Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3357334
Nu er in vrij korte tijd 2 honden weg zijn gevallen door ouderdom en de 3e eigenlijk al met 1 a 2 poten in het graf staat was ik toch alweer enkele maanden om me heen aan het kijken. Heen en weer geslingerd door de wens van een grote munsterlander tot het gemak van een niet jager en klein hondje. Na heel lang wikken en wegen is het domweg onderaan de streep niet wijs om in de huidige situatie een staande jachthond te nemen. Hoe zeer mijn hart daar ook ligt. De gebieden worden steeds kleiner, te klein voor een jager hier in Den Haag eo en wat er over blijft is niet veilig (genoeg) of veelal te klein. Nu volg ik nog steeds Peter Koekebaker waar Smokey vandaan komt en op 17 september moest Peter uitrukken voor een hondje in een parkeergarage in Casares; een pupje. Ik zag haar en die magische niet uitlegbare klik, die vlinders kwamen boven. Dus op de achtergrond al met de stichting contact gezocht na 3 dagen afwachten en nu komt ze 27 oktober bij mij in de opvang. We gaan eerst kijken of het gaat met Smokey en als dat allemaal goed gaat mag ze blijven.

https://www.animalinneed.com/sectie/6719-pukkie-8240
Door Cindy de Wolf
#3357366
Lizzy schreef:Wat een bekkie :smitten:

Ik hoop dat het met Smokey gaat klikken!

Welke hond staat er met 1 a 2 poten in het graf Cindy? :'(
Misty. Na haar gezwel operatie vorig jaar juni is die hond nooit meer hersteld. Van een topfitte senior hond is ze verandert in een wrak van een oude hond :'( Ik denk dat ze averechts gereageerd heeft op de narcose en daarna de zeer heftige reactie op het hechtdraad. In juni is ze gedeeltelijk verlamd/uitval geweest en met rust en dex is dat "hersteld", zij het een wankel evenwicht. Ze kan weinig meer hebben op de achterhand. In combinatie met heftige zenuwpijnen. Dus ik rijdt weer om de 2-3 weken naar Nijmegen voor fysio, CBD 3* daags 5mg capsules, Solgar omega 3 tripple strenght, 3/4 tablet previcox, 300-600mg gabapentine, glucosamine en een dosis geluk houden haar nu nog op de been. Maar dat we in de laatste fase van pappen en nat houden zitten dat is wel duidelijk. Trapje gemaakt zodat ze toch op bed kan komen, tillen in de auto/op de bank kortom ik ben weer naadloos over gegaan in de volgende oude hulpbehoevende hond. Ondanks dat er ruim 3 jaar zit/zat tussen Dusty/Misty.
Door Lizzy
#3357389
Cindy de Wolf schreef:Misty. Na haar gezwel operatie vorig jaar juni is die hond nooit meer hersteld. Van een topfitte senior hond is ze verandert in een wrak van een oude hond :'( Ik denk dat ze averechts gereageerd heeft op de narcose en daarna de zeer heftige reactie op het hechtdraad. In juni is ze gedeeltelijk verlamd/uitval geweest en met rust en dex is dat "hersteld", zij het een wankel evenwicht. Ze kan weinig meer hebben op de achterhand. In combinatie met heftige zenuwpijnen. Dus ik rijdt weer om de 2-3 weken naar Nijmegen voor fysio, CBD 3* daags 5mg capsules, Solgar omega 3 tripple strenght, 3/4 tablet previcox, 300-600mg gabapentine, glucosamine en een dosis geluk houden haar nu nog op de been. Maar dat we in de laatste fase van pappen en nat houden zitten dat is wel duidelijk. Trapje gemaakt zodat ze toch op bed kan komen, tillen in de auto/op de bank kortom ik ben weer naadloos over gegaan in de volgende oude hulpbehoevende hond. Ondanks dat er ruim 3 jaar zit/zat tussen Dusty/Misty.
Oh toch Misty. Ja, wat een narigheid.... :-\ . En zo lang je honden hebt, zul je steeds opnieuw in deze fase terecht komen. Veel sterkte met haar!
Door Eef+Stippels
#3357406
Ooohhh wat een scheetje! :smitten: :smitten: :smitten:

Hopelijk klikt het!
En heel misschien knapt Misty er ook nog een beetje van op?
Ons oudje werd destijds erg gelukkig van haar nieuwe zusje en voelde zich er beduidend beter door.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door