Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3357820
Ik heb het artikel niet kunnen vinden. Wel voldoende andere artikelen over slapen/dromen/remslaap en daar schrijven ze dat je heel voorzichtig moet zijn met het wakker maken van je hond, ook al denk je dat hij/zij een nachtmerrie heeft maar dat is meer uit eigen belang. Je hond zou van schrik kunnen bijten. Ofzo. En ze schrijven ook wel dat de hond erg kan schrikken en gedesoriënteerd kan raken, als je hem/haar wakker maakt. In het artikel dat ik zoek stond echt dat de hond in de remslaap zit en aan het verwerken is en dat je hem/haar daarbij niet moet storen. Ik zoek ondertussen nog even verder hoor.
#3357848
Angelique schreef:Poes kon geweldig goed dromen. Rennen, miepen, blaffen, staart zwaaien, alsof ze dan haar hele leven even aan het overdoen was :biggrin2:
Dat ja. ;D
Moyra heeft het alleen als het een hele drukke dag geweest is, of bij minder fijne indrukken (nare hond tegen gekomen).
#3357869
eelke schreef:Goh ja, hoe dromen honden, in gedachten, is ook wel een bijzonder vraagteken ja. Ik ga me er nog eens verder in inlezen. Misschien zou het te vergelijken zijn met de dromen van dove mensen?

Waarom dove mensen? Die hebben toch ook wel taal? Dus kunnen toch ook in een ‘verhaal’ dromen?

Hier ook nog wel een leuk stukje over dieren en REMslaap

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/22/li ... n-a1586013
#3357956
Tammo droomt ook regelmatig. Ik ben er altijd blij mee omdat hij dan een keer echt goed slaapt. Ik laat hem dan ook altijd slapen ook al gaat het van wat rennen met de pootjes naar woefjes en blaffen.
Ik zie het allemaal als verwerken van indrukken en zoals er al meer zeiden droomt hij meer als er meer te verwerken is.

Hij heeft ook ooit een natte droom gehad (volgens mijn vriend die er toen bij was). Lag te dromen, hijgen, piepen, komt klaar en springt op uit zijn slaap niet wetende wat hem overkomen is ;D ;D
Mijn vriend lag krom van het lachen.
#3357988
Xindy droomt veel. Ze slaapt ook heel diep, bijna niet wakker te krijgen. Ik maak haar eerlijk gezegd wel een klein beetje wakker als ze in haar droom piept. Als je over haar bal begint wordt ze meteen rustig :biggrin2:

Bella slaapt heel licht en droomt ook weinig. Of in ieder geval niet erg merkbaar.
Ze maakt nog wel eens drinkgeluidjes. Ik dacht dat dat zou kunnen komen omdat ze te vroeg bij haar moeder is weggehaald :???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door