Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3358634
Zoals een paar hier al wisten heb ik zaterdag Pukkie opgehaald. Wij zouden haar opvangen met recht op adoptie als het zou bevallen. Van tevoren besproken dat we hier toch wel minimaal 2 weken de tijd voor zouden krijgen. Wat al heel kort is maar a la. Nu willen ze dus dat ik uiterlijk al vrijdag beslis.
En ik vind het super moeilijk er is namelijk wel gedrag waarvan ik denk :-\ :-\ moet ik dit willen. Alles wat zij belangrijk vind verdedigt ze. Dat kan een stukje gedroogd vlees zijn tot een speeltje tot een kartonnen stukje doos. Ze schroomt dan ook niet om uit te vallen. OOK naar mij. Ze laat wel braaf alle voorsignalen zien, dus oogwit, verstijven, grommen maar als je dan niet luistert valt ze uit. Heel vervelend als je veelvuldig koekjes strooit met name buiten om de andere probleemgeval in de toom te houden tav andere mensen/honden...Verder is ze buiten schrikachtig, maar hersteld wel vrij snel, is op zich ook wel nieuwsgierig maar he wat kan ik er nu van zeggen na amper 55 uur...ze is wel helemaal gek van mij. de nachten gaan prima, het begin van zindelijkheid zit er in. Hoe ze tov vreemde honden gaat reageren weet ik woensdagmiddag. Maar goed nu dus al de mededeling dat ze het uiterlijk vrijdag willen weten omdat er veel animo voor haar is....wat is nu wijsheid :-\ :-[ De andere honden wijken dus al voor haar ondanks dat het nog maar een pup is van circa 4 maanden en 3 turven hoog....
Door Lizzy
#3358635
Wat is dat voor een uiterst vervelend gedoe, dat je ineens eerder moet beslissen? Echt he, in zo'n korte tijd kun je gewoon niks uit haar gedrag (ook haar huidige gedrag) opmaken. Ik liet me niet de mes op het keel zetten en ze konden hier ogenblikkelijk het hondje op komen halen, zouden ze me niet gewoon de afgesproken 2 weken de tijd geven. Zijn ze nou helemaal belazerd >:(
Door eelke
#3358636
Ik zou denken, bij twijfel niet oversteken.
Daarbij hou ik er niet van om zo onder druk gezet te worden, dus dan zou ik ook denken; dank je de koekkoek.

Dat het lastig is begrijp ik natuurlijk wel.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3358638
Jeetje zeg, wat een praktijken. Ik zou het ook niet pikken. 2 weken is al te kort om iets te kunnen zeggen.
Kun je niet zeggen dat je het doet en als het dan niet gaat zelf herplaatsen?
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3358640
eelke schreef:Ik zou denken, bij twijfel niet oversteken.
Daarbij hou ik er niet van om zo onder druk gezet te worden, dus dan zou ik ook denken; dank je de koekkoek.

Dat het lastig is begrijp ik natuurlijk wel.
+10 en dan met name om dat bij twijfel niet doen. Dat verdedigingsdrang is bij mij een no-go. En onder druk zetten....pffff
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358642
En waarom geen 2 weken tijd meer? Zoals afgesproken.
Dit is gewoon schofterig onder druk zetten hoor :-X
Misbruik maken van emoties die moelijker beslissingen al met zich meebrengen.

En als je andere honden nu al problemen hebben.... luister die gaan ten alle tijden voor he .
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3358643
Als ik jou was zou ik je bevindingen, zoals het uitvallen melden aan die stichting, zeggen dat dit zo te zien geen beginners hondje is. Dus dat iedereen op haar uiterlijk valt dat je daar niet een blijvend huis mee krijgt.
Dat jij je houd aan de afgesproken 2 weken. Mocht je in die 2 weken beslissen dat ze mag blijven, ze een for ever home heeft, en als ze niet kan blijven jullie je bevindingen door geven zodat er een gepast huis gezocht kan worden. Dat iedereen dus het beste voor heeft met het hondje om zorg te dragen dat ze niet 100x geplaatst gaat worden om uiteindelijki ngeslapen omdat ze een kind gebeten heeft.
Blijven zij bij hun eis, kom maar direct ophalen, NU!!.

