Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3357672
Angelique schreef:Als je naar het buitenland gaat ja, maar deze meneer brabbelt alsof de menshied hier in nederland gevaar loopt omdat veel mensen geen rabies enten. “Komt niet zoveel voor hier”...volgens mij zijn “we” al jaren rabiesvrij. Maar he, de rest van de “hondenziekten” zijn geen gevaar voor de mensheid, dus daar kunnen we niet mee schermen..aka...daar kunnen we geen maatschappelijk probleem van maken.

Het is min of meer ophitsen wat ze doen. Gillen dat de ene groep van de bevolking een gevaar voor vormt voor de andere groep van de bevolking. Liefst nog kindertjes in gevaar, dat werkt nog het beste.
Precies dit dus! Precies dit. Het stoort mij zo erg. En als kranten niet uit kijken he, gaan wij hier ook een fake news situatie krijgen. Ik lees nu al een paar kranten per definitie niet meer (waaronder het AD, Televaag maar ook de Volkskrant) omdat ze het hele verhaal gewoon niet vertellen om lekker te kunnen scoren. Op te hitsen. Gatverdamme :puke:
#3357673
hannabelgje schreef:Ik vind absoluut dat je huisdieren moet enten. Maar je hebt enten en je hebt over enten. Zelf gaan we toch niet gezellig iedere 3 jaar de bmr en dktp halen. En dat er over titeren niet gesproken wordt vind ik echt belachelijk. Lekker eenzijdig verhaal weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nou exact. Juist bij honden hebben we de mogelijkheid om te titeren. En dit had een uitgelezen gelegenheid geweest om dat ter berde te brengen en ons "kritische prikkers" niet als een stelletje imbecielen neer te zetten maar juist als verantwoordelijke hondenbaasjes. Tis natuurlijk veel leuker om ons als een gevaar voor de volksgezondheid te presenteren.
#3357688
Lizzy schreef:Precies dit dus! Precies dit. Het stoort mij zo erg. En als kranten niet uit kijken he, gaan wij hier ook een fake news situatie krijgen. Ik lees nu al een paar kranten per definitie niet meer (waaronder het AD, Televaag maar ook de Volkskrant) omdat ze het hele verhaal gewoon niet vertellen om lekker te kunnen scoren. Op te hitsen. Gatverdamme :puke:
Gelukkig doen wederpartijen als kritisch prikken enzo dat niet, die brengen fijne genuanceerder verhalen :P ;) ;) ;) ;)

Ik prikkel even, want hier kan er over gediscussieerd worden en is er kennis, maar da’s ook niet overal zo.
Denk aan de jeugdarts die aangevallen werd met een mes omdat ze niet genoeg info had gegeven over risico op autisme door vaccinatie en vervolgens vd dezelfde pt een tuchtzaak aan de broek kreeg.

Genuanceerde discussie is nodig met wederzijds respect
Telegrof heb ik al nooit gelezen, AD ook niet maar er zijn genoeg mensen die er heilig in geloven ....
#3357698
Angelique schreef:Als je naar het buitenland gaat ja, maar deze meneer brabbelt alsof de menshied hier in nederland gevaar loopt omdat veel mensen geen rabies enten. “Komt niet zoveel voor hier”...volgens mij zijn “we” al jaren rabiesvrij. Maar he, de rest van de “hondenziekten” zijn geen gevaar voor de mensheid, dus daar kunnen we niet mee schermen..aka...daar kunnen we geen maatschappelijk probleem van maken.
Als je rabiës oploopt in het buitenland en meeneemt, dan heb je opeens een rabiësgeval in Nederland. En dat is dan echt vervelend, want rabiës is inderdaad ook voor ons levensgevaarlijk. Dat er nu weinig doden vallen, komt vooral dankzij de strenge beschermingsmaatregelen die van kracht zijn.
#3357701
kakocavi schreef:Als je rabiës oploopt in het buitenland en meeneemt, dan heb je opeens een rabiësgeval in Nederland. En dat is dan echt vervelend, want rabiës is inderdaad ook voor ons levensgevaarlijk. Dat er nu weinig doden vallen, komt vooral dankzij de strenge beschermingsmaatregelen die van kracht zijn.

