Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#3357934
Mijn golden retriever van bijna 40 kg krijgt wat moeite om de auto in te komen. Nu heb ik een jimny, daar laat ik hem niet meer inspringen. Hij gaat via de zijkant want de stoel kan flink naar voren. Maar nu begint hij daar ook moeite mee te krijgen, en hem tillen is voor mij geen optie.

Dus wil ik een loopplank aanschaffen. Weet alleen niet welke ::) Wie heeft hier ervaring mee?
Door Janie2
#3357938
Deze bevalt ons uitstekend, lekker stroef:
https://www.bol.com/nl/p/trixie-petwalk ... lsrc=aw.ds

Wij gebruiken wel altijd een hondendeken met lusjes aan alle hoofdsteunen. Zo kan de plank daar in de deken “hangen” ipv op de zitbank, daar je eigenlijk best een iets schuine hoek maakt bij de achterbank, en de deken voor steun zorgt terwijl de zitbank al ophoudt van je auto. Komt het wen beetje logisch over zoals ik probeer uit te leggen? :D
Door Lizzy
#3357962
IMG_20181021_081942[1].jpg
IMG_20181021_081942[1].jpg (4.92 MiB) 2285 keer bekeken
IMG_20181021_081949[1].jpg
IMG_20181021_081949[1].jpg (5.21 MiB) 2285 keer bekeken
IMG_20181021_082004[1].jpg
IMG_20181021_082004[1].jpg (4.74 MiB) 2284 keer bekeken
Door Envie
#3357974
Lizzy schreef:Wij hebben er zelf een gemaakt. Geen idee of dat past in een Jimny maar ik zal er morgen een foto van maken.
Bedankt voor je foto's Lizzy, ziet er goed uit.
Janie2 schreef:Deze bevalt ons uitstekend, lekker stroef:
https://www.bol.com/nl/p/trixie-petwalk ... lsrc=aw.ds
Wij gebruiken wel altijd een hondendeken met lusjes aan alle hoofdsteunen. Zo kan de plank daar in de deken “hangen” ipv op de zitbank, daar je eigenlijk best een iets schuine hoek maakt bij de achterbank, en de deken voor steun zorgt terwijl de zitbank al ophoudt van je auto. Komt het wen beetje logisch over zoals ik probeer uit te leggen? :D
Jawel :) maar wij hebben geen achterbank in de kofferbak. De loopplank zou in principe al onder de bumper mogen eindigen, maar dan moet die wel heeeel stevig op de grond kunnen staan. Iets wat wiebelt vindt hij eng. Ook met training ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3358185
Wij hebben een inschuif exemplaar, die je vast kan zetten zodat hij niet schuift als je hond eroverheen loopt. Enige nadeel is dat hij groot is en je hem ook ergens kwijt moet als je onderweg bent.
Gebruikersavatar
Door elvira.kloek
#3358910
Ik kwam vandaag dit tegen :



Lijkt me heel handig, maar snap niet waar je hem aan vast maakt.

ik heb een loopplank en gebruik hem niet, maar til mijn 40 Kg zware golden de auto in (kontje). De plank elke keer uit de auto, in de auto doen, hij is zwaar, als je de deur van de auto niet ver open kan doen, dan is hij moeilijk achter in te krijgen
.

Bovenstaand lijkt me ideaal (behalve prijs)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358912
elvira.kloek schreef:Ik kwam vandaag dit tegen :



Lijkt me heel handig, maar snap niet waar je hem aan vast maakt.

ik heb een loopplank en gebruik hem niet, maar til mijn 40 Kg zware golden de auto in (kontje). De plank elke keer uit de auto, in de auto doen, hij is zwaar, als je de deur van de auto niet ver open kan doen, dan is hij moeilijk achter in te krijgen
.

Bovenstaand lijkt me ideaal (behalve prijs)
Ja als je wat budget hebt! Kwam hem ook laatst tegen leek me wel handig. Helaas konden we als nieuwe auto geen SUV bestellen >:( anders hadden we die wel willen proberen :biggrin2:

Het probleem is overigens vaak niet in de auto maar juist ook uit de auto ;) ok opa hier kan niet meer in maar wel uit. Maar bijv Fozzy heeft ER en dan is met name uit de auto een probleem. En goh ja opa til ik ook maar zelf zou fijner zijn ;) Maar opa weigert de loopplank, net zoals Kaio, ligt dan toch aan hun vader denk ik ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door