Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3357781
pearlsofpassion schreef:Das idd wel heel stom, dan enten. :-X
Gelukkig is ze erdoor gekomen.
Ja idd, ik heb geloof ik, nog gezegd dat het niet oke was om nu te enten want aan de beterende hand. De ass zei dat het geen kwaad kon en heeft haar toen geënt.
Het kloterige is dat het chronisch is geworden en dit virus nog steeds in haar lijf zit en bij haar vooral de tandjes aantast. Sinds ze buiten de KVV ook wat botjes kauwt gaat het wel beter maar het is balanceren.
#3358080
sam28 schreef:Ja idd, ik heb geloof ik, nog gezegd dat het niet oke was om nu te enten want aan de beterende hand. De ass zei dat het geen kwaad kon en heeft haar toen geënt.
Het kloterige is dat het chronisch is geworden en dit virus nog steeds in haar lijf zit en bij haar vooral de tandjes aantast. Sinds ze buiten de KVV ook wat botjes kauwt gaat het wel beter maar het is balanceren.
Onze tirza is als kitten ook geënt en heeft door de enting niesziekte gekregen. Ze is hier bijna aan onderdoor gegaan. Heeft nooit haar eigenlijke grootte gekregen em heeft levenslang chronische niesziekte gehad. Ook 1 van haar ogen was beschadigd en de traanbuisjes kapot. Zij was voor ze de enting kreeg kerngezond. Daarna hebben wij het niet meer aangedurfd haar nog te enten. Ze was overigens een binnenkat dus veel minder kans om wat op te lopen.
#3358099
Dit stukje slaat nergens op, maar is wel te verklaren.
De grootste fabrikant van vaccins is tevens 1 van de hoofdsponsors van de faculteit diergeneeskunde - MSD. De fabrikant van Vaccicheck is NML, die voor zover ik weet een veel minder dikke vinger in de pap heeft.
Want meneer Egberink weet dondersgoed dat je levenslange immuniteit opbouwt na aanraking met het betreffende virus (of dat nou via vaccinatie of veldinfectie is), en dat rabiës niet verplicht is binnen Nederland. Die man geeft potverdorie les in deze materie! (ik heb les van hem gehad).

Dit soort krantenberichten gaat maar over 1 ding en dat is geld :-X
#3358106
suzanne 1 schreef:Onze tirza is als kitten ook geënt en heeft door de enting niesziekte gekregen. Ze is hier bijna aan onderdoor gegaan. Heeft nooit haar eigenlijke grootte gekregen em heeft levenslang chronische niesziekte gehad. Ook 1 van haar ogen was beschadigd en de traanbuisjes kapot. Zij was voor ze de enting kreeg kerngezond. Daarna hebben wij het niet meer aangedurfd haar nog te enten. Ze was overigens een binnenkat dus veel minder kans om wat op te lopen.
Sneu he?! Ik begrijp uit je tekst dat jullie Tirza niet meer is? Kwam het door de niesziekte?
De mijne zijn ook binnenkatten hoewel Siepie op hele warme dagen nog wel eens een Houdini doet en ontsnapt. ;D
#3358150
sam28 schreef:Sneu he?! Ik begrijp uit je tekst dat jullie Tirza niet meer is? Kwam het door de niesziekte?
De mijne zijn ook binnenkatten hoewel Siepie op hele warme dagen nog wel eens een Houdini doet en ontsnapt. ;D
Nee kwam niet door de niesziekte. Ze us uiteindelijk bijna 20 geworden. Kreeg het laatste jaar meerdere tia's en na de laatste hebben we de knoop doorgehakt. Er was niks meer van haar over....ze kon niet meer bij de bak komen, liet alles lopen. Wist niet meer waar ze eten of drinken moest halen en überhaupt hoe ze dat moest doen (eten en drinken), ze kon alleen nog maar in rondjes lopen en kon haast geen adem meer halen. We hebben haar toen heel snel na de laatste tia in laten slapen.
De niesziekte bleef redelijk onder controle door barf en kvv. Als ze brokken at kwam het gelijk terug. Ook met vlees had ze wel last hoor, maar lang niet zo erg ala op brok. Ik durf wel zeker te zeggen dat vers vlees haar leven verdubbeld heeft. Tot haar 9e brok gehad en toen hadden we het over inslapen ondat ze steeds zo ziek was. Gelukkig ging ik toen de hond barf voeren en kreeg zij ook. Vanaf toen veel minder vaak ziek en minder heftig
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door