Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3357474
Gisteravond laat vlees uit de vriezer gepakt, konijn en pens, allebei kvv. In een bakje gedaan en in de koelkast om te ontdooien. Dat dacht ik althans, ik vond het bakje net terug op de wasautomaat. Het staat nu in de koelkast, maar of ik het nog aan de hondjes durf te geven, ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3357478
Waarom niet? Ik haal savonds vlees uit de vriezer voor alle dieren en sochtends geef ik dat aan Ziva. Het vlees van de katten gaat dan de koelkast in. ;) Krijgen ze niks van.
Door Tanna
#3357483
sam28 schreef:Waarom niet? Ik haal savonds vlees uit de vriezer voor alle dieren en sochtends geef ik dat aan Ziva. Het vlees van de katten gaat dan de koelkast in. ;) Krijgen ze niks van.
Ze krijgen het straks ook, heb ik besloten. Niet zo tobben.
Door zurca
#3357578
Ik ontdooi het vlees altijd buiten de koelkast. Onze koelkast staat vrij koud en als ik het dan 's avonds uithaal en in de koelkast zet dan is het nog half bevroren.
edit, het zijn wel porties die altijd die dag dan nog opgaan.
Door Eef+Stippels
#3357588
zurca schreef:Ik ontdooi het vlees altijd buiten de koelkast. Onze koelkast staat vrij koud en als ik het dan 's avonds uithaal en in de koelkast zet dan is het nog half bevroren.
edit, het zijn wel porties die altijd die dag dan nog opgaan.
+1
Door Tanna
#3357667
Maar hier zat niet eens een dekseltje op, dus ik twijfelde even. Maar de dames hebben er niks aan overgehouden!
Door Tanna
#3357735
Als er een vlieg in de bijkeuken had gezeten had ik het vlees weggemikt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3357764
Tanna schreef:Als er een vlieg in de bijkeuken had gezeten had ik het vlees weggemikt.
Moh! Vliegeneitjes van de vleesvlieg zie je met het blote oog hoor. En kan je ook zo verwijderen. Op een paar uur worden het geen maden, gelukkig.
En zelfs dan nog, honden eten wel rijper dan dat als ze de kans zouden krijgen. Maar goed, daarom moet je het niet bewust doen, das ook wel waar.
Maar toch. Een paar uurtjes buiten de koelkast, dat kan echt wel hoor. Al zitten er 100 vliegen.

Er zijn BTW wel mensen die 2x daags een schoteltje kvv voor de kat neerzetten. Die katten kunnen daar ook tegen, blijkbaar. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3357778
Ik zou me ook niet zo druk maken, ook niet om vliegen. Wij ontdooiden vlees net zo vaak in de koelkast als erbuiten (afhankelijk van het weer en hoe snel we het ontdooid moesten hebben). Nooit problemen mee gehad.
Door Tanna
#3357946
Ik ontdooi ook best buiten de koelkast, maar niet 8 uur lang en altijd afgedekt. Als je weet dat ik op mijn werk Mien Smetvrees werd genoemd snap je het misschien beter.........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door