Vind het trouwens geen nette actief van die stichting :o

Nog even een kleine toevoeging, volg je hart met de hond en luister ook naar je andere honden.
Door eelke
#3358644
Ik zou trouwens ook flink gaan twijfelen aan de stichting...hoeveel tijd geven ze andere plaatsingen dan wel niet? En als het zo veel belangstelling is maakt een week toch niks uit. En als dat allemaal serieuze mensen zijn dan snappen die toch dat je een hond niet zo maar in huis haalt en dat je dus soms wel even moet wachten tot je iets weet... die haken dan niet zo maar af lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3358645
Afspraak zou bij mij afspraak zijn...dat i.c.m. hoe je eigen honden reageren zou voor mij genoeg reden zijn om nu af te haken.
Weet je meteen bij welke stichting je niet meer moet zijn voor een hond.

Kun je lang en breed over discussieren, maar bij twijfel of geen goed gevoel...niet doen.
Door judith1967
#3358646
Nou ik zou zoiets hebben van laat maar. Ze willen duidelijk dat je je met je gevoel/emotie een beslissing neemt.
Ik zou het niet doen,zeker met dit gedrag niet,zeker niet nu je eigen honden al onder se indruk van haar zijn. Ik snap dat het een moeijlijk bealissing is.
Anders zeg je 2 weken bedenktijd anders kom je ze maar weer ophalen ,kijken wat ze daarop antwoorden.Ze zetten jpuw nu ook voor het blok, kijken hoe ze reageren als jij hetzelfde terug doet.
Succes met je beslissing maken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3358647
eelke schreef:Ik zou trouwens ook flink gaan twijfelen aan de stichting...hoeveel tijd geven ze andere plaatsingen dan wel niet? En als het zo veel belangstelling is maakt een week toch niks uit. En als dat allemaal serieuze mensen zijn dan snappen die toch dat je een hond niet zo maar in huis haalt en dat je dus soms wel even moet wachten tot je iets weet... die haken dan niet zo maar af lijkt mij.
Dat dus. Wat een onzin, als er zoveel gegadigden zijn, kunnen die ook wel een weekje wachten. Iets met ook even goed nadenken voordat je een hond in huis haalt. Of zijn de buitenlandse stichtingen de nieuwe "we wilden gisteren de hond al hebben en die op het plaatje ziet er leuk uit" leveranciers?

Het gedrag dat je beschrijft kan nog flink beteren. Is op zo'n korte termijn niet goed in te schatten. Dus ik zou me zeker niet op laten jutten. Twee weken is al kort, maar dat is de afspraak, dus daar houdt iedereen zich dan ook maar aan. Levert ook weer informatie op voor als je besluit haar niet te houden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3358649
Kaela schreef:Dat dus. Wat een onzin, als er zoveel gegadigden zijn, kunnen die ook wel een weekje wachten. Iets met ook even goed nadenken voordat je een hond in huis haalt. Of zijn de buitenlandse stichtingen de nieuwe "we wilden gisteren de hond al hebben en die op het plaatje ziet er leuk uit" leveranciers?

Het gedrag dat je beschrijft kan nog flink beteren. Is op zo'n korte termijn niet goed in te schatten. Dus ik zou me zeker niet op laten jutten. Twee weken is al kort, maar dat is de afspraak, dus daar houdt iedereen zich dan ook maar aan. Levert ook weer informatie op voor als je besluit haar niet te houden.
+1

Wat moet dat hondje hebben meegemaakt om nu al dit gedrag te laten zien :'( :'(
Veel sterkte en wijsheid Cindy. En mocht ze uiteindelijk niet bij jullie blijven dan hoop ik dat de stichting op zoek gaat naar een perfect mandje en niet naar iemand die alleen op het schattige koppie valt :-\
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3358650
Snotver, dat is met recht een super lastige beslissing! Jij kan bepaald gedrag zeker wel ombuigen, daar twijfel ik geen nanoseconde over.

Maar wat is dit nou zeg; je krijgt niet eens 2 weken, wat idd al kort is, om te kijken of ze in jouw groepje past. En dat vind ik niet fair!
Wanneer er zoveel belangstelling is, is dat hopelijk échte belangstelling en wat maakt een week meer dan uit voor die mensen....

Alleen jij kan inschatten of je denkt dat ze uiteindelijk in jouw groepje past. Maar de druk vind ik dus echt niet fair!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door