijkere vacht heeft, is met meer dieren zo vind ik, hoe lichter de vacht hoe pluiziger.
Allemaal bedankt voor de tips in ieder geval, het is een schat van een hond , kwa karakter milder als mijn Sintje maar ook dat vind ik een geweldig ras. En mijn ouwe trouwe Bandit de border zo trouw super slim nou ja me allessie :smitten: bijna 14 jaar al
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door