Maar dat heeft in toch weinig te doen met de context van het artikel? Dat gaat over mensen die minder hun dieren vaccineren naar aanleiding van spookverhalen en dan gaat hij expliciet rabies noemen die binnen nederland niet verplicht is, nog niet voor een pensionnetje of hondenshow.
#3357719
Angelique schreef:Maar dat heeft in toch weinig te doen met de context van het artikel? Dat gaat over mensen die minder hun dieren vaccineren naar aanleiding van spookverhalen en dan gaat hij expliciet rabies noemen die binnen nederland niet verplicht is, nog niet voor een pensionnetje of hondenshow.
Nee, maar wel voor het buitenland. Geen idee of het mogelijk is daar onderuit te komen, maar zo ja dan levert dat een risico op als dat ook gebeurt.
#3357721
Ik denk dat het besef bij de mensen die met hond naar buitenland gaan best wel leeft dat ze moeten vaccineren voor rabiës. Tenslotte wordt je hond gewoon in beslag genomen als je aan de grens wordt gecontroleerd en niet de juiste papieren hebt. Maar de problemen met niet vaccineren tegen rabiës en hier de grens over komen liggen eerder bij de illegale import van pups uit voormalig Oost Europa en daar heeft dit artikel het dan weer niet over.
#3357737
Wat fijn dat er wat tegengas is.

Ik vind enten belangrijk maar teveel onzin. Ik heb zelf hepatitis B entingen gehad, je krijgt er 2 en daarna word je getiterd om te kijken of het is aangeslagen. Ik hoef toch zelf ook niet elke 3 jaar terug voor weer een shotje? Onzin!
Daarnaast ben ik Siepie bijna verloren aan niesziekte. Ze had het heel ernstig als kitten. Ze moest, toen ze aan de beterende hand was, terug voor controle. Ze heeft toen, heel stom, de niesziektevaccinatie gehad en is weer bijna dood gegaan.
Gelukkig wel opgeknapt maar er is nooit meer een enting naald ingegaan. Ze heeft nog steeds een aangetast oogje en mist 2 tanden.
Ook heb ik Ziva na 7 jaar geen vaccinaties te hebben gegeven laten titeren, niks aan de hand, ze zat nog goed in de bescherming.
#3357745
sam28 schreef:Wat fijn dat er wat tegengas is.

Ik vind enten belangrijk maar teveel onzin. Ik heb zelf hepatitis B entingen gehad, je krijgt er 2 en daarna word je getiterd om te kijken of het is aangeslagen. Ik hoef toch zelf ook niet elke 3 jaar terug voor weer een shotje? Onzin!
Daarnaast ben ik Siepie bijna verloren aan niesziekte. Ze had het heel ernstig als kitten. Ze moest, toen ze aan de beterende hand was, terug voor controle. Ze heeft toen, heel stom, de niesziektevaccinatie gehad en is weer bijna dood gegaan.
Gelukkig wel opgeknapt maar er is nooit meer een enting naald ingegaan. Ze heeft nog steeds een aangetast oogje en mist 2 tanden.
Ook heb ik Ziva na 7 jaar geen vaccinaties te hebben gegeven laten titeren, niks aan de hand, ze zat nog goed in de bescherming.
Das idd wel heel stom, dan enten. :-X
Gelukkig is ze erdoor gekomen.
#3357757
sam28 schreef:Wat fijn dat er wat tegengas is.

Ik vind enten belangrijk maar teveel onzin. Ik heb zelf hepatitis B entingen gehad, je krijgt er 2 en daarna word je getiterd om te kijken of het is aangeslagen. Ik hoef toch zelf ook niet elke 3 jaar terug voor weer een shotje? Onzin!
Ik vaccineerde als bedrijfsarts personeel tegen hepatitis B. Daar zijn we ook begonnen met veelvuldige titercontroles (afhankelijk van de hoogte van de titer na 1 of 3 jaar). Ik praat dan over 1989. Toen bleek dat de antistoftiters niet hard daalden, werd de termijn tussen de titerbepalingen steeds langer. Deze ontwikkeling zien we nu ook het titeren bij honden. Daar zal ook moeten blijken hoelang de antistoffen aanwezig blijven. Hopelijk levenslang.
#3357780
kakocavi schreef:Nee, maar wel voor het buitenland. Geen idee of het mogelijk is daar onderuit te komen, maar zo ja dan levert dat een risico op als dat ook gebeurt.
Daar is wel onderuit te komen, maar het gros van de nederlandse vakantieganger (zelfs ik :biggrin2: ) heeft de zaakjes wel op orde. Het probleem zou dan liggen bij de pupinvoer vanuit het oostblok waarvna bekend staat dat ze met vervalste papieren de grens over komen.
Dat probleem speelt natuurlijk al vele jaren en ondanks de nieuwe regels daaromtrent in europa/Nederland gaat dat gewoon door. Maar ondanks datis er nog steeds jarenlang geen rabies te vinden in nederland....en is dat....”die heb je zo te pakken” er eentje uit de categorie ophitsende niet-onderbouwde spookverhalen waar die zelf zo tegen moet ageren